ساسپند شدن اکانت گوگل ادز

ساسپند شدن اکانت گوگل ادز

گوگل با راه اندازی سرویس تبلیغاتی گوگل ادز این امکان را در اختیار کاربران قرار داده است تا کسب و کار خود را به بهترین شکل ارتقا دهند و با تبلیغات موثر و استراتژیک در راستای افزایش مشتری و فروش به رشد قابل توجهی دست یابند.

اما در این میان اگر در مسیر حرکت کسب و کارها در گوگل ادز قوانین و الزامات گوگل ادز نقض شود و اقدامات تبلیغاتی کاربران این پلتفرم امنیت گوگل یا شرکای آن را در معرض خطر قرار دهد، حساب گوگل ادز فرد خاطی تعلیق یا اصطلاحا ساسپند Suspend خواهد شد.

دوره گوگل ادز این ویژگی را برای حفظ یک محیط تبلیغات دیجیتال سالم و پایدار و ایجاد تجربه ای مثبت برای کاربران و تبلیغ کنندگان لازم می داند. این شرایط و ضوابط خاص باید رعایت شود و تمام کاربران در جهت خط مشی تعیین شده توسط پلتفرم مورد نظر فعالیت خود را هدایت کنند.

در این مقاله به تمام مواردی که منجر به تعلیق حساب گوگل ادز می شود اشاره کرده ایم و روش های پیشگیری از ساسپند شدن اکانت گوگل ادز و رفع تعلیق را به شما آموزش داده ایم.

راهکارهای پیشگیری از ساسپند شدن اکانت گوگل ادز

سرویس پیشرفته ی گوگل ادوردز اگر در فعالیت شما متوجه نقض خط مشی و قوانین خود شود بدون هشدار و تذکر قبلی بلافاصله اکانت گوگل ادز شما را به حالت ساسپند درمی آورد و در صورت تکرار هشداری حاوی علت نقض قوانین و ضوابط گوگل برای شما ارسال می شود تا فرصت انجام اقدامات اصلاحی را داشته باشید.

ادامه مطلب  ۸ سوالی که باید قبل از اجرای کمپین سرچ از کارفرما بپرسید!

اگرچه شرایط و ضوابط فعالیت در گوگل ادز شرایط پیچیده ای نیست، با این حال در برخی موارد افراد با اقدامات مختلف بعضی از شرایط را ناخواسته نقض می کنند و اکانت آن ها سریعا توسط گوگل ادز مسدود می شود.

برای اینکه با بدشانسی های این چنینی مواجه نشوید، بهتر است با قوانین آشکار گوگل ادز و دستورالعمل هایی که برای فعالیت کاربران ارائه داده است به خوبی آشنا شوید و به جای تلاش برای رفع مسدودی اکانت خود، از تعلیق آن پیشگیری کنید.

با نقض قوانین گوگل ادز و ساسپند شدن اکانت شما امکان ادامه ی فعالیت با ایمیل و اکانت قبلی از شما سلب می شود و کسب و کار شما و زحماتی که برای راه اندازی و هدایت کمپین های تبلیغاتی کشیده اید در یک لحظه سوخت می شود. پس بهترین راه شناخت روش های پیشگیری از ساسپند شدن اکانت گوگل ادز است.

دلایل ساسپند شدن اکانت گوگل ادز

دلایل ساسپند شدن اکانت گوگل ادز

در آموزش گوگل ادز رایج ترین دلایلی که باعث تعلیق اکانت گوگل ادز شما می شود، شناسایی و به ترتیب زیر معرفی شده است.

  • نقض سیاست های گوگل ادز:

رایج ترین سیاست های گوگل ادز که در صورت تخطی از آن ها حساب کاربری شما مسدود خواهد شد عبارتند از:

  • ادعای نادرست در مورد محصولات یا خدمات شما
  • تشویق کاربران به فعالیت های غیرقانونی
  • انتشار محتوای غیرمجاز و ممنوعه
  • رد کردن مکرر تبلیغات:

اگر گوگل ادز به طور مکرر تبلیغات شما را رد کند ممکن است نشانه ای باشد که به زودی اکانت شما را مسدود خواهد کرد. برای جلوگیری از این اتفاق مطمئن شوید تبلیغات شما با ضوابط گوگل همخوانی دارد.

  • ارائه ی اطلاعات نادرست از کسب و کارتان:

اگر گوگل دریابد که شما کسب و کار و محصولات خود را با ادعاهای نامعتبر و نام های تجاری جعلی معرفی می کنید اکانت شما را ساسپند خواهد کرد.

  • دور زدن قوانین:

گاهی تبلیغ کنندگان با شرکت در فعالیت های کلاهبردارانه سعی در خرید کلیک های فیک یا تشویق کاربران برای کلیک کردن روی تبلیغاتشان می کنند. برای جلوگیری از تعلیق اکانت گوگل ادز خود تنها از روش های قانونی تعریف شده توسط این پلتفرم برای هدایت ترافیک به وب سایت تان استفاده کنید.

  • هدف گذاری نادرست:

تبلیغات در گوگل باید هدفمند بوده و برای مخاطبان مناسب ارائه شوند. اگر گوگل تشخیص دهد تبلیغات شما تبعیض آمیز است و یا برای مخاطبان نادرست ارائه می شود حساب شما را مسدود خواهد کرد. مطمئن شوید تبلیغات شما تبعیض آمیز نیست و مخاطب خود را به درستی انتخاب کرده اید.

ادامه مطلب  هزینه تبلیغ در گوگل ادز چگونه محاسبه می شود؟ نحوه ی پرداخت

قوانین گوگل ادز برای تبلیغات

قوانین گوگل ادز برای تبلیغات

گوگل ادز سیستمی معتبر و شفاف برای پشتیبانی از تبلیغات دیجیتال هدفمند و سالم است. در ادامه قوانین این سیستم برای تبلیغات که نقض آن ها منجر به ساسپند شدن اکات گوگل ادز می شود را مطالعه کنید.

  • تبلیغ کالاهای تقلبی با علامت های تجاری فیک و غیر قابل تشخیص
  • تبلیغ و فروش محصولات و خدمات مخاطره آمیز مانند داروهای شیمیایی و گیاهی شادی آور، سلاح و مهمات، مواد مخدر و روانگردان ها، مواد آتش بازی و ..
  • سوء استفاده از نام ها و برندهای دیگر
  • تبلیغ خدمات غیرمجاز مانند روش های هک کردن، روش های تقلب در امتحانات، جعل اسناد، افزایش ترافیک سایت از راه های غیرقانونی و ..
  • انتشار محتوای نامناسب مانند هرگونه محتوای تهدیدآمیز، محتوای تبعیض آمیز جنسیتی و نژادی
  • سوء استفاده از پلتفرم تبلیغاتی گوگل و تبلیغ محتوای حاوی بدافزار
  • جمع آوری و استفاده ی نادرست از اطلاعات کاربران مانند دستیابی به اطلاعات کارت بانکی یا اطلاعات شخصی کاربران از طریق سرورهای غیر امن
  • ارائه ی اطلاعات مبهم و غیرقابل اعتماد مانند ادعاهای گمراه کننده و غیرواقعی و فعالیت های کلاهبردارانه

گوگل برای جلب اعتماد کاربران خود تنها به اکانت های معتبر اجازه ی فعالیت می دهد و تبلیغاتی را منتشر می کند که کاربر را به سمت اعتماد بیشتر به گوگل و هدایت صحیح به سمت محصول یا خدمات مورد نیاز او راهنمایی می کند.

برطرف کردن مشکل ساسپند شدن اکانت گوگل ادز

گوگل ادز برای اکانت هایی که از شرایط و ضوابط آن سرپیچی می کنند تصمیم خوبی اتخاذ نمی کند و بلافاصله آن ها را تعلیق کرده و از ادامه ی فعالیت بازمی دارد. اگر به هر دلیلی مورد بی مهری گوگل قرار گرفتید قبل از اینکه نا امید شوید، برای بازیابی اکانت تبلیغات کسب و کار خود در گوگل ادز تلاش کنید.

ادامه مطلب  ساخت اکانت گوگل ادز

شما به عموان یک کارشناس گوگل ادز ابتدا باید متوجه شوید ساسپند شدن اکانت گوگل ادز شما به چه علت بوده است؟ از طریق ایمیل و مکاتبه با گوگل دلیل ساسپنشن اکانت خود را جویا شوید.

گوگل همزمان با تعلیق اکانت گوگل ادز شما در ایمیلی به شما دلیل این کار را می گوید، با مطالعه ی این ایمیل و فهمیدن علت تعلیق اکات خود سریعا نسبت به اصلاح محتوای تبلیغاتی خود اقدام کنید و منتظر تصمیم گیری گوگل برای رفع مسدودی بمانید.

مسدود شدن اکانت شما می تواند به دلیل استفاده از محتوای نامناسب، ارائه ی اطلاعات نامعتبر، استفاده از نام برندهای مطرح و یا سایر موارد مشابه باشد.

گاهی یک تخلف کوچک از قوانین گوگل ادز که ناخواسته صورت گرفته توسط گوگل ادز شناسایی شده و برای پیشگیری از موارد شدیدتر بعدی اکانت شما مسدود خواهد شد، پس به تمام جنبه های فعالیت خود در گوگل ادز دقت کافی داشته باشید و قبل از راه اندازی کمپین ها به قوانین فعالیت در گوگل ادز اشراف داشته باشید تا هدف تعلیق گوگل ادز قرار نگیرید.

بازیابی اکانت گوگل ادز

بازیابی اکانت گوگل ادز

گوگل به هر علتی که اکانت شما را ساسپند کرده باشد شما می توانید با بررسی، اصلاح محتوای تبلیغاتی و ارسال درخواست خود برای بازیابی مجدد اکانت خود اقدام کنید. البته در تمام موارد امکان بازیابی اکانت وجود ندارد و این موضوع کاملا به تصمیم گوگل ادز بستگی دارد.

هنگام ارسال درخواست بازیابی و امکان استفاده ی مجدد از اکانت گوگل ادز بسیار شفاف و واضح درخواست خود را مطرح کنید و از بیان موضوعات انحرافی و اطلاعات نادرست و نامعتبر خودداری کنید. امکان مکاتبه با گوگل برای بازیابی اکانت گوگل ادز را مثل یک شانس دوباره بدانید و با رفتار صادقانه برای به دست آوردن آن تلاش کنید.

ادامه مطلب  بهترین مهارت ها برای یادگیری

در بخش آخر تکمیل فرم بازیابی اکانت گوگل ادز مشکل خود را به طور خلاصه بیان کنید و اقداماتی که در راستای تصحیح آن در اکانت خود انجام داده اید را نیز بازگو کنید تا حسن نیت شما برای گوگل ادز مشخص شود.

همچنین ارسال مستندات در این بخش می تواند شانس شما را برای بازیابی اکانت گوگل ادزتان بیشتر کند.

اگرچه گوگل در برابر اکانت هایی که قوانین و ضوابط آن را نقض می کند برخورد سختگیرانه ای دارد، اما به هرحال با فراهم کردن امکان مکاتبه و تکمیل فرم بازیابی اکانت گوگل ادز فرصتی دوباره برای کاربران در جهت بازیابی حسابشان ارائه داده است.

معمولا درخواست هایی که به گوگل ادز ارسال می شود به سرعت بررسی شده و پاسخ داده می شوند اما کوچکترین وقفه در اجرای کمپین ها می تواند آسیب های زیادی به فعالیت شما وارد کند.

نتیجه گیری

اجرای کمپین های تبلیغاتی گوگل ادز روشی موثر در افزایش نرخ تبدیل سایت شماست، برای اینکه بتوانید از این استراتژی و قابلیت هایی که در اختیار شما قرار می دهد به نفع خودتان و در مسیر هدایت ترافیک به وب سایت خود استفاده کنید می بایست به قوانین و الزاماتی که توسط گوگل تعیین شده است احترام گذاشته و در تمام فعالیت های خود آن ها را رعایت کنید.

راه اندازی کسب و کار و تبلیغات و تلاش برای دیده شدن در محیط رقابتی اینترنت زحمت و هزینه ی زیادی در بر دارد و از دست دادن این موقعیت تجربه ی تلخی برای شما رقم خواهد زد، بنابراین با مشورت کردن با افراد آگاه و آژانس های تبلیغاتی که خدمات استفاده از گوگل ادز را ارائه می دهند برای یک فعالیت تبلیغاتی هدفمند و سالم و رشد بیزینش خود اقدام کنید.

ادامه مطلب  بازاریابی با گوگل ادز

به این ترتیب شما با امنیت خاطر راه اندازی و مدیریت اکانت گوگل ادز خود را به کارشناسان گوگل ادز سپرده و از عواقب فعالیت نادرست در گوگل ادز در امان خواهید ماند.

ثبت دیدگاه
ارسال دیدگاه
هنوز دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است
keyboard_arrow_up
طراحی و توسعه توسط