کارشناس گوگل ادز

استفاده از گوگل ادز یکی از بهترین و سودآورترین تصمیمیاتی است که برای رشد کسب وکار خود خواهید گرفت. تبلیغات در گوگل یا گوگل ادز همچون دریچه‌ای دنیای دیجیتال مارکتینگ را به روی کسب‌وکارتان می‎ گشاید تا شما در بستری جدید محصولات و خدمات خود را معرفی کرده و به سودآوری برسید.

این سبک از تبلیغات، باعث افزایش ترافیک سایت می‎ گردد و افراد بیشتری را به سایت شما هدایت می‎ کند. بارها برایتان پیش آمده است که مطلبی را در گوگل جست‌وجو می‌کنید، به طور حتم دیده ‎اید که رقابت سختی بین محتواهای ثبت شده در این موتور جست‌وجو برای کسب رتبه اول گوگل وجود دارد.

این نکته را در نظر داشته باشید که متناسب با عبارت جست‌وجو شده شما، اینکه چه محتوایی را ببینید، به نظر گوگل بستگی دارد! اما سؤالی که برای بسیاری مطرح می‌شود این است که نتیجه نهایی با توجه به چه معیارهایی نمایش داده می‌شود؟ در دوره گوگل ادز در می یابید که به طور کلی، باید بگوییم همه چیز به گوگل ادز بستگی دارد!

گوگل ادز تعیین می‌کند شما از مزایای تبلیغات کلیکی گوگل بهره ببرید یا نه! در این مقاله گوگل ادز چیست و همه چیز در رابطه با آن را در این مقاله را باهم مرور می‎کنیم. با دانش قدم بردارید تا به نتایج بهتر دست پیدا کنید.

گوگل ادز (گوگل ادوردز) یا تبلیغات کلیکی چیست؟

شاید یکی از سوالات بسیار مهم برای شما این باشد که گوگل ادز Google Ads یا تبلیغات گوگل چیست؟ گوگل ادوردز یا گوگل ادز سیستم تبلیغاتی مختص به شرکت گوگل می باشد که در آن شرکت، سازمان یا هر بنگاهی که تبلیغات خود را در آن انجام داده است؛ به راحتی تبلیغات خود را در خدمت مشتریان قرار می دهد.

ادامه مطلب  بهترین مهارت ها برای یادگیری

در این سبک از تبلیغات محصول یا خدماتتان برای کسانی که این عبارات را جستجو می کنند نشان داده می شود. البته این نکته را در نظر داشته باشید که تبلیغ کننده همچنین برای هر کلیک هزینه‌ای را باید پرداخت کند که از شارژ حساب کاربری گوگل شما کاسته می شود. یکی از مزیت های اساسی این سبک از تبلیغات در جستجوی گوگل، قابل نمایش بودن آن برای تمام مردم سراسر جهان است.

کارشناس گوگل ادز (گوگل ادوردز) یا تبلیغات کلیکی

 

گوگل ادز | تبلیغات راهگشا یا بی صرفه؟

برای اینکه بتوانید به راحتی این سبک از تبلیغات را در برنامه توسعه کسب وکار خود داشته باشید؛ باید دانشی در رابطه با سبک کاری گوگل ادوردز داشته باشید. Google Ads با سبک روش پرداخت با تحت مدل پرداخت به ازای هر کلیک یا ” PPC ” پیش می رود.

این روش این فضا را به تبلیغ کننده القا می کند که برای یک کلمه کلیدی خاص که در نظر دارید، قیمتی را پیشنهاد می دهد و پس از تایید شما، در هر کلیک کاربر از شارژ حساب شما، هزینه کسر می گردد. خب آیا با این تفاسیر این سبک از تبلیغات اصلا برای شما و کسب و کارتان کارساز خواهد بود؟

اگر تبلیغات گوگل ادز خود را به درستی تنظیم، راه اندازی و مدیریت کنید و تمامی مراحل تبلیغات را زیر نظر افراد متخصص پیش ببرید؛ تبلیغات ادورز برای هر کسب وکاری بهترین گزینه خواهد بود.

برای رسیدن به نتیجه مناسب در تبلیغات مراحل زیر را با سیاست درست و هدفمند رعایت کنید تا نتیجه مطلوب را در اولین نمونه تبلیغات خود تجربه کنید. در صورتی که عکس این شرایط برای شما اتفاق بیافتد، احساس نامناسب و بی صرفه بودن تبلیغات را خواهید داشت.
• انتخاب درست کلمه کلیدی
• تنظیم هزینه درست برای کلمات
• تنظیم مناسب هدف کاربران
• نوشتن تبلیغات جذاب
• انتقال صحیح کاربران به صفحات سایت

کمک گرفتن از راهنمایی یک مشاور تبلیغاتی ادوردز تجربه جدیدی را برای شما رقم می زند. اگر برایتان سوال شده باشد که تبلیغات گوگل ادورز برای چه کسانی نمایش داده می‌شود در ادامه به آن نگاهی خواهیم داشت:

ادامه مطلب  سه ویژگی تبلیغات موثر

نمایش تبلیغات گوگل برای چه کسانی است؟

تبلیغات گوگل مزیت های مهمی دارد که بر اساس چند معیار مختلف، مخاطبان هدف خود را با دقت بالایی انتخاب و مشخص می‌کند:
ردۀ سنی: نمایش تبلیغات در یک رده سنی مشخص
علایق: افرادی که به موضوع مشخصی علاقه دارند.
جنسیت: جنسیت مونث یا مذکر فردی که تبلیغات شما را دنبال می کند.
مکان: نمایش تبلیغات در یک محل، منطقه یا کشور
دستگاه: نشان دادن تبلیغات در کامپیوتر، تبلت یا گوشی
بازاریابی مجدد : کسانی که قبلاً به سایت یا اپلیکیشن شما نگاهی انداخته اند، اما ثبت سفارش نداشته اند.
به طور مثال می توانید تبلیغات خود را تنها برای خانم ها بین سن مشخص 18 تا 24 سالی نمایش پیدا کند که در یکی از محله‌های شهری ایران نمایش داده شود. البته تنها کسانی که تنها با گوشی موبایل به اینترنت متصل هستند. این تبلیغات جذاب است، نه!

رسانه های نمایش تبلیغات گوگل

تبلیغات گوگل در 2 شبکه مختلف متناسب با نوع نیازی که دارید، نمایش داده می شود. این 2 شبکه یا بستر عبارتند از:
• شبکۀ نمایش گوگل یا Google Display Network
• شبکۀ جستجوی گوگل یا Google Search Network

  • شبکه نمایش گوگل Display Network چیست؟

شبکه‌ نمایش گوگل بیش از 2 میلیون وب‌سایت، ویدیو و اپلیکیشن موبایل را در دسترس دارد که می توانید ؛ تبلیغات خود را به صورت گرافیکی (بنر و ویدئو) به کاربران نمایش دهید. البته یک نکته مهم در این رابطه، امکان نمایش تبلیغ‌های متنی نیز در این شبکه است.
به کمک بستر شبکۀ نمایش، فضای مثبتی برای شما وجود دارد که تبلیغ خودتان را به مشتریان جدیدی که به محصولات و خدمات‌تان علاقه داشته‌اند؛ ببینند.

  • شبکۀ جستجوی گوگل Search Network چیست؟

شبکۀ جستجوی گوگل به تمامی رسانه‌هایی (متعلق به گوگل یا همکار با آن) گفته می شود که تمام کاربران در تمام دنیا در آن جستجو می‌کند. به زبان دیگر به لطف این بستر میلیون‌ها کاربری مورد هدف قرار می گیرند که روزانه، عبارت های مختلف را در گوگل جستجو می کنند.
خب، حالا شما به راحتی مهم‌ترین شبکه‌های تبلیغاتی در بزرگترین بستر حضور کاربران یعنی گوگل شناخته اید، بهتر است که نگاهی به انواع کمپین های گوگل داشته باشید.

انواع کمپین در گوگل ادز

با آموزش گوگل ادز می‌توانید یکی از پنج نوع کمپین را در Google Ads انتخاب کنید.
• کمپین تبلیغاتی جستجو
• کمپین تبلیغات نمایشی
• کمپین تبلیغاتی ویدیویی
• کمپین تبلیغاتی اپلیکیشن
• کمپین تبلیغاتی خرید
پس از دانستن بستر تبلیغات در گوگل ادز و انواع کمپین‌‌ها بهتر است که روش تبلیغات در این فضا را نیز آشنایی داشته باشید که در ادامه به آن اشاره می کنیم:

ادامه مطلب  مشاوره گوگل ادز

روش تبلیغات در گوگل ادوردز

روش تبلیغات در گوگل ادوردز چگونه است؟

روش تبلیغات در گوگل به دو دسته: ساده و حرفه‌ای دسته بندی می‌شود.

  • تبلیغات گوگل ادز به روش ساده:

این گزینه از تبلیغات برای افراد مبتدی بسیار نمونه مناسبی است که بسته به انتخاب هدف و طی کردن چند مرحله ساده یک کمپین گوگل ادز راه اندازی خواهید کرد.

آموزش تبلیغ در گوگل ادز به روش ساده:

1) تعیین هدف
2) نام تجاری برند و انتخاب کلمات کلیدی
3) تعیین مخاطبان هدف خود
4) ساخت تبلیغ خارق‌العاده
5) تنظیم صورتحساب

  • تبلیغات ادورز به‌ صورت حرفه‌ای:

این سبک از تبلیغات گزینه‌های بیشتری برای بهینه‌سازی کمپین و در نظر گرفتن بودجه برایتان فراهم خواهد شد که این امر باعث صرف هزینه در مسیر بهتر و درست می‎گردد.
آموزش تبلیغ در گوگل ادز به‌صورت حرفه‌ای:
در این بستر ابتدا شما در Google Ads مسیر ثبت نام ساده را پیش ببرید. خب حالا که خیالمان راحت شد اطلاعات تکمیلی و هزینه پرداختی را وارد کردید، به سراغ مراحل بعدی ساخت کمپین تبلیغاتی به‌صورت حرفه‌ای بروید:
• اهداف خود را مشخص کنید.
• General setting تنظیمات عمومی کمپین و بودجه‌بندی
• Set up Ad Groups تنظیمات گروه‌های تبلیغات
• Create Ads ساخت تبلیغ
• Review مرور و انتشار
ضمن تشکر از زمانی که به خواندن این مقاله داده اید، در ادامه مهم‌ترین مزایای تبلیغات گوگل ادز را نگاهی بیاندازیم.

مزایای تبلیغات گوگل ادورز

پس از دو دهه فعالیت گوگل ادز، این سرویس با دریافت بیش از 5 میلیارد درخواست جستجو در روز، یکی از پرکاربردترین موتورهای جستجو می باشد. از مزیت‌های مهم تبلیغات گوگل ادز در تبلیغات گوگل می‎توان به:

  • رقابت در کسب و کار

بسیاری از شرکت‌های بزرگ و مشاغل مختلف برای رتبه‌بندی و رشد کسب و کار خود از این فضا بهره می برند. گوگل ادوردز به شما امکان می‌دهد تا جایی که می‌توانید در نتایج SERP در رتبه‌های بهتر و بالاتر قرار بگیرید و بیشتر دیده شوید.

  • افزایش ترافیک و درآمد

به کمک تبلیغات Google Ads، ترافیک وب‌سایت خود را بالا ببرید. هرچه بیشتر دیده شوید به همان میزان مشتری بیشتری را کسب می‏کنید.

  • تبلیغات هدفمند

یکی از مزیت های بسیار جالب در تبلیغات گوگل ادز امکان کنترل و هدف گذاری برای نمایش تبلیغات شماست. کلمات کلیدی، مکان تبلیغ، سن و زبان همه مواردی هستند که به وسیله‌ی آن‌ها می‌توانید تبلیغات هدفمندی را بسازید و برای افراد خاصی نمایش دهید.

  • امکان تبلیغ در موبایل یا دسکتاپ

گوگل ادوردز این قابلیت را دارد که از طریق موبایل و دسک تاپ در میان مخاطبان خود ایجاد و به اشتراک داده شود. این بدان معناست که در لحظه‌ای که مشتریان ایده آل شما از طریق جستجوی Google یا Google Maps به دنبال محصولات و خدماتی که برند شما ارائه می‌دهد هستند، کسب‌وکار شما در صفحه نتایج موتور جستجو دیده شود.

  • کنترل بودجه

برای تبلیغات گوگل می‌توانید مشخص کنید که چقدر در ماه یا در روز یا حتی در هر تبلیغ هزینه نمایید و در اکثر مواقع، برای حالتی پول پرداخت می‌کنید که کسی روی تبلیغ شما کلیک و وارد سایت شود.

  • اندازه‌گیری موفقیت تبلیغات

باگذشت زمان، Google Ads این بستر وجود خواهد داشت تا آن تبلیغات را تجزیه‌وتحلیل و بهبود دهید تا به افراد بیشتری نمایش داده شود و کسب‌وکار شما بتواند به همه‌ی اهداف کمپین پولی دست پیدا کند.

ادامه مطلب  ۸ سوالی که باید قبل از اجرای کمپین سرچ از کارفرما بپرسید!

هزینه‌ی تبلیغات در گوگل ادز چگونه محاسبه می‎ شود؟

هزینه تبلیغات Google Ads بر اساس پارامترهای متفاوتی چون رقابت کلمات کلیدی و صنعت، موقعیت جغرافیایی، کیفیت کمپین‌های تبلیغاتی، کیفیت وب‌سایت و میزان مبلغ پیشنهادی شما و غیره دسته بندی می شود. با این تفاسیر هر تبلیغ قیمت متفاوتی دارد.
به صورت کلی، هر چه سود بیشتری از کلیک کاربر بدست بیاورید یا رقیبان پیشنهاد بالاتری بدهند، برای برنده شدن در مزایده مجبور هستید که هزینه بیشتری را پرداخت نمایید.
برای پیروزی در مزایده‌های گوگل ادز و رسیدن به تبلیغات خود، باید امتیاز کیفیت (QS) و مبلغ پیشنهاد خود (Bid) را بهینه نمایید. وقتی امتیاز کیفیت شما بالا باشد، گوگل با کاهش هزینه‌ی هر کلیک (CPC)، به تبلیغ دهندگان با پاداش می‌دهد و به بهبود ROI کمک خواهد کرد.

صفحه فرود در تبلیغات گوگل ادز | بهینه سازی صفحه فرود

صفحه فرود در تبلیغات گوگل ادز | بهینه سازی صفحه فرود

صفحه فرود دقیقا نقطه اصلی یا همان هدف شماست! کاربران پس از کلیک روی تبلیغ به تبلیغ شما پیدا می‎کنند. تجربه خوبی برای کاربر بسازید.
صفحات فرودتان باید یک فراخوان واضح و دعوت کننده برای اقدام باشند ، در حالی که کل صفحه قابل اسکن است. این یعنی که هیچ بلوک بزرگی از متن و یک هدف واضح نداشته باشد و درک راحتی را برای بیننده بسازد.
یکی از راهکار هایی که برای فروش بیشتر برای سایت های فروشگاهی ؛ توصیف از محصول و ایجاد لینک های متعدد برای صفحه هدف از آن محصول یا خدمات می ‎باشد. بهینه سازی صفحه فرود بر عهده کارشناس گوگل ادز، که یکی از شغل های پردرآمد ایران است، می باشد.

ادامه مطلب  اکانت اختصاصی گوگل ادز

نتیجه گیری
با تشکر از زمانی که در اختیار ما گذاشتید، همانطور که اشاره کردیم؛ تبلیغ گوگل ادز یا تبلیغات گوگل یکی از سریعترین روش های مارکتینگ مستقیم در فضای آنلاین به شمار می رود که در موتورهای جستجو گوگل و انواع پلتفرم های دیگر وابسته به گوگل صورت می‎گیرد.
تاریخچه دقیقی برای بخش تبلیغ در گوگل وجود ندارد. اما تنها این نکته را می توان گفت که تبلیغات هدفمند بخشی از راهبرد درآمدی این موتور جستجو بوده است.شما برای بقا کسب‎وکارتان نیاز به یک بیزینس آنلاین نیاز دارید. با تبلیغات گوگل ادز جان تازه ای به تجارت خود ببخشید که این رویه و روش ها باید براساس نوع هدف فروش یا ارائه خدمات بررسی و انجام گردد.
شما می‌توانید تبلیغات را گوگل ادز خود را داشته باشید و مدیریت کنید به این معنی که ساعت نمایش تبلیغ، جنس، سن، موقعیت جغرافیایی و بودجه در تبلیغات گوگل را تنظیم کنید و یک نتیجه عالی را برای خود بسازید. در این مسیر از تیم متخصصین ما کمک بگیرید.
دیده شدن در زندگی روزمره مخاطبین هدف یکی از اهداف شماست تا بتوانید برای محصولات یا خدمات خود بازار مناسبی ایجاد کنید فروش وابسته به تبلیغات درست و ماندگار و گاهی براساس پیک تایم های خاص است و بیزینس شما با تبلیغات هدفمند رشد خواهد کرد.

برای داشتن هر نوع تبلیغاتی اول باید خدمات یا محصولات شما بررسی شود تا کمپین هدفمندی برای شما ایجاد شود برای همین شما می توانید موارد قابل شرح در بیزینس خود را برای ما ارسال کنید تا بررسی و نتیجه نهایی را در زمانی کوتاه از ما دریافت کنید.

ثبت دیدگاه
ارسال دیدگاه
هنوز دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است
keyboard_arrow_up
طراحی و توسعه توسط