هزینه تبلیغ در گوگل ادز چگونه محاسبه می شود؟ نحوه ی پرداخت

هزینه تبلیغ در گوگل ادز چگونه محاسبه می شود؟ نحوه ی پرداخت

هزینه ی تبلیغات در گوگل ادز چقدر است؟

گوگل ادز برای تمام افرادی که قصد تبلیغات در آن را دارند سیستم جامعی با هدف مدیریت هزینه ها و نظارت بر آن ها را در نظر گرفته است. بنابراین برای اینکه بدانید هزینه ی تبلیغات شما کجا و چگونه صرف می شود می توانید با خیال راحت آن را کنترل کنید.

اگر تجربه ی تبلیغات در پلتفرم گوگل ادز را ندارید و با این سبک از تبلیغات آشنا نیستید توصیه می شود حتما قبل از اقدام به تبلیغات در گوگل ادز با فرایند تبلیغاتی و سیستم مدیریت هزینه های تبلیغات در گوگل ادز آشنا شوید.
در این مطلب سعی شده تمام نکات مهم در ارتباط با سیستم تبلیغات در گوگل ادز و هزینه های تبلیغات در این پلتفرم محبوب را ارائه دهیم.
اگر بودجه ی محدودی برای تبلیغات دارید و ریسک پذیری هزینه کردن برای تبلیغات در محیط های جدید را ندارید، بهتر است با کمک افراد آگاه و از طریق آژانس های تبلیغاتی اقدام به این کار کنید.

لازم به ذکر است تیم آکادمی زمردیان با فراهم کردن دوره گوگل ادز به صورت کاملا جامع و در اختیار قرار دادن آن برای تمامی علاقه مندان به این تخصص راه را برای دانشجویان هموار کرده است.

نحوه ی پرداخت هزینه ی تبلیغ در گوگل ادز

گوگل ادز (Google Ads) به پنل تبلیغاتی شرکت گوگل گفته می‌شود که به کمک آن می توانید صفحه ی خود را در نتایج اولیه ی سرچ گوگل به کاربران ارائه دهید و در مدت کم به رتبه ی عالی در نتایج جست و جو در گوگل توسط کاربران دست یابید.
برای تبلیغ در گوگل ادز باید حساب کابری خود را شارژ کنید تا بتوانید هزینه ی تبلیغات را به گوگل پرداخت کنید. متاسفانه امکان پرداخت هزینه ی تبلیغات از ایران به طور مستقیم وجود ندارد اما برای این مشکل راه حل هایی وجود دارد و شما می توانید ار سایر روش های تعریف شده برای پرداخت هزینه ی تبلیغات به گوگل استفاده کنید.
اولین راه مسلما پرداخت هزینه ی تبلیغات از یک حساب معتبر در خارج از کشور است. اما در این روش ممکن است گوگل متوجه شود شما ساکن ایران هستید و حساب شما را مسدود کند و مبلغ پرداختی شما عملا سوخت شود.
روش دوم پرداخت هزینه ی تبلیغات در گوگل با کمک آژانس های تبلیغاتی است که کار پرداخت را با روش های مطمئن برای شما انجام می دهند. مثلا از طریق شعب خارجی این آژانس ها که در خارج از ایران فعالیت می کنند امکان پرداخت مطمئن و شارژ حساب کاربری شما در گوگل میسر می شود.

ادامه مطلب  8 مرحله برای آماده سازی کمپین موفق در گوگل ادز

هزینه ی تبلیغات در گوگل

چرا تبلیغ در گوگل ادز؟

یکی از روش های موثر تبلیغات کسب و کار، تبلیغات در گوگل ادز می باشد. اما مزایای تبلیغات در گوگل ادز چیست؟ تبلیغات در گوگل ادز ویژگی هایی دارد که کسب و کار شما و صفحه ی وب سایت شما را در میان سایر صفحات متمایز می کند و احتمال دیده شدن بزینس شما را افزایش می دهد. از دیگر مزایای تبلیغات در گوگل می توان به موارد زیر اشاره کرد:
امکان نمایش دادن تبلیغات در اپلیکیشن های طرف قرارداد گوگل

    • امکان نتیجه گیری سریع تر از سئو
    • افزایش فروش در مدت زمان کمتر
    • هدف گیری دقیق مشتریان
    • افزایش آگاهی از برند
    • امکان ارزیابی نتایج
    • نتایج محسوس و قابل اندازه گیری
    • هزینه ی تبلیغات هدفمند

سرویس تبلیغات در گوگل ادز به شما این امکان را می دهد که تبلیغات خود را تنها به افرادی نشان دهید که دقیقا به دنبال آن ها هستند. در حقیقت شما تنها برای نمایش تبلیغات خود به افرادی که کلمات کلیدی کسب و کار شما را جست و جو می کنند هزینه پرداخت می کنید.
این به این معنی است که مشخصا برای مشتریان هدف وقت صرف می کنید و هزینه ی شما صرف افراد متفرقه که خریدار محصولات و خدمات شما نیستند نخواهد شد. لازم به ذکر است شما میتوانید جهت آشنایی بیشتر با گوگل ادز مقاله آموزش گوگل ادز را مطالعه نمایید.

هزینه ی تبلیغ در گوگل ادوردز چقدر است؟

سرویس تبلیغات در گوگل با سیستم های تبلیغاتی که تا به حال می شناخته اید تفاوت دارد. شما برای تبلیغ در گوگل با پرداخت هزینه ی بیشتر لزوما جایگاه بهتری در سرچ به دست نمی آورید.

ادامه مطلب  پیش نیازهای گوگل ادز

در واقع رقابت در گوگل ادوردز و سرویس های تبلیغاتی در بحث بازاریابی دیجیتال بر اساس اهمیت کلیدواژه هاست. به این ترتیب که بر اساس مقیاس بازار مورد نظر شما و میزان پتانسیل رقابت در آن کلمات کلیدی مختلف ارزش متفاوتی دارند و برخی از کلمات کلیدی گران تر و برخی دیگر ارزان تر هستند.
بنابراین مقدار هزینه ی موردنیاز برای تبلیغات در کسب و کارهای مختلف با هم فرق می کند. بعضی از کسب و کارها تنها با خرج کردن 1000 دلار در ماه به نتیجه ی مطلوب می رسند و بعضی دیگر می بایست بیش از 30000 دلار صرف تبلیغات در گوگل ادز کنند. میانگین هزینه های تبلیغات در گوگل ادوردز در میان کسب و کارهای کوچک چیزی حدود 9000 دلار در ماه برآورد شده است.
برای اینکه بدانید هزینه ی تبلیغات گوگل ادز در مورد بیزینس شما چه مقدار در ماه است می بایست فاکتورهای متعددی را به دقت بررسی کنید و بودجه ی خود را تعیین کنید.

چگونه حساب گوگل ادز را شارژ کنیم؟

شرکت های بسیاری در این زمینه فعالیت می کنند و از طریق روش های قانونی و شعبه های رسمی در خارج از کشور می توانند گوگل اکانت شما را شارژ کنند. با پیدا کردن یکی از این شرکت های قابل اعتماد کافی ست هزینه ی مورد نظر برای تبلیغات را به ریال به این آژآنس های تبلیغاتی داده و آن ها معادل همان مبلغ حساب شما را به دلار شارژ خواهند کرد.
آژانس های تبلیغاتی معتبر واسطه ی قابل اعتمادی میان شما و گوگل هستند تا امکان شارژ حساب کاربری تان را برای شما راحت تر کنند. اگر از طریق آژانس های تبلیغاتی برای شارژ حساب تان اقدام می کنید هزینه هایی نظیر هزینه ی حواله و راه اندازی حساب کاربری نیز از شما دریافت می شود.

ادامه مطلب  تکنیک های موفقیت در گوگل ادز

پرداخت هزینه ی تبلیغ در گوگل ادز

پرداخت با استفاده از حساب شخصی در خارج از کشور؟

در قسمت های قبل توضیح دادیم برای شارژ حساب گوگل ادز می بایست از طریق یک حساب در خارج از ایران اقدام کنید. اما با توجه به حساسیت بالای گوگل در مورد اعتبار حساب های کاربری و پرداخت هزینه ی تبلیغات، امکان بروز مشکلات مختلف وجود دارد و ممکن است اکانت کاربری شما توسط گوگل مسدود شود.
تا امروز حساب های بسیاری از طریق گوگل به دلیل چنین مغایرت هایی مسدود شده اند. گوگل در برابر بازپرداخت هزینه ی پرداخت شده توسط شما در چنین شرایطی هیچ مسئولیتی نخواهد داشت و قطعا متحمل ضرر و خسارت خواهید شد.
پس توصیه می شود روش مطمئن تری برای پرداخت هزینه ی تبلیغات در گوگل ادز را در پیش بگیرید و حتی الامکان از آژانس های تبلیغاتی حرفه ای در این مورد کمک بگیرید. این آژانس های مسئولیت پرداخت مشتریان برای تبلیغات در گوگل ادز را به عهده گرفته و در مدت زمان کمی آن را انجام می دهند.
این آژانس ها در این زمینه تخصص لازم را دارند و می توانند کمپین های تبلیغاتی شما را به درستی اجرا کنند. در ادامه چگونگی فعالیت این آژانس ها توضیح داده شده است.

بودجه ی روزانه ی تبلیغات را چگونه تعیین کنیم؟

حداکثر مبلغی که حاضرید در هر روز هزینه کنید چقدر است؟ اگر حساب کاربری خود را 1000 دلار شارژ کرده باشید، گوگل از شما خواهد پرسید تمایل دارید چگونه این 1000 دلار را خرج کند. شما در حقیقت در این بخش مشخص می کنید روزانه تا نهایتا چه مبلغی از این 1000 دلار را صرف تبلیغات شما بکند.
با توجه به ظرفیت بازار و بودجه ی روزانه ی رقبای شما، گوگل خود را مجاز می کند تا دو برابر بیشتر از بودجه ی تعیین شده ی روزانه ی شما صرف کند. ممکن است گاهی کمتر و گاهی تا دو برابر بیشتر از بودجه ی روزانه ی شما صرف کمپین تبلیغاتی شما در گوگل ادز شود.
یکی از نکته هایی که در مورد تعیین بودجه باید بدانید این است که گوگل بودجه ی روزانه ی شما را در 24 ساعت پخش می کند، اما اگر در روزها یا ساعات خاصی جست و جوی کاربران زیاد باشد، ممکن است بودجه روزانه ی شما محدود شده و گوگل نمایش تبلیغات شما را کاهش دهد تا بتواند بودجه را تا پایان روز نگه دارد.
برای اینکه شرایط بودجه ی شما با محدودیت مواجه نشود بهتر است با کاهش تعداد کلمات کلیدی یا کاهش قیمت کلمات کلیدی از این موضوع جلوگیری کنید و در صورت امکان بودجه ی روزانه تان را افزایش دهید.

ادامه مطلب  ساسپند شدن اکانت گوگل ادز

برای شروع چه میزان اکانت گوگل ادزمان را شارژ کنیم؟

بحث هزینه های تبلیغات بحث بسیار مهمی است که باید در مورد آن حساب شده عمل کنید. برای اینکه بدانید بهتر است در ابتدا حساب گوگل ادز خود را چقدر شارژ کنید، بهتر است بازار را تحلیل کنید و در مورد پارامترهایی مانند ظرفیت جست و جوی کلمات کلیدی شما توسط کاربران و بودجه ی تبلیغات رقبای خود اطلاعات مفیدی به دست بیاورید.
اگر تجربه ی تبلیغات در سرویس تبلیغات گوگل ادز را ندارید باید با رعایت اصول و نکات مهم تبلیغات در گوگل ادز اقدام کنید تا متحمل ضررهای مالی نشوید.

سعی کنید و در مورد ارزش و قیمت کلمات کلیدی مورد نظرتان و قیمت گران ترین و ارزانترین کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار خود اطلاعات سودمند جمع آوری کنید و از برایند تمام اطلاعات به دست آمده تصمیم بگیرید بهترین مبلغ شارژ برای شروع تبلیغات در گوگل ادز چقدر است.

استراتژی تبلیغاتی شما و میزان شناخت و ارزیابی که از بازار هدف خود دارید معیارهای تعیین کننده ی میزان شارژ حساب شما در گوگل ادز هستند. در حال حاضر امکان شارژ حساب شما با ارزهای دلار، لیر و درهم در گوگل ادز فراهم است.

پرداخت توسط آژانس های تبلیغاتی

آژانس های تبلیغاتی با هدف تسهیل در امور تبلیغات حرفه ای و استفاده کردن از روش های نوین دیجیتال مارکتینگ راه اندازی شده اند و کلیه ی امور مربوط به تبلیغات گسترده برای انواع کسب و کارها را در تمام پلتفرم های تخصصی تبلیغات دیجیتال در دنیا به عهده می گیرند.
برای اینکه فرایند تبلیغات شما در گوگل ادز با سرعت و اطمینان خاطر بیشتری پیش رود بهترین راه سپردن مسئولیت شارژ حساب کاربری تان به آژانس های تبلیغاتی معتبر است.
این آژانس ها از طریق کانال های ارتباطی امن و رسمی خود در خارج از کشور می توانند حساب کاربری شما را به میزان همان مبلغی که به ریال پرداخته اید با توجه به نرخ روز ارز شارژ کنند.
به این ترتیب ریسک مسدود شدن حساب کاربری شما در گوگل به صفر می رسد و مدیریت و کنترل آن توسط افراد مجرب در این حوزه به بهترین شکل صورت می گیرد. شرکت گوگل نسبت به این شرکت ها حساسیت کمتری دارد و آن ها را کاملا قانونی و امن تعریف می کند.
بودجه ی روزانه ی تبلیغات در گوگل ادز
خدمات دیگری که این آژانس ها ارائه می دهد عبارتند از:
  • مشاوره ی تبلیغات در گوگل
  • ارائه ی گزارشات شامل تعداد کلیلک و نمایش تبلیغات شما به صورت لحظه ای
  • انتخاب کلمات کلیدی مناسب
  • مشاوره و پشتیبانی
روزانه افراد بسیاری که از ایران تصمیم به فعالیت تبلیغاتی از طریق گوگل ادز دارند از طریق شرکت های تبلیغاتی معتبر برای امور پرداختی و هزینه ی تبلیغات خود در گوگل اقدام می کنند.
نتیجه
در این مقاله تمام نکات کلیدی برای شروع تبلیغات در سرویس تبلیغاتی گوگل ادز برای کاربران گفته شد. اگر تبلیغات شما در گوگل ادز به درستی و با رعایت اصول بهینه سازی تبلیغات صورت گیرد پتانسیل قرار گرفتن صفحه ی شما به عنوان اولین لینک در جست و جوی گوگل افزایش یافته و به رتبه ی دلخواه شما خواهد رسید.

با انتخاب هوشمندانه ی مرتبط ترین کلمات کلیدی و بررسی و نظارت عملکرد هرکدام از کلمات انتخاب شده، می توانید به موقع تبلیغات خود را بهینه سازی و به روزرسانی کرده و نتایج بهتری دریافت کنید.
نجوه ی قیمت گذاری، انتخاب کلمات کلیدی، راه اندازی کمپین های موثر تبلیغاتی و سایر مواردی که باید برای تبلیغات در گوگل ادز مورد توجه قرار بگیرند را دست کم نگیرید تا به زودی در فهرست برترین سرچ های گوگل دیده شوید.

ادامه مطلب  شغل های پردرآمد ایران

منبع : آکادمی زمردیان

ثبت دیدگاه
ارسال دیدگاه
هنوز دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است
keyboard_arrow_up
طراحی و توسعه توسط