آموزش گوگل ادز

آموزش گوگل ادز

گوگل ادز چیست؟ Google Ads یا گوگل ادورز سیستم تبلیغاتی شرکت گوگل می باشد که تبلیغ کنندگان می توانند با استفاده از آن از طریق سایت ها و ابزارهای مختلف گوگل، تبلیغات خود را به رویت مشتریانشان برسانند. به طوری که تبلیغ دهنده عبارت و یا کلمات کلیدی موردنظر خود را در گوگل ادورز وارد می کند تا تبلیغات او برای کسانی که این عبارت را جستجو می کنند، نمایش داده شود.

در دوره گوگل ادز می آموزید که این شیوه تبلیغاتی دارای هزینه نیز می باشد، به طوری که باید به ازای هر کلیک هزینه مشخصی پرداخت شود. در صورتی که علاقه مند هستید با جزئیات بیشتری از گوگل ادورز و نحوه ساخت اکانت و شیوه تبلیغات در آن مطلع شوید، در ادامه این مقاله از وبسایت آکادمی زمردیان همراه ما باشید.

گوگل ادز چیست؟

گوگل ادز (Google Ads) که پیش تر تحت عنوان گوگل ادورز (Google AdWords) فعال بود، سیستم تبلیغاتی شرکت گوگل می باشد. در حقیقت گوگل ادز به نوعی یک شبکه پرداخت به ازای کلیک و یا (PPC) است که کاربران می توانند با استفاده از آن تبلیغات سایت خود را در میان نتایج موتور جستجوی گوگل و همینطور دیگر سایت هایی در ارتباط با گوگل نمایش دهند.
در این سیستم تبلیغاتی گوگل، بایستی برای تبلیغات، مطابق با الگوریتمی که گوگل تعیین می کند، هزینه ای را پرداخت کنید. در صورتی که به دنبال افزایش مشتری و افزایش بازدید کننده از وبسایت خود هستید، می توانید از سرویس گوگل ادز استفاده نمایید. البته اگر قصد دارید از خدمات گوگل ادز استفاده کنید، لازم است با برخی اصطلاحات در این زمینه آشنا شوید که در ادامه به آن ها پرداخته ایم.

کمپین گوگل ادز

اکانت گوگل ادز (Google Ads Account)

برای راه اندازی یک کمپین گوگل ادز، به ساخت یک اکانت در پنل گوگل ادورز نیاز خواهید داشت. به طوری که تمامی کمپین های تبلیغاتی شما در داخل این اکانت تعریف و اجرا می گردند.

ادامه مطلب  کارشناس گوگل ادز

کمپین گوگل ادز (Google Ads Campaign)

امکان تعریف کمپین های تبلیغاتی گوگل ادز در داخل اکانت وجود دارد. هر کمپین در تبلیغات کلیکی گوگل از یک یا چند گروه تبلیغ و یا Ad Group تشکیل شده است که امکان اضافه کردن تبلیغات و کلمات کلیدی مرتبط با آن ها در داخل این گروه های تبلیغاتی وجود دارد.

گروه تبلیغ (Ad Group) در گوگل ادورز

گروه تبلیغ برای مدیریت بهتر کمپین ها ایجاد می شود. به طوری که با استفاده از اد گروپ می توانید دسته های مختلف خدمات و یا محصولات خود را در قالب چند گروه تبلیغ مدیریت کنید. امکان تعیین کلید واژه، متن تبلیغ و لندینگ پیچ مجزا برای هر یک از اد گروپ ها وجود دارد.

متن تبلیغ (Ad) در تبلیغات گوگل ادز

برای نگارش متن تبلیغ در گوگل ادز نیز قواعدی وجود دارد. به طور کلی آگهی و یا تبلیغاتی که در اد گروپ های کمپین ها ایجاد می شود شامل بخش های مختلفی هستند که نوع و تعداد آن ها وابسته به نوع آگهی متغیر است.
در حالت کلی عنوان و تیتر هر آگهی متشکل از سه هدینگ (Heading) یا عنوان 30 کارکتری است که بایستی به دلخواه وارد شوند. هدینگ ها در قسمت تایتل (Title) آگهی نمایش داده می شوند.

پس از درج عنوان، بایستی که توضیحات را در زیر تایتل قرار دارید که تحت عنوان توضیحات (Description) می باشند. در هر متن تبلیغ امکان اضافه کردن دو توضیحات با ظرفیت 90 کاراکتر وجود دارد.

کلید واژه گوگل ادز (Google Ads Keywords)

برای کلمات کلیدی آگهی های گوگل ادز محدودیتی تعریف نشده است؛ به طوری که می توان هر چند کلمه کلیدی دلخواه را برای تبلیغات اضافه کرد. اما انتخاب کلمات کلیدی در میزان هزینه و همینطور نمایش آن تاثیرگذار است. بهتر است کلمات کلیدی به صورت هدفمند استفاده شوند.

افزونه های گوگل ادز (Google Ad Extensions)

کاربران می توانند با استفاده از افزونه های گوگل ادز اطلاعات بیشتری شامل شماره تماس، تخفیف، فرم تماس، موقعیت مکانی و … را نیز در متن تبلیغات خود به کاربران نمایش دهند.
به طور کلی در صورت تنظیم، راه اندازی و مدیریت صحیح گوگل ادز، این سیستم برای اغلب کسب و کارها با بازدهی بالایی همراه است. بایستی که کلمات کلیدی به درستی انتخاب شوند و متن تبلیغات به شیوه جذاب و هدفمند نگارش گردد.

خرید اکانت گوگل ادز

برای خرید اکانت گوگل ادز به پرداخت ارزی نیاز می باشد. در صورتی که فرد به شبکه های مالی بین المللی دسترسی داشته باشد، قادر به پرداخت ارزی برای خرید اکانت گوگل ادز خواهد بود.
متاسفانه با تحریم های مالی که علیه کشور ایران و همینطور شبکه بانکی ایران صورت گرفته است، به شبکه بانک جهانی (شبکه سوئیفت) متصل نمی باشیم. به همین دلیل کارت های بانکی ایرانی در سایت های خارجی که از درگاه های پرداخت ارزی استفاده می کنند، کارایی ندارد.

ادامه مطلب  بازاریابی با گوگل ادز

یکی از راهکارهایی که برای پرداخت و انتقال ارز در سراسر دنیا وجود دارد، خرید مستر کارت فیزیکی می باشد. کارت های فیزیکی به دلیل اتصال به حساب بانکی، از قابلیت پرداخت ارزی برخوردار هستند.
نحوه خرید اکانت گوگل ادز بسیار آسان و به سهولت ساخت یک ایمیل می باشد. به طوری که کافی است به وبسایت گوگل ادز مراجعه کنید و در این سایت ثبت نام و یا Register نمایید. فرآیند ثبت اکانت گوگل ادورز آسان است، اما در انتهای فرآیند حتما باید اطلاعات یک کارت اعتباری بین المللی را وارد کنید.

هزینه تبلیغات گوگل ادورز از طریق این کارت قابل پرداخت می باشد. در نظر داشته باشید که عملکرد کارتی که وارد می کنید، بسیار مهم است. به طوری که باید معتبر و دارای ویژگی های به خصوصی باشد تا منجر به بسته شدن اکانت نگردد.
در صورتی که خرید اکانت گوگل ادورز برای شما سخت و پیچیده به نظر می رسد و دسترسی به کارت بانکی مطمئنی برای خرید اکانت ندارید، بهتر است از سایت های فعال در این زمینه کمک بگیرید.

فیلتر شکن برای گوگل ادورز

گوگل ادز در کشور ایران تحریم و یا فیلتر می باشد. بنابراین برای اینکه بتوانید وارد سایت تبلیغاتی گوگل شوید و اقدام به خرید اکانت گوگل ادورز نمایید، حتما باید از فیلتر شکن استفاده کنید.
توصیه می کنیم که برای وارد شدن به سایت تبلیغاتی گوگل، از یک فیلترشکن مناسب استفاده نمایید که برای شارژ و یا تنظیم مجدد آن با مشکل مواجه نشوید.

 

انواع کمپین های گوکل ادز

امکان استفاده از 5 نوع کمپین در گوگل ادز وجود دارد. در ادامه پیرامون هر کدام از این کمپین ها توضیحاتی را آورده ایم:

کلید واژه گوگل ادز (Google Ads Keywords)

  • کمپین تبلیغاتی جستجو (Search):

کمپین تبلیغاتی جستجو در واقع یک تبلیغ متنی است که در صفحه نتایج برای کلمه کلیدی مورد نظر ظاهر می گردد. به طوری که در صفحه نتیجه جستجو با نماد و رنگ سیاه (AD) و در کنار URL ظاهر می شود.
مزیت تبلیغات جستجو این است که تبلیغات شما دقیقا در همان قسمتی که کاربران موضوعات مرتبط با شما را جستجو کرده اند، نمایش داده می شود. در این صورت گوگل نتایج شما را در قالب نتایج دیگر نمایش می دهد با این تفاوت که در کنار آن کلمه AD را وجود دارد.

  • کمپین تبلیغات نمایشی (Display):

شرکت گوگل دارای شبکه ای از وبسایت های معروف (Google Display Network) در صنایع مختلف می باشد که مخاطبان زیادی دارد و برای نمایش گوگل ادز انتخاب می گردند. کمپین تبلیغات نمایشی معمولا تبلیغات تصویری می باشند و با نمایش آن ها در وبسایت های معروف، می توانند توجه کاربران را به خود جلب کنند.

  • کمپین تبلیغاتی ویدئویی (Video):

تبلیغات ویدئویی قبل یا بعد و یا گاهی نیز در وسط فیلم های یوتیوب (YouTube) نمایش داده می شوند. یوتیوب یک موتور جستجو می باشد و وقتی تبلیغات شما در میان ویدئوهای آن نمایش داده می شود، می تواند نظر کاربران را جلب کند.

  • کمپین تبلیغاتی اپلیکیشن (App):

در صورتی که قصد تبلیغ اپلیکیشن خود را دارید، این گزینه برای شما مناسب است. در این صورت تبلیغات در شبکه جستجوی Google ،YouTube ،Google Play ، Google Display Network و … نمایش داده می شود؛ به طوری که مخاطبان را ترغیب به نصب اپلیکیشن شما می کند.
در این کمپین شما فقط باید اطلاعات و مخاطبان اپلیکیشن خود را در اختیار گوگل قرار دهید تا تبلیغاتتان که می تواند در قالب یک گیف، متن، فیلم و یا تصویر باشد، در مقابل چشم کاربران قرار بگیرد.

  • کمپین تبلیغاتی خرید:

کمپین های خرید در نتایج جستجو گوگل نمایش داده می شوند و دربردارنده اطلاعات دقیقی از محصول شامل قیمت و تصاویر آن هستند. با استفاده از کمپین تبلیغاتی خرید، امکان اینکه محصولات خود را به شکل بصری تری تبلیغ کنید، وجود دارد.

ادامه مطلب  گوگل ادز برای کسب و کارهای کوچک

چیدمان کمپین تبلیغ در گوگل

اگر قصد راه اندازی یک کمپین تبلیغ در گوگل را دارید، لازم است مراحل چیدمان کمپین تبلیغ در گوگل را پشت سر بگذارید:

  • برای راه اندازی تبلیغات بنری، ابتدا باید یا یک حساب کاربری ایجاد کنید و یا وارد حساب کاربری خود شوید.
  •  در مرحله بعدی بایستی که نوع کمپین خود را شامل جستجو (Search)، نمایش (Display)، فیلم (Video)، اپلیکیشن (App) یا خرید انتخاب نمایید.
  •  حال باید تنظیمات کمپین خود را که شامل چهار مرحله است، انجام دهید:

1. تنظیمات عمومی (General): انتخاب یک نام برای کمپین

2. Location : نمایش تبلیغات در یک محدوده جغرافیایی خاص

3. Language : نمایش تبلیغات برای همزبانان شما

4. budget and bidding : بودجه روزانه در نظر گرفته شده برای تبلیغات همراه با واحد پول

• در این مرحله گروه تبلیغاتی و کلمات کلیدی مدنظر خود را باید انتخاب کنید. در حقیقت گروه تبلیغاتی مجموعه ای از کلمات کلیدی شما می باشند.
• حال مشخصات کمپین خود را به صورت کامل شامل Final URL (لینک صفحه نمایش تبلیغات)، Headlines (انتخاب سه عنوان برای تبلیغات)، Display Path (بخشی از URL) و Description (توضیحات تبلیغات) را وارد نمایید.
• در نهایت پس از تنظیم صورتحساب باید آن را به روش های گفته شده پرداخت کنید.

انواع کمپین های گوکل ادز

کلمات پر فروش در تبلیغات

در نظر داشته باشید که کلمات کلیدی اساس کار تبلیغات گوگل می باشند. در حقیقت تبلیغات در جستجوی گوگل بر اساس کلمات کلیدی کار می کنند. کاربران با استفاده از کلمات کلیدی که شما انتخاب می کنید، می توانند شما را پیدا کنند و سپس وارد سایت شما شوند.
با توجه به اهمیت انتخاب کلمه کلیدی مناسب، بسیاری از افراد مایل هستند از کلمات پرفروش در تبلیغات مطلع شوند. در نظر داشته باشید که انتخاب کلمه کلیدی مناسب می تواند منجر به موفقیت شما و برعکس انتخاب اشتباه آن منجر به شکست و هدر رفتن هزینه های شما گردد.
بنابراین پیش از استفاده از گوگل ادز، لازم است تحقیق کلمات کلیدی را انجام دهید. برای پیدا کردن بهترین کلمات کلیدی در زمینه فعالیت خود، می توانید از ابزارهای مختلفی شامل Keyword Planner، ابزار KWFinder و … استفاده نمایید.
پس از پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب، لازم است که برخی موارد را در مورد آن بررسی کنید تا متوجه شوید که آیا کلمات کلیدی که انتخاب کرده اید، برای تبلیغات کسب و کار شما مناسب هستند یا خیر.

ادامه مطلب  سه ویژگی تبلیغات موثر

این موضوع آنقدر هم سخت و پیچیده نیست، به طوری که با بررسی سه معیار هدفمندی کلمه کلیدی (Keyword Intention)، میزان جستجوی کلمه کلیدی در ماه (Keyword Search Volume) و میزان رقابت بر روی کلمه کلیدی (Keyword Competition) به راحتی می توانید کلمات کلیدی مناسب را از غیر مناسب جدا کنید و سپس بهترین و پرفروش ترین کلمه را در زمینه فعالیت خود برای تبلیغات گوگل ادز انتخاب نمایید.

انتخاب کشور ایران در گوگل ادز

هزینه تبلیغات در گوگل ادز به ازای هر کلیک دریافت می گردد. بی شک هیچ فردی نمی خواهد تبلیغات او در کشوری نمایش داده شود که زبان تبلیغ او را متوجه نمی شوند. همانطور که پیش تر نیز اشاره کردیم، پس از ساخت اکانت گوگل ادز و انتخاب کمپین تبلیغاتی، شما باید زبان و مکانی را انتخاب کنید.
بدیهی است که ایرانیان در این مرحله می خواهند ایران را انتخاب کنند تا تبلیغات آن ها برای کسانی که زبان تبلیغ را متوجه می شوند و می توانند از خدمات آن استفاده کنند، نمایش داده شود. اما سوالی که در این زمینه مطرح است، این موضوع می باشد که آیا امکان انتخاب کشور ایران به عنوان محدوده جغرافیایی نمایش تبلیغات در گوگل ادز امکان پذیر است.
در بسیاری از موارد، گوگل کشور ایران را تحریم کرده است. به طوری که امکان انتخاب کشور ایران در قسمت لوکیشن در گوگل ادز وجود ندارد. این موضوع به این معنی نیست که ایرانیان نمی توانند از تبلیغات گوگل ادز استفاده کنند. چراکه شما مجاز به انتخاب کشور ایران به عنوان محدوده تبلیغات خود نیستید، اما می توانید تبلیغات را برای ایرانیان نمایش دهید.
به طوری که باید ابتدا کمپین تبلیغاتی خود را انتخاب کنید و سپس نامگذاری نمایید. در بخش اد گروپ، لازم است کلید واژه های مرتبط با کلید واژه اصلی خود را وارد کنید. در بخش نت ورک (Network)، لازم است تیک دو گزینه search Network و Display Network را نیز بردارید.
در زمان انتخاب محدوده مکانی تبلیغات، امکان انتخاب ایران در گوگل ادز وجود ندارد، بنابراین بر روی گزینه تمامی کشورها (All countries) کلیک کنید. حال زبان تبلیغات خود را (Persian) و (English) انتخاب نمایید. اینگونه تبلیغات شما برای ایرانیان نمایش داده می شود.

ادامه مطلب  هزینه تبلیغ در گوگل ادز چگونه محاسبه می شود؟ نحوه ی پرداخت

 سخن آخر

در صورتی گوگل ادز به شما کمک می کند که برای کمپین خود بهترین استراتژی را در نظر بگیرید. در صورتی که افراد با روش ها و استراتژی های مختلف و همینطور استفاده درست و به موقع از تبلیغات گوگل آشنا باشند، به راحتی می توانند هزینه های تبلیغاتی خود را کاهش دهند و میزان بازدید از وبسایت خود را بالا ببرند.
در این زمینه استفاده از کلمات کلیدی مرتبط و پرتکرار در سایت بسیار مهم است. در حقیقت زمانی سرمایه گذاری و هزینه ای که در این بخش کرده اید، به نتیجه می رسد که کلمات کلیدی شما دقیقا همان چیزی که کاربر سرچ می کند، باشد. استفاده از کلمات کلیدی غلط و نادرست، منجر به افزایش هزینه های تبلیغات شما می گردد و این یعنی تبلیغات گوگل ادز برایتان کاربردی نخواهد بود.
در صورتی که تا به حال از گوگل ادز استفاده نکرده اید و در این زمینه تردید دارید، سوالات خود را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید. کارشناسان وبسایت آکادمی زمردیان راهنمای شما عزیزان خواهند بود.

ثبت دیدگاه
ارسال دیدگاه
هنوز دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است
keyboard_arrow_up
طراحی و توسعه توسط