شفل های پردرآمد ایران

شغل های پردرآمد ایران

میزان درآمد در انتخاب شغل چقدر اهمیت دارد؟ شما از درآمد فعلی خود راضی هستید؟ فرصت های بی شمار شغلی در حوزه های مختلف وجود دارند و افراد با در نظر گرفتن معیارهایی مانند علاقه مندی، مدرک تحصیلی و میزان درآمد سعی می کنند بهترین شغل را برای خود انتخاب کنند. به طور طبیعی عامل “پول”  یکی از مهم ترین عواملی ست که باید در نظر گرفته شود و  مشاغلی که درآمد قابل توجهی دارند، متقاضیان فراوانی هم دارند.

اغلب افراد معتقدند تلاش چندین ساله ی آن ها برای دریافت مدرک تحصیلی یا کسب مهارت ها و فنون مختلف باید نتیجه بخش باشد، به این معنی که بتوانند از آن برای کسب درآمد بالا و احساس ارزشمند بودن استفاده کنند.

صراحتا نمی توان چند شغل خاص را از بقیه ی مشاغل جدا کرد و آن ها را به عنوان پردرآمدترین مشاغل ایران معرفی کرد، زیرا برخی صنایع و مشاغل در حال توسعه و شکوفایی هستند و ممکن است در آینده ی نزدیک جای مشاغل پردرآمد فعلی را بگیرند، با این حال در دوره گوگل ادز با پردرآمدترین مشاغل ایران آشنا خواهید شد که در اینجا تعدادی از آنها را با توجه به شرایط فعلی به شما معرفی می کنیم.

صنعت مواد غذایی

صنعت مواد غذایی طیف وسیعی از مشاغل را در بر می گیرد که مهم ترین آن ها سوپرمارکت و فروشگاه مواد غذایی، رستوران، فست فود و کافی شاپ ها هستند که در تمام ادوار از پردرآمدترین کسب و کارها بوده اند.

شاید اصلی ترین دلیل پایداری این مشاغل در لیست شغل های پردرآمد این باشد که مواد غذایی کالای ضروری و اساسی محسوب می شوند و انسان در هر شرایطی که باشد برای ادامه ی حیات به غذا و انرژی وابسته است.

مشاغل مرتبط با مواد غذایی از هر نوعی که باشند مشتریان خود را جذب خواهند کرد، شما اگر کارخانه ی رب گوجه فرنگی داشته باشید یا در یک کارگاه کوچک با تعداد کمی از پرسنل در زمینه ی بسته بندی مواد غذایی فعالیت کنید، اگر اصول فنی را رعایت کرده و مهارت های بازاریابی را به خوبی بشناسید، درآمد بالایی از این فعالیت ها به دست خواهید آورد.

خوشبختانه دست شما برای فعالیت در این حوزه باز است و نیاز به تخصص ویژه یا طی کردن مسیر طولانی و سختی ندارید، اگر به صنعت غذا علاقه مند هستید و انگیزه ی کافی برای روبرو شدن با چالش های این تجارت را دارید، با توجه به شرایط خود می توانید در بخش کوچکی از این صنعت گسترده شروع به فعالیت کنید و به تدریج کار خود را گسترش دهید و سود خوبی از این راه کسب کنید.

ادامه مطلب  روش های افزایش فروش با سایت گوگل ادز

بهترین شغل های ایران پزشکی

گرایش های مختلف پزشکی نیز به علت ارتباط مستقیمی که با سلامت انسان ها دارند از حرفه های ضروری و پولساز به حساب می آیند، با این حال تنها برخی گرایش ها در لیست پولسازترین مشاغل ایران هستند و نمی توان این رشته را به طور کلی رشته ی پولسازی دانست.

جراحی مغز و اعصاب، متخصص بیهوشی و تخصص زنان و زایمان در حال حاضر از پردرآمدترین گرایش های پزشکی هستند، با این وجود سایر گرایش ها در حال اشباع شدن هستند و بسیاری از پزشکان به دلیل مشکلات مالی و چالش های موجود به مهاجرت فکر می کنند.

اگر علاقه مند به این رشته هستید و برای کسب درآمد بالا روی پزشک شدن حساب کرده اید، دقت کنید در گرایش مورد علاقه ی خود به تخصص برسید و هرگز در هیچ مرحله ای دست از یادگیری و به روز کردن علم خود نکشید. پزشکی می تواند رشته ی پولسازی باشد به شرطی که از حد متوسط فراتر بروید و به گذراندن دوره های معمول اکتفا نکنید.

اگر چه در گذشته تعداد پزشکان متخصص کمتر بود و همه از درآمد بالا برخوردار بودند، اما امروزه با افزایش ظرفیت دانشگاه ها و به دنبال آن افزایش بی رویه ی قبول شدگان دوره های تخصص، این رشته در حال اشباع شدن است.

برنامه نویسی و گوگل ادز

در میان شاخه های متعددی که حوزه ی فناوری اطلاعات در بر دارد، برنامه نویسی یکی از پرکاربردترین آن هاست. تمام کسب و کارهایی که به اینترنت و فضای مجازی وابسته هستند که تعداد آن ها این روزها قابل شمارش نیست، نیاز به برنامه نویسی و دانش کامپیوتری پیشرفته دارند.

به طور کلی، دانستن نحوه ی نوشتن کدها و فرآیند ایجاد دستورالعمل هایی که به رایانه می گوید چه کاری انجام دهد و چگونه آن را انجام دهد تحت عنوان “برنامه نویسی” شناخته می شود و به زبان های مختلفی مانند جاوا اسکریپت، سی شارپ، پایتون و بسیاری زبان های برنامه نویسی دیگر قابل اجراست. آموزش گوگل ادز نیز توانایی ایجاد کمپین های موفق تبلیغاتی را در کارشناسان ایجاد می کند.

شرکت ها و سازمان های بزرگ برای بخش دیجیتال و مدیریت وب سایت ها به دنبال جذب برنامه نویسان حرفه ای و متخصص در این زمینه هستند و برای این سِمت دستمزد خوبی پیشنهاد می دهند. فرایند یادگیری برنامه نویسی برای افرادی که به علوم رایانه، ریاضیات، کار با الگوها و فرمول ها علاقه مندند نه تنها دشوار نیست بلکه تجربه ی لذت بخشی تلقی می شود.

ادامه مطلب  گوگل ادز چگونه عمل می کند؟

از مزیت های دیگر مشاغل مرتبط با اینترنت انعطاف پذیری و آزادی در انتخاب ساعات کاری یا محل کار است. شما به عنوان یک برنامه نویس یا کارشناس گوگل ادز با کسب تجربه و مهارت لازم در این حوزه ها می تواند به صورت حضوری یا دورکاری برای شرکت ها و موسسات بزرگ و حرفه ای کار کند و با گرفتن پروژه های مهم درآمد خوبی به دست بیاورد.

تحلیل گر بازارهای مالی

حتما متوجه شده اید در سال های اخیر موج عظیمی از افراد به سمت بازارهای مالی مختلف روانه شده و تب سرمایه گذاری در این بازارها روز به روز بیشتر می شود. در این شرایط، افراد برای پیدا کردن بسترهای مناسب سرمایه گذاری و بررسی شرایط سوددهی بازارهای مالی به دنبال افرادی هستند که با بازارهای مالی آشنایی کامل داشته باشند.

فعالان حوزه های مختلف اقتصادی که توانایی تحلیل شرایط بازارهای مالی را دارند و از دانش و تخصص کافی برای پیش بینی وضعیت بازار سرمایه برخوردارند می توانند به استخدام موسسات و شرکت های مرتبط درآمده و یا به صورت مستقل و جداگانه در این زمینه فعالیت کنند.

به دلیل محبوبیت بازارهای مالی و سود حاصل از سرمایه گذاری در آن ها، مشاوره و آموزش اصول سرمایه گذاری در بازارهای مالی و تحلیل بازار سرمایه از پردرآمدترین مشاغل حال حاضر به حساب می آیند.

افرادی که در رشته های اقتصاد، مدیریت، بانکداری و حسابداری تحصیل کرده اند می توانند با کسب مهارت و تجربه ی عملی در بازار و مطالعه ی جریان های روز سرمایه گذاری بین المللی، تحلیلگران خوبی شده و از طریق مشاوره و آموزش در زمینه ی سرمایه گذاری درآمد قابل توجهی کسب کنند.

آرایش و پیرایش

آرایشگری از جمله پرسودترین خدماتی ست که افراد جامعه در سنین و شرایط مختلف به آن نیاز دارند. خدمات این حوزه در قدیم محدود به آیتم های انگشت شمار می شد اما امروزه دامنه ی آن از ساده ترین خدمات مانند کوتاهی مو گرفته تا کاشت ناخن و کراتینه و ارائه ی انواع خدمات وی آی پی بسط داده شده است، به طوری که در یک سالن آرایش و زیبایی افراد متعددی مشغول ارائه ی خدمات تخصصی هستند و مشتریان هرکدام از این خدمات برای تمدید و تجدید آن می بایست در بازه های زمانی منظم به سالن مراجعه کنند.

پیش بینی شده است که درآمد یک ناخن کار حرفه ای یا تراپیست پوست صورت در ماه به طور میانگین 35 میلیون تومان است که مبلغ قابل توجهی به حساب می آید. همچنین پیرایشگران مردانه نیز درآمد قابل توجهی از ارائه ی خدمات پیرایش به آقایان کسب می کنند و این کسب و این حوزه روز به روز در حال شکوفایی بیشتر و ارائه ی خدمات جدیدتر به مشتریان است.

ادامه مطلب  گزارش گیری از گوگل ادز

آرایشگری را می توان یک کسب و کار رو به رشد دانست که پتانسیل زیادی برای موفقیت در آن دیده می شود. افراد مختلف از طریق کسب آموزش های تخصصی یا عمومی می توانند مدرک مورد نیاز برای ورود به آن را دریافت کنند و به سرعت در آن موفق شوند.

دائم بودن شغل های پر درآمد در ایران

آیا بازار کار شغل های پردرآمد همیشگی است؟

میزان درآمد هر شغلی به عوامل مختلف بستگی دارد و با در نظر گرفتن عوامل متعدد می توان تخمین زد درآمد افراد در شغل های گوناگون چقدر است. بعضی از این عوامل در شرایط مختلف پایدار نیستند و ممکن است با تغییر آن ها سطح درآمد افراد نیز تغییر کند، برای مثال در دوران کرونا مشاغلی مانند رستوران داری یا تالارهای تشریفات و مراسم به شدت تحت تاثیر قرار گرفتند و درآمد آن ها تقریبا به صفر رسید، در حالی که مشاغل دورکاری و فریلنسری یا شغل هایی که با اینترنت سر و کار داشتند نه تنها درآمد پایدار خود را حفظ کردند بلکه تقاضا برای آن ها افزایش یافت و روند رو به رشدی را طی کردند.

مثلا افرادی که به علت شرایط موجود در دوران کرونا مجبور به تعطیلی شعب فیزیکی کسب و کار خود شدند، برای تبلیغ بیزینس خود در اینترنت دست به دامن متخصصان گوگل ادز و استراتژی های موثر بازاریابی در اینترنت شدند، به این ترتیب این شغل ها جای بعضی از شغل های پردرآمد گذشته را تا مدت ها اشغال کردند.

بنابراین می توان با یادگیری بهترین مهارت های کامپیوتری حاشیه امنی از نظر شغلی برای خود ایجاد کرد. با این حال درآمد مشاغل مختلف در شرایط مختلف می تواند دچار تغییر و تحول موقتی شود.

راهنمای توریست و مترجمی

کشور ما یک کشور گردشگرپذیر با پتانسیل قابل توجه برای جذب توریست است و بر اساس آماری که UNWTO منتشر کرده است در سال 2022 بیش از 4.1 میلیون نفر گردشگر به ایران سفر کرده اند که نسبت به سال های پیش از آن آمار رو به رشدی محسوب می شود.

راهنمای توریست و مترجمیِ همزمان از پردرآمدترین و ضروری ترین نیازها در حوزه ی گردشگری و هتلداری هستند که نیاز به تخصص و کسب مدارک معتبر از مراکز و موسسات گردشگری و میراث فرهنگی دارند.

ناگفته نماند این شغل جذاب و هیجان انگیز مستلزم دانش زبان انگلیسی، تسلط کامل بر اطلاعات گردشگری و تاریخی، توانایی برقراری ارتباط موثر با افراد از فرهنگ های مختلف، مسئولیت پذیری و توان جسمی بالاست، بنابراین اگر با تمام سختی ها و دغدغه های یک راهنمای تور آشنا هستید و توانایی گذراندن دوره ها و دریافت مدارک مورد نیاز برای تبدیل شدن به یک راهنمای تور تمام وقت را در خود می بینید، می توانید در این شغل به فرد موفقی تبدیل شوید.

ادامه مطلب  گوگل ادز و کاربردهای آن

فراموش نکنید راهنمای تور چیزی فراتر از گشتن در سایت های تاریخی و مناطق دیدنی توریستی است، این شغل ممکن است شما را روزها و هفته ها از خانواده دور کند و به یک مسئول 24 ساعته ی مراقبت از افراد مختلف در سفرها طولانی تبدیل کند!

مکانیکی

مشاغل فنی به ویژه در صنعت خودرو از تخصص های مورد نیاز هر جامعه ی کوچک یا بزرگ هستند و با افزایش استفاده از وسایل نقلیه روز به روز ارزش این مشاغل بیشتر می شود.

ضرورت استفاده از وسایل نقلیه در زندگی روزمره باعث شده است تعمیر و سرویس ماشین از جمله خدمات پرتقاضا باشد و به علت تخصصی بودن و درجه ی سختی کار، هزینه ی این خدمات معمولا بالاست.

اگر برای شما پیش آمده باشد که برای سرویس یا تعمیر قطعات یدکی خودروی خود به تعمیرگاه مراجعه کرده باشید، احتمالا صف طولانی از ماشین ها را دیده اید و زمان زیادی منتظر مانده اید تا نوبت به شما برسد.

مکانیکی ها و تعمیرگاه های ماشین همیشه مشتری دارند و در حال ارائه ی خدمات مختلف برای انواع ماشین ها هستند و سر یک مکانیک حرفه ای هرگز خلوت نمی شود!

میانگین درآمد روزانه ی یک مکانیک متخصص و فنی می تواند به بیش از 10 میلیون هم برسد و این مبلغ در مقایسه با سایر مشاغل رقم چشمگیری به حساب می آید. ضمنا، اگر کارگاه مکانیکی شما از کادر مجرب و تجهیزات پیشرفته ای برخوردار باشد، این مبلغ می تواند بسیار بیشتر هم باشد.

راهنمای توریست و مترجمی

کشور ما یک کشور گردشگرپذیر با پتانسیل قابل توجه برای جذب توریست است و بر اساس آماری که UNWTO منتشر کرده است در سال 2022 بیش از 4.1 میلیون نفر گردشگر به ایران سفر کرده اند که نسبت به سال های پیش از آن آمار رو به رشدی محسوب می شود.

راهنمای توریست و مترجمیِ همزمان از پردرآمدترین و ضروری ترین نیازها در حوزه ی گردشگری و هتلداری هستند که نیاز به تخصص و کسب مدارک معتبر از مراکز و موسسات گردشگری و میراث فرهنگی دارند.

ناگفته نماند این شغل جذاب و هیجان انگیز مستلزم دانش زبان انگلیسی، تسلط کامل بر اطلاعات گردشگری و تاریخی، توانایی برقراری ارتباط موثر با افراد از فرهنگ های مختلف، مسئولیت پذیری و توان جسمی بالاست، بنابراین اگر با تمام سختی ها و دغدغه های یک راهنمای تور آشنا هستید و توانایی گذراندن دوره ها و دریافت مدارک مورد نیاز برای تبدیل شدن به یک راهنمای تور تمام وقت را در خود می بینید، می توانید در این شغل به فرد موفقی تبدیل شوید.

ادامه مطلب  بازاریابی با گوگل ادز

فراموش نکنید راهنمای تور چیزی فراتر از گشتن در سایت های تاریخی و مناطق دیدنی توریستی است، این شغل ممکن است شما را روزها و هفته ها از خانواده دور کند و به یک مسئول 24 ساعته ی مراقبت از افراد مختلف در سفرها طولانی تبدیل کند!

انواع شغل های درآمد بالا در ایران

مکانیکی

مشاغل فنی به ویژه در صنعت خودرو از تخصص های مورد نیاز هر جامعه ی کوچک یا بزرگ هستند و با افزایش استفاده از وسایل نقلیه روز به روز ارزش این مشاغل بیشتر می شود.

ضرورت استفاده از وسایل نقلیه در زندگی روزمره باعث شده است تعمیر و سرویس ماشین از جمله خدمات پرتقاضا باشد و به علت تخصصی بودن و درجه ی سختی کار، هزینه ی این خدمات معمولا بالاست.

اگر برای شما پیش آمده باشد که برای سرویس یا تعمیر قطعات یدکی خودروی خود به تعمیرگاه مراجعه کرده باشید، احتمالا صف طولانی از ماشین ها را دیده اید و زمان زیادی منتظر مانده اید تا نوبت به شما برسد.

مکانیکی ها و تعمیرگاه های ماشین همیشه مشتری دارند و در حال ارائه ی خدمات مختلف برای انواع ماشین ها هستند و سر یک مکانیک حرفه ای هرگز خلوت نمی شود!

میانگین درآمد روزانه ی یک مکانیک متخصص و فنی می تواند به بیش از 10 میلیون هم برسد و این مبلغ در مقایسه با سایر مشاغل رقم چشمگیری به حساب می آید. ضمنا، اگر کارگاه مکانیکی شما از کادر مجرب و تجهیزات پیشرفته ای برخوردار باشد، این مبلغ می تواند بسیار بیشتر هم باشد.
نتیجه گیری

مشاغلی که در این مقاله معرفی شدند تنها تعداد محدودی از مشاغل پردرآمد در ایران بودند و می توان تعداد زیادی از حرفه های مختلف دیگر را به این لیست اضافه کرد. در نهایت با مشاهده ی افرادی که در شغل خود موفق هستند می توان نتیجه گرفت علاقه، تخصص و پشتکار افراد در هر شغلی می تواند منجر به افزایش سطح درآمد و رضایت شغلی شود.

مشغول به انجام هر فعالیتی که هستید، با به روز کردن مهارت های خود و پیاده سازی ایده های جدید فعالیت خود را ارزشمندتر و لذت بخش تر کنید و برای ارتقای موقعیت خود در آینده تلاش کنید.

ثبت دیدگاه
ارسال دیدگاه
هنوز دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است
keyboard_arrow_up
طراحی و توسعه توسط