10 مورد از مزایای تبلیغات در گوگل ادز برای رشد کسب و کار

چرا کسب و کارهای مختلف گوگل ادز را برای تبلیغات انتخاب می کنند؟
کسب و کارهای مختلف برای انجام تبلیغات روش های بازاریابی مدرن را برای دریافت بازدهی بالا انتخاب می کنند که یکی از این روش ها استفاده از پلتفرم گوگل ادز می باشد.
گوگل ادز با ویژگی های کاربردی و مفیدی که دارد بیزینس های بسیاری را به خود جذب کرده و قابلیت های مفیدی به آن ها ارائه می دهد، و تا حد زیادی می توان از آن به عنوان ابزاری مطمئن و سریع در جهت دیده شدن و افزایش فروش استفاده کرد به این شرط که بکارگیری آن برنامه ریزی شده و با شناخت صورت گیرد.
در این مقاله با بررسی 10 مزیت تبلیغات در گوگل ادز راهنمای خوبی جهت استفاده از این ابزار در جهت رشد کسب و کارهای گوناگون ارائه داده ایم.لازم به ذکر است تیم آکادمی زمردیان با فراهم کردن دوره گوگل ادز به صورت کاملا جامع و در اختیار قرار دادن آن برای تمامی علاقه مندان به این تخصص راه را برای دانشجویان هموار کرده است.

دیده شدن در صفحه ی اول گوگل

برای تمام کسانی که در فضای اینترنت و وب فعالیت می کنند مهم است که “دیده” شوند و برای دیده شدن باید در نتایج جست و جو سریع تر از دیگران حاضر شد. تبلیغات در سرویس تبلیغاتی گوگل ادز فرصت دیده شدن در صفحه ی اول گوگل را به راحتی به شما می دهد و احتمال اینکه کاربران روی برند شما کلیک کنند را افزایش خواهد داد.
اغلب کاربران تنها به نتایجی که در صفحه ی اول گوگل نشان داده می شود اعتنا می کنند و در همان صفحه به دنبال پاسخ هستند، بنابراین نمایش نام شما در صفحه ی اول گوگل نوعی اعتبار برای شما به دنبال خواهد داشت و آمار بازدید از سایت را شما در مدت زمان کوتاهی بالا خواهد برد.
نکته ی دیگر اینکه کاربرانی که از طریق جست و جوی کلمات کلیدی وارد سایت شما می شوند حتما با قصد خرید و استفاده از خدمات شما به وب سایت شما راه پیدا کرده اند و به احتمال قوی محصول شما را سفارش خواهند داد، پس ارزش کاربرانی که از روی نتایج گوگل شما را پیدا می کنند برای بیزینس شما به مراتب بیتشر از سایر کاربران است. لازم به ذکر است شما میتوانید جهت آشنایی بیشتر با گوگل ادز مقاله آموزش گوگل ادز را مطالعه نمایید.

ادامه مطلب  بهترین شرکت برای شارژ اکانت گوگل ادز

تبلیغات هدفمند

به طور کلی تبلیغات از هر روشی که صورت بگیرد تنها زمانی بازدهی مطلوب دارد که هدفمند باشد. هدفمند بودن در تبلیغات به این معنی است که شما تلاش تان را برای کسانی و در جایی صرف کنید که افراد در آن جا به خدمات یا محصولات شما نیاز دارند و با محدود کردن دامنه ی فعالیت تبلیغاتی خود فقط برای دیده شدن توسط افراد خاصی تبلیغ کنید.
در گوگل ادز بستر مناسبی برای تبلیغات هدفمند به شما ارائه می شود که در آن می توانید با مشخص کردن کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کارتان توسط افرادی که در جست و جوی آن هستند دیده شوید. حتی به شکلی اختصاصی تر شما می توانید محدوده ی مکانی و سنی مخاطبان هدف خود را در گوگل تعیین کنید. گوگل تبلیغات شما را در صفحاتی با موضوع مرتبط با بیزسنس شما نمایش می دهد و این ممکن است کاربر را نسبت یه برند شما کنجکاو کند و او را به سمت کلیک کردن روی تبلیغ شما سوق دهد.
به این ترتیب تبلیغات شما از بی برنامگی و بی نظمی خارج شده و با هدف کاملا مشخصی به افراد مشخصی ارائه خواهند شد و به دنبال آن شانس فروش برای شما بیشتر شود.

نمایش بر اساس کلیدواژه

افراد برای جست و جوی محصول یا خدمات مورد نیاز خود از یک سری کلمات و عبارات کلیدی استفاده می کنند. شما می توانید به راحتی از طریق قرار دادن کلیدواژه های مرتبط با کسب و کارتان در گوگل و شناسایی کلماتی که رتبه ی سرچ بالا دارند، شانس دیده شدن خود را افزایش دهید. با هر بار جست و جوی هر یک از این کلیدواژه ها در گوگل، صفحه ی شما برای کاربر نمایش داده می شود و شانس کلیک کردن روی برند شما افزایش می یابد.

تعیین بودجه

اگر با نحوه ی عملکرد گوگل ادز آشنا باشید حتما اطلاع دارید در گوگل ادز بدون توجه به مبلغی که برای تبلیغ در نظر می گیرید، می توانید چگونگی شیوه ی خرج شدن آن را تعیین کنید. این پلتفرم قابلیت مدیریت و کنترل مبلغ پرداختی شما برای تبلغات را دارد و با استفاده از آن شما قادر هستید مشخص کنید در بازه های زمانی دلخواه تمایل دارید چه مقدار پول برای تبلیغات صرف کنید. تعیین سقف بودجه ی روزانه و نحوه ی تقسیم شدن مبلغ پرداختی شما در طی ماه یکی از آپشن های کارآمد گوگل است که باعث می شود از جزییات مبالغی که برای تبلیغات خرج کرده اید مطلع باشید و هزینه ی اضافی پرداخت نکنید.

ادامه مطلب  نقش گوگل ادز در پیشرفت کسب و کارها

در گوگل ادز هزیه ی تبلیغات به ازای ار کلیک روی تبلیغ شما محاسبه می شود و این یکی از مزیت های مهم برای کسب و کارها و افرادی ست که تمایل دارد کنترل هزینه های تبلیغات را خودشان در دست داشته باشند و آن را مدیریت کنند.
همچنین عملکرد شما در این سیستم قابل اندازه گیری ست و شما می توانید تعداد کاربران و کلیک ها را ارزیابی کنید و در صورت نیاز استراتژی خود برای تبلیغات را تغییر داده و اصلاح کنید.

پنل کاربری

پنل کاربری یا اکانت گوگل ادز همان پنل اصلی است که گوگل در اختیار کاربران قرار می دهد تا بتوانند کمپین تبلیغاتی خود را مدیریت کنند. دسترسی به این پنل مزایای بسیار مهمی برای مدیران تبلیغاتی و صاحبان برندها و کسب و کارها دارد زیرا از طریق آن علاوه بر نظارت روی هزینه های تبلیغات و تنظیم بودجه ی تبلیغات در زمان ها و شرایط مختلف، اطلاعات مفیدی از جمله تعداد کلیک های دریافتی در زمان های مختلف و شناسایی کلمات کلیدی موثر و ارزیابی وضعیت کلی بازدهی کمپین تبلیغاتی شما در گوگل ادز را در اختیار شما قرار می دهد.
برای مدیریت پنل کاربری امکان استفاده ی بیش از یک نفر نیز توسط گوگل فراهم شده و شما با شرکا یا مدیران میانی مجموعه ی خود به طور همزمان و جداگانه می توانید به پنل کاربری گوگل ادز دسترسی داشته باشید و هریک ارزیابی های خود را انجام دهید.
پنل کاربری گوگل به شما امکان سنجش عملکردتان را می دهد و با ابزار ارزیابی و محاسباتی آن می توانید دقیقا بفهمید چه اتفاقاتی در کمپین شما در حال رخ دادن است. در مقابل، شما از طریق روش های سنتی و رایجی که برای تبلیغات استفاده می شود امکان دسترسی به چنین اطلاعات دقیق و صحیحی را نخواهید داشت.

ادامه مطلب  تبلیغات رایگان در گوگل

ساده و سریع تر از سئو

پیش تر یکی از ابزارهای مهم ارتقا و بهینه سازی رتبه ی صفحات مختلف وب استفاده سئو و بهینه سازی محتوا بود، اگرچه هنوز هم این روش بازخورد مناسبی دارد اما زمان بر است و ممکن است در رقابت های نزدیک و حرفه ای پاسخگو نباشد. اما کمپین های تبلیغاتی گوگل ادز بسیار سریع تر و مطمئن تر از سئو عمل می کنند و قادر هستند کسب و کار شما را به سرعت در صدر لیست نتایج جست و جو در گوگل نمایش دهند.
در حقیقت با گوگل ادز می توانید همزمان کلمه های کلیدی متعددی را برای سرچ در نظر بگیرید و شانس بیشتری برای دیده شدن توسط کاربرانی که خدمات مرتبط با شما را سرچ می کنند ایجاد کنید. در مقابل، سئو فرایند زمان بر و تخصصی تری است که انرژی و مهارت بالایی نیاز دارد و در بازدهی ممکن است به اندازه ی دلخواه خوب عمل نکند، اگرچه مزایا و اثرات بلندمدت قابل توجهی دارد.
اما گوگل ادز ترافیک بازدید از سایت شما را در مدت زمان کوتاهی افزایش می دهد اما برای این کار باید همیشه کمپین تبلیغات خود را در گوگل ادز با پرداخت پول فعال نگه دارید!

انعطاف پذیری

یکی از مزیت های دیگر تبلیغات در گوگل انعطاف پذیری این پلتفرم برای مدیریت و نمایش تبلیغات است. شما با استفاده از سرویس تبلیغاتی گوگل می توانید بسیاری از معیارها برای نمایش تبلیغات خود را به شکل دلخواهتان تنظیم کنید.
به عنوان مثال گوگل ادز به شما اجازه می دهد در روزهای خاصی تنظیم کنید تبلیغات شما بیشتر یا کمتر نمایش داده شود، و یا هزینه ای که برای یک تبلیغ خرج می شود توسط خود شما تعیین می شود. شما می توانید مخاطبان تبلیغات خود را به مکان های جغرافیایی خاص محدود کنید یا زبان و محدوده ی سنی آن ها را در گوگل تعیین کنید. با استفاده از این امکانات علاوه بر تبلیغات هدفمندتر، روی این موضوع که چه کسانی در کجا بیشتر در معرض تبلیغات شما قرار بگیرد کنترل دارید و می توانید هدف خود را روی افرادی که احتمال بیشتری دارد از شما خرید کنند متمرکز کنید.

رقابت با وب سایت ها

در گذشته تعداد و تنوع کسب و کارها بسیار محدود بوده و برای دیده شدن و افزایش فروش چندان نیازی به تبلیغات احساس نمی شده. اما در عصر حاضر به اقتضای زمان و شرایط شاهد رقابت تنگاتنگی میان بیزینس های مختلف هستیم و تب دیده شدن بیزینس ها لحظه ای متوقف نمی شود. در واقع هر کس برای بیشتر دیده شدن بهای بیشتری بپردازد و استراتژی اصولی تری را به کار گیرد، موفق تر خواهد بود.
بنابراین تبلیغات که بیشترین نقش را در دیده شدن برند شما در میان برندهای متعدد بازی می کند وارد بازی شده و به دغدغه ای اساسی برای مدیران کسب و کارها تبدیل شده است. در واقع شما بدون تبلیغات هدفمند و ایجاد کمپین های موثر به سرعت از رقبا جا خواهید ماند و میدان را برای مانور دادن آن ها خالی می کنید.
سرویس تبلیغاتی گوگل ادز فرصت ارزشمندی ست که با تحلیل و بررسی بازار استراتژی مناسب تبلیغاتی خود را در پیش بگیرید و وارد عمل شوید. در دنیای کسب و کار مدرن کسی فروش بیشتری خواهد داشت که بیشتر دیده شود، گوگل شانس شما برای دیده شدن را چندبربابر خواهد کرد و تمایز شما و رقبایتان را به کاربران نشان خواهد داد.

ادامه مطلب  تبلیغ در گوگل فارسی

گوگل ادز روشی برای بازاریابی مجدد

ریمارکتینگ یا بازاریابی مجدد که به هدف قرار دادن کاربرانی اشاره دارد که به هر دلیل از شما خرید نکرده اند، یکی دیگر از قابلیت های تبلیغات از طریق سرویس گوگل است. تبلیغات در گوگل به شما این امکان را می دهد که برند خود را در شرایط و جاهای مختلفی به کاربرانی که قبلا موفق به خرید از شما نشده اند نشان دهید و یک بار دیگر شانس خود را محک بزنید.
کمپین های تبلیغاتی گوگل از امکاناتی برخوردار هستند که به وسیله ی آن ها برند شما به بازدیدکنندگان سابق سایت شما یادآوری خواهد شد و آن ها با دیدن مجدد نام شما احتمالا مجددا به وب سایت شما بازخواهند گشت.
افراد ممکن است یک بار از محتوای شما بازدید کرده باشند و به هر دلیلی از وب سایت شما خارج شده باشند، گوگل شما را دوباره در معرض دید آن ها قرار می دهد تا شاید این بار با شرایط بهتری از سایت شما بازدید کنند. بیش از نیمی از مشتریان وفادار برندها و کسب و کارهای مختلف کسانی هستند که در ابتدا تنها یک بازدیدکننده ی منفعل بوده اند.

ایجاد و افزایش آگاهی از برند

از اصلی ترین اهداف ایجاد کمپین های تبلیغاتی، افزایش آگاهی از برند است. به این معنی که بدون اینکه مشتری را برای خرید محصول خود ترغیب کنید فقط در مورد محصولات و خدمات خود به او اطلاعات می دهید، در حالیکه تمرکز اصلی شما روی فروش است اما تبلیغات شما تنها حاوی اطلاعاتی در مورد برند شماست.
این روش یکی از موثرترین روش ها برای افزایش فروش است و با هدف قرار دادن مشتریان در چنین تبلیغاتی به طور مداوم شانس شما برای جذب آن ها بیشتر خواهد شد.
گوگل پلتفرم مناسبی برای انتشار تبلیغات مبتنی بر افزایش آگاهی از برند است و نمایش شما در صفحه ی اول گوگل باعث می شود تعداد دفعاتی که کاربران با نام و برند شما مواجه می شوند افزایش یابد و در نتیجه آگاهی آن ها از کسب و کار و برند شما افزایش یابد، که در نهایت می تواند روی فروش شما تاثیر مثبتی بگذارد.

ادامه مطلب  بهترین مهارت ها برای یادگیری

نتیجه
کاربران فضای مجازی روز به روز افزایش می یابند و گوگل همچنان در صدر محبوب ترین پلتفرم برای جست و جوی خدمات و محصولات می تازد. بنابراین دیده شدن در گوگل یکی از راه های مطمئن و کم زحمت در جهت ارتقای برند و افزایش فروش است.
تبلیغات همواره مبحثی چالش برانگیز و پیچیده بوده و امروزه تحلیل رفتار کاربران که یکی از مراحل مهم بازاریابی به شمار می آید کار دشواری است. یکی از دلایلی که گوگل را به پلتفرمی ایده آل و ارزشمند برای تبلیغات تبدیل کرده است، قابلیت ها و امکاناتی ست که این شرکت در اختیار کسب و کارها قرار می دهد.
گوگل با ارائه ی امکان مدیریت کمپین های تبلیغاتی و ابزارهایی برای تجزیه و تحلیل عملکرد آن ها مسیر شما برای رسیدن به بازدهی حداکثری را هموارتر و کوتاه تر کرده است. علاوه بر مزیت هایی که در این مقاله به آن ها اشاره شد، مواردی مانند بازگشت هزینه ی تبلیغات و نرخ تبدیل بالا از ویژگی های دیگر تبلیغات در سرویس گوگل هستند.
برای راه اندازی کمپین های تبلیغاتی خود در گوگل می توانید با افراد آگاه در این زمینه مشورت کنید و دانش خود در این حوزه را افزایش دهید.

منبع : آکادمی زمردیان

ثبت دیدگاه
ارسال دیدگاه
هنوز دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است
keyboard_arrow_up
طراحی و توسعه توسط