گوگل ادز و کاربردهای آن

آیا گوگل ادز برای کسب و کار شما مفید است؟

گوگل‌ادز (Google Ads) قدرتمندترین پلتفرم تبلیغات آنلاین است که توسط شرکت گوگل ارائه می‌شود. این پلتفرم، به تبلیغ‌دهندگان امکان می‌دهد تا تبلیغات خود را به صورت هدفمند، موثر و با دقت بالا به کاربران مختلف ارائه کنند.

گوگل ادز به دلیل مزایای بسیار زیادی که دارد به یکی از مهم‌ترین روش های تبلیغات و جذب مشتری برای کسب و کارهای مختلف در سراسر جهان تبدیل شده است. از مزایای برجسته گوگل ادز، هدف گذاری دقیق است که به تبلیغ دهندگان این امکان را می‌دهد تا تبلیغات خود را بر اساس سن، جنسیت، جغرافیای مکانی، علایق و حتی رفتارهای آنلاین مخاطبان هدف، هدف گذاری کنند. با استفاده از این ابزار تبلیغاتی، کسب و کارها می‌توانند از رقبای خود در فضای پر رقابت تبلیغات متمایز شوند و نسبت به افزایش فروش محصولات و خدمات خود اقدام کنند.

گوگل‌ادز چیست؟

گوگل‌ادز یک سیستم تبلیغات کلیکی است که در آن هزینه هر کلیک توسط تبلیغ کننده تعیین می شود. با کمک گوگل‌ادز امکان نمایش تبلیغات در موتور جستجوی گوگل، یوتیوب، گوگل‌پلی و همچنین سایت‌ها و اپلیکیشن‌های همکار گوگل که در گوگل ادسنس و گوگل ادموب فعال هستند، وجود دارد. این ابزار از الگوریتم های پیشرفته برای نمایش تبلیغات به مخاطبان مرتبط با محتوای تبلیغ بهره می برد. کسب و کارها با استفاده از گوگل ادز می توانند برند خود را به تعداد بالای کاربران گوگل معرفی کنند و هزینه های تبلیغاتی خود را به طور قابل توجهی کاهش داده و بهبود عملکرد تبلیغات را تجربه کنند.

ادامه مطلب  گوگل ادز برای کسب و کارهای کوچک

استفاده از گوگل ادز چه مزایایی دارد؟

در این بخش می خواهیم ببینیم مهم‌ترین مزایایی که این پلتفرم در اختیار ما قرار می‌دهد چه مواردی هستند؟

  • هدفمند سازی: امکان تنظیم دقیق تبلیغات بر اساس جغرافیا، سن، جنسیت و سلیقه کاربران.
  • آمار و تحلیل: ارائه آمار و اطلاعات دقیق درباره عملکرد تبلیغات و بازده آن ها.
  • کنترل بودجه: تعیین حداکثر بودجه مالی برای هر تبلیغ و کنترل دقیق هزینه ها.
  • گسترده بودن شبکه تبلیغاتی: این بستر نه تنها در نتایج جستجوی گوگل، بلکه در شبکه تبلیغاتی گوگل شامل وب سایت ها، اپلیکیشن ها و ویدیوها، نمایش می دهد.
  • کارکرد در زمان واقعی: این امکان را به تبلیغ دهندگان می دهد تا بر اساس شرایط فوری و نیازهای بازار به تغییرات در تبلیغات خود بپردازند.
  • افزایش فروش و نوآوری در بازاریابی آنلاین: شرکت ها می توانند تبلیغات خود را در نتایج جستجوی گوگل، وب سایت های هدف و یا در نرم افزارها به نمایش بگذارند تا با دقت بیشتری به مخاطبان خود برسند.
  • افزایش ترافیک: ایجاد ترافیک بالا در سایت هدف.

گوگل ادز (Google Ads) با این مزایا، به تبلیغ دهندگان امکانات بیشتری برای دستیابی به اهداف تبلیغاتی خود فراهم می کند و به عنوان یک بستر کارآمد در دنیای تبلیغات آنلاین شناخته می شود.

گوگل ادز چگونه عمل می کند؟

در گوگل ادز پرداخت به ازای هر کلیک صورت می‌گیرد. در واقع سیستم کار به نحوی است که شما با تعیین یک کلمه کلیدی به عنوان هدف، تبلیغات خود را در سایت‌های مورد نظر ارائه می‌دهید. سپس به ازای تعداد کلیکی که تبلیغات شما می‌گیرد باید به گوگل هزینه پرد اخت کنید.

ادامه مطلب  ساسپند شدن اکانت گوگل ادز

Google Ads به کسب و کارها اجازه می دهد برای کلمات کلیدی خاص مرتبط با محصولات یا خدمات خود پیشنهاد بدهند. هنگامی که کاربر یک عبارت جستجویی را وارد می کند که با این کلمات کلیدی مطابقت دارد، الگوریتم گوگل تعیین می کند که کدام تبلیغات و به چه ترتیبی نمایش داده شوند؛ پس انتخاب کلمه ی کلیدی مناسب بسیار حائز اهمیت است. موقعیت یک تبلیغ تنها با مقدار هزینه ای که یک تبلیغ کننده مایل به پیشنهاد آن است تعیین نمی شود، بلکه گوگل سایر موارد همچون کیفیت تبلیغات، ارتباط خود تبلیغ و صفحه لندینگ را که کاربران را به آن هدایت می کند را نیز در نظر می گیرد و در واقع به کاربران، تبلیغاتی ارائه می شود که اطلاعات ارزشمندی را ارائه می دهد و با هدف جستجوی آنها هماهنگ است.

کسب و کارها برای اینکه تبلیغات موفق داشته باشند باید عناوین (تایتل ها)، توضیحات و نشانی های اینترنتی قانع کننده بسازند. علاوه بر آن، استفاده از افزونه های گوگل ادز همانند سایت لینک، تماس، callout و … مزیت تبلیغات شما را با ارائه اطلاعات تکمیلی توسعه و گسترش می‌دهند و مزیت و برتری شما را نسبت به سایر رقیبانتان تبلیغ می‌کنند. در واقع تبلیغات با کیفیت بالاتر می تواند منجر به کاهش قیمت و موقعیت های بهتر تبلیغ شود.

نحوه محاسبه هزینه تبلیغات در گوگل ادز چگونه است؟

هزینه تبلیغات در Google Ads به عوامل مختلفی همچون امتیاز کیفیت (Quality Score)، موقعیت جغرافیایی، کیفیت وب سایت، رقابت کلمات کلیدی، رتبه تبلیغ و میزان مبلغ پیشنهادی شما بستگی دارد و در هر تبلیغ متفاوت خواهد بود.

ادامه مطلب  انواع کمپین های گوگل ادز

گوگل ادز به صورت یک مزایده عمل می کند. وقتی کاربری کلمه کلیدی مورد نظر را در گوگل جستجو می‌کند، مزایده گوگل آغاز می‌شود و رتبه تبلیغ شما را با سایر تبلیغ کننده هایی که این کلمه کلیدی را هدف قرار می‌دهند مقایسه می‌کند. در واقع در مزایده، جایگاه هر تبلیغ بر اساس رتبه تبلیغ مشخص می‌شود. این رتبه بر اساس یک سیستم رتبه‌بندی دقیق و حساب‌ شده است به‌ نحوی‌که تبلیغ‌کننده‌های برتر، جایگاه بهتری نسبت به دیگران به دست می‌آورند. داشتن جایگاه بهتر در تبلیغات باعث دیده‌ شدن بیشتر یک تبلیغ و دریافت نرخ کلیک و تبدیل بیشتر است.

رتبه تبلیغ (Ad Rank) در تبلیغات گوگل ادز بر اساس معادله زیر تعیین می‌شود:

Bid (حداکثر مبلغ پیشنهادی به‌ازای هر کلیکQuality Score × ( (امتیاز کیفیت) = Ad Rank

در نهایت، قیمت تبلیغات در گوگل ادز بر مبنای رتبه تبلیغ و امتیاز کیفیت محاسبه می‌شود. محاسبه قیمت تبلیغات در گوگل ادز به این صورت است که رتبه تبلیغ تبلیغ‌دهنده‌ای که بعد از شما قرار گرفته است بر امتیاز کیفیت تبلیغ شما تقسیم و در نهایت با 0.01 دلار جمع می‌شود. با این تفاصیل، قیمت هر کلیک به نرخ کلیک مورد انتظار، میزان ارتباط تبلیغ با خواسته کاربر، میزان ارتباط صفحه لندینگ و سرعت آن و قیمت پیشنهادی شما بستگی دارد.

انواع کمپین در گوگل ادز

کمپین سرچ یا جستجو (Search Ads Campaign)

نمایش تبلیغات در نتایج جستجوی گوگل بر اساس کلمات کلیدی مرتبط با تبلیغ است. این کمپین ساده ترین و رایج‌ترین نوع تبلیغات گوگل است که هزینه بر اساس کلیک محاسبه می شود و تبلیغات شما به شکل رایگان نمایش داده می شود.

کمپین نمایشی یا دیسپلی (Display Ads Campaign)

نمایش تبلیغات در وب سایت ها، ویدئوها و اپلیکیشن های مختلف در شبکه تبلیغاتی گوگل است.

ادامه مطلب  کارشناس گوگل ادز

با انتخاب این کمپین، گوگل بنرهای تبلیغاتی شما را در سایت ها، یوتیوب و سایر اپلیکیشن ها به کاربران نمایش می دهد که در این صورت بر اساس هر هزار بازدید، باید هزینه ای را پرداخت کنید.

کمپین شاپینگ یا خرید (Shopping Ads Campaign)

از این تبلیغ برای کلماتی که به خرید محصول فیزیکی منجر می شود استفاده می کنیم.

این نوع کمپین‌ها به کسب ‌وکارها اجازه می‌دهند تصاویر، عناوین، قیمت‌ها و سایر اطلاعات مربوط به محصول خود را در صفحه نتایج گوگل نمایش دهند که این امر موجب جلب توجه کاربران به برند شما می شود.

کمپین ویدیویی (Video Ads Campaign)

امکان نمایش تبلیغات ویدیویی در پلتفرم محبوب یوتیوب.

ویدیو ادزها همان یوتیوب ادزها هستند که تبلیغات در این کمپین قبل، وسط و بعد از ویدئوهای یوتیوب نمایش داده می شوند. در این کمپین می توانید عملکرد تبلیغات را بر اساس گزارش هایی همانند نمایش، میزان بازدید، نرخ کلیک ویدیو، میزان درصدی که کاربران آن را مشاهده کردند و … را بررسی و تجزیه و تحلیل کرد.

پرداخت هزینه در این کمپین، به ازای هر بازدید و ویو است که می توان هزینه آن را بر اساس هزار بازدید نیز تنظیم کرد.

کمپین اپلیکیشن (App Ads Campaign)

نمایش تبلیغات در اپلیکیشن ها با هدف جلب توجه کاربران.

این روش نیز همانند کمپین نمایشی است، با این تفاوت که تبلیغات شما در اپلیکیشن‌های گوشی‌های هوشمند به نمایش گذاشته می‌شود. انتخاب این کمپین برای تبلیغ اپلیکیشن خود بهترین گزینه است تا در مدت زمان کوتاه، میزان نصب اپلیکیشن شما افزایش یابد.

کمپین محلی (Service Ads Campaign Local)

ادامه مطلب  ریمارکتینگ یا بازاریابی مجدد چیست؟

این کمپین برای بیزینس ها و تبلیغات محلی است.

تبلیغ شما در این کمپین به مخاطب محلی (مخاطبی که در اطراف فروشگاه شما زندگی می‌کند) نمایش داده می‌شود.

کمپین دیسکاوری (Discovery Ads Campaign)

تبلیغات دیسکاوری، در فید اپلیکیشن گوگل، جی‌میل و یوتیوب بر اساس رفتار و علاقه کاربر نمایش داده می‌شود.

کمپین هوشمند (Smart Ads Campaign)

در این نوع کمپین، برنامه‌ریزی و صفر تا صد ایجاد و مدیریت تبلیغ بر عهده الگوریتم‌های هوشمند گوگل است. گوگل این کمپین را برای کمک به کسب ‌وکارهای کوچک که شناخت کافی با مفاهیم بازاریابی و تبلیغات آنلاین ندارند، به پلتفرم خود اضافه کرده است.

کمپین حداکثر عملکرد (Ads Campaign Performance Max)

این کمپین در اواخر سال 2021 راه‌اندازی شد. از آن‌جایی که گوگل آن را به‌عنوان آیندۀ تبلیغات خود می‌بیند، کمپین‌های تبلیغاتی آن نیز در تمامی سطوح و کانال‌های تبلیغاتی گوگل نمایش داده می‌شود که ویژگی های مهم آن استفاده از ماشین‌لرنینگ و هوش مصنوعی برای بهینه‌سازی خودکار تبلیغات، نمایش خودکار تبلیغات در تمام کانال‌های تبلیغاتی گوگل و شناسایی بخش‌های جدید بازار بر اساس اهداف و رفتار واقعی کاربر است.

این کمپین، بهترین انتخاب برای ایجاد تبلیغات کانالی بهینه شده به‌صورت خودکار برای مخاطبان در تمام سطوح تبلیغاتی گوگل است.

سخن پایانی

گوگل ادز برای کسب و کارها فرصتی بی نظیر برای تبلیغات در دنیای دیجیتال فراهم می کند و به آنها این امکان را می دهد که در نتایج جستجوی گوگل به چشم بیایند و به سرعت مخاطبان خود را جذب کنند. این تبلیغات به صورت مستقیم در بالای صفحات جستجوی گوگل نمایش داده می شوند و این امکان را به کسب و کارها می دهد تا به سرعت به موفقیت و رشد در بازارهای مختلف دست یابند.

ثبت دیدگاه
ارسال دیدگاه
هنوز دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است
keyboard_arrow_up
طراحی و توسعه توسط