هوش مصنوعی میدجرنی چیست؟

هوش مصنوعی میدجرنی چیست؟

فناوری هوش مصنوعی به عرصه های مختلف علمی و هنری نفوذ کرده است و با امکانات و قابلیت هایی که ارائه می دهد توانسته است به خوبی افراد را تحت تاثیر قرار دهد.

یکی از قابلیت های این فناوری امکان تولید تصاویر هنری و گرافیکی ست که با دستورات متنی صورت می گیرد و میدجرنی Midjourney از برجسته ترین انواع بی شمار هوش مصنوعی در این زمینه است که قابلیت تبدیل متن به تصویر را به شکل شگفت انگیزی داراست.

اگرچه پیش از این ابزارهایی مانند Dall-E و Stable Diffusion عملکرد مشابه تبدیل متن به عکس را به خوبی انجام می دادند، اما نتایج و تصاویری که میدجرنی در مقابل دریافت پیام های متنی تولید می کند بسیار واقعی و حرفه ای هستند و به همین علت این برنامه ی مولد هوش مصنوعی محبوب تر بوده و مورد استقبال بیشتری قرار گرفته است.

اگرچه نسخه ی رایگان این برنامه ابتدایی تر بوده و به تعداد دفعات محدودی قابل استفاده است، کاربران حرفه ای در دوره هوش مصنوعی می آموزند خرید اشتراک ماهانه و داشتن اکانت های پولی پیشرفته به علت ارائه ی نتایج دقیق تر با جزییات بهتر ارزشش را دارد.

در ادامه با هوش مصنوعی مولد میدجرنی بیشتر آشنا شوید و ارزیابی مختصری از تاثیرات آن در جهان معاصر داشته باشید.

هوش مصنوعی میدجرنی چیست؟

هوش مصنوعی میدجرنی از انواع هوش مصنوعی مولد است، به این معنا که می تواند بر اساس داده های ورودی، محتوای مورد نظر شما را تولید کند. ورودی و خروجی های این نوع از هوش مصنوعی می تواند به شکل های مختلف عکس، متن، تصویر، صدا یا انیمیشن مدل های سه بعدی باشد.

ادامه مطلب  هوش مصنوعی در بازاریابی

اگر بشر در گذشته های دور رویای خلق تصورات خود در دنیای واقعی را داشت و ایجاد تصاویر مختلف مستقیما از روی تخیل خود را غیرممکن و دست نیافتنی می پنداشت، امروزه با هوش مصنوعی میدجرنی در عرض چند دقیقه بدون کوچکترین مهارت و تجربه ی هنری با توصیف تصویری که در ذهن دارد و نوشتن متنی کوتاه در مورد آن، میدجرنی تصویری دقیق و با جزییات از آن را برای او ترسیم خواهد کرد.

این برنامه به شکل اختصاصی برای استفاده توسط هنرمندان و جامعه ی هنری طراحی شده است و انجام پروژه های سنگین و دشوار را به امری سریع و آسان تبدیل کرده است.

آن ها پیام های مستقیم خود را در برنامه ارسال می کنند و مولد میدجرنی طبق الگوهای متنی و توصیفی از تصویر که به او منتقل شده است طرح مورد نظر را تولید می کند. خلق تصاویر و خروجی ها از هر نوعی که باشند در میدجرنی بسیار واقع گرایانه و مطابق با داده های دریافتی است.

متخصصان در حوزه های هنری و صنعتی برای طراحی پرتره، منظره و یا محصولات مختلف از این ابزار کمک می گیرند و نتایج دقیق، سریع و قابل اعتمادی به دست می آورند.

هوش مصنوعی میدجرنی چگونه کار می کند؟

هوش مصنوعی میدجرنی چگونه کار می کند؟

هوش مصنوعی مولد برای خلق محتوای جدید نیاز به داده های اولیه دارد. در اولین قدم با وارد کردن داده هایی که در هوش مصنوعی قابل پردازش هستند کار آغاز می شود و هوش مصنوعی مولد شروع به پردازش و شناسایی الگوهای داده های ورودی توسط سیستم های عصبی می کند.

در اولین ورژن های هوش مصنوعی میدجرنی برای وارد کردن اطلاعات می بایست داده ها را با زبان های برنامه نویسی مختلف و به شکل پیشرفته تهیه کرده و به برنامه ی مولد ارائه می دادید.

اما رفته رفته با استفاده از قابلیت های این فناوری و استفاده از ابزارهای کمکی دیگر شرایط ورود داده ها بسیار ساده تر شد، تا حدی که امروز با یک توصیف به زبان ساده قادر هستید داده های مد نظر خود را برای هوش مصنوعی میدجرنی ارسال کنید و به سرعت خروجی مناسب و منطبق با آن را به شکل تصویری واقعی دریافت کنید.

ادامه مطلب  بهترین روش کسب درآمد دلاری با هوش مصنوعی

با آموزش هوش مصنوعی در می یابید کار با میدجرنی در بستر چت روم های بزرگ یا چت روم شخصی اتفاق می افتد و تنها با ارسال داده های زبانی می توانید نتیجه ی دلخواه را انتظار داشته باشید.

اساس کار میدجرنی یادگیری ماشین Mashine Learning است که از طریق آن برای استخراج الگوها و پردازش زبان استفاده می کند و محتوای جدید تولید می کند. در مدل های قدیمی تر هوش مصنوعی تولید محتوا با دریافت داده، پردازش آن و ارائه ی نتایج بسیار ساده انجام می شد اما در هوش مصنوعی مولد نتایج بسیار پیشرفته تر، با جزییات دقیق تر و قابل اعتمادتر هستند.

روش کار کردن با میدجرنی

برای استفاده از هوش مصنوعی میدجرنی می توانید در وب سایت میدجرنی ثبت نام کنید و مستقیما برای تولید محتوای تصویری از طریق وب سایت اقدام کنید.

برای این کار نیاز به یک حساب کاربری دیسکورد دارید، دیسکورد یک شبکه ی پیام رسان و چت گروهی است که امکان دسترسی به سرورهای مختلف برای ارسال پیام را به کاربران می دهد.

با داشتن اکانت دیسکورد شما قادر هستید درخواست خود را به صورت پیام های متنی در پلتفرم دیسکورد ارسال کرده و منتظر رسم آن توسط میدجرنی بمانید. در ابتدای پیام خود کلمه ی Imagine را تایپ کرده و سپس پیام خود را بنویسید.

همچنین در پلتفرم دیسکورد شما می توانید به گالری تصاویری که میدجرنی قبلا برای سایر کاربران خلق کرده است دسترسی داشته باشید. اگر برای استفاده از این پلتفرم تازه کار هستید در تالار چت عمومی کار خود را آغاز می کنید و درصورتیکه اکانت شخصی دارید می توانید با ارسال پیام های خصوصی نتایج و خروجی تصویری بهتر و واقع گرایانه تری دریافت کنید.

ادامه مطلب  تاثیر هوش مصنوعی بر مشاغل

پس از تایپ متن و ارسال آن، مراحل ساخت و ایجاد تصویر را مشاهده می کنید و بعد از دریافت نتیجه ی نهایی امکان ویرایش جنبه های مختلف آن برای شما موجود است. پس از اعمال تغییرات در رنگ، سایز و سایر ویژگی های تصویر می توانید نتیجه ی دلخواه نهایی را دانلود کنید.

آیا استفاده از میدجرنی هزینه دارد؟

آیا استفاده از میدجرنی هزینه دارد؟

هوش مصنوعی مولد میدجرنی مانند سایر برنامه های هوش مصنوعی پیش از خود امکان استفاده ی رایگان برای کاربران را در آزمایش های اولیه فراهم کرده است.

به این ترتیب شما می توانید با ثبت نام در پلتفرم دیسکورد Discord و از طریق حساب کاربری خود در این محیط اقدام به خلق تصاویر هنرمندانه با هوش مصنوعی مولد میدجرنی را تا حداکثر 25 تصویر داشته باشید.

برای دریافت تعداد بیشتر تصویر می بایست با خرید اشتراک ها و استفاده از طرح های پولی ماهانه یا سالانه در سایت میدجرنی اقدام کنید. حداقل مبلغ پرداختی برای خرید اشتراک یک ماهه معادل 9 دلار است.

اما در صورتیکه نیاز به تصاویر با ویژگی های حرفه ای تر دارید می توانید با خرید طرح های پیشرفته تر و پرداخت مبالغ بیشتر نیز اقدام کنید. اشتراک های ماهانه در هوش مصنوعی میدجرنی تحت عنوان طرح عادی، استاندارد و Pro موجود هستند که قیمت آن ها به ترتیب معادل 9، 24 و 48 دلار است.

قطعا برای یادگیری چگونگی فعالیت در فضای این پلتفرم و کاربرد مولفه های مختلف آن تعداد دفعات رایگان ایجاد تصاویر مفید خواهد بود، اما برای فعالیت تخصصی تر حتما نیاز به خرید اشتراک های پولی دارید تا تصاویری واقعی تر و شگفت انگیزتر به دست بیاورید.

تفاوت هوش مصنوعی میدجرنی با سایر برنامه ها چیست؟

هوش مصنوعی مولد نسل جدیدی از هوش مصنوعی است که در مقابل هوش مصنوعی سنتی قرار می گیرد و نسبت به آن برتری هایی دارد.

ادامه مطلب  بازاریابی با هوش مصنوعی

به غیر از میدجرنی، برنامه های مولد دیگری در حوزه ی فناوری هوش مصنوعی وجود دارند که پایه و اساس کار آن ها یکسان است و همگی قابلیت تبدیل محتوای متنی به تصویر را دارا هستند. بعضی از شناخته شده ترین و محبوب ترین این برنامه ها عبارتند از Dall-E،  Stable diffusion و Midjourney  هستند.

اما میدجرنی در میان سایر برنامه های مشابه خود به علت ویژگی های برجسته ای که ارائه می دهد مورد استقبال بیشتری قرار گرفته است و تصاویر و نتایجی که حاصل می کند نتایج قابل اعتمادتری هستند.

به عنوان مثال، تصاویر تولیدشده توسط Dall-E ظاهری مصنوعی و فوتوشاپی دارند، یا Stable diffusion برای ایجاد تصاویر واقع گرایانه نیاز به دستورات پیچیده ای دارد و رابط کاربری آن دشوار است.

اما Midjourny در ارائه ی تصاویر هنرمندانه عمل می کند و آثار هنری با جزییات حیرت آور خلق می کند. رابط کاربری آن آسان است و به عنوان مولدی قدرتمند در پردازش زبان انسان برای خلق آثار تاثیرگذار عمل می کند.

با نگاهی به تصاویر و آثار خلق شده توسط میدجرنی می توانید به قدرت این مولد هیجان انگیز در توسعه ی تخیل انسان پی ببرید.

آینده هوش مصنوعی میدجرنی

آینده هوش مصنوعی میدجرنی

میدجرنی تصاویر با کیفیت با تاثیرگذاری بالا ارائه می دهد و به ابزاری برای گسترش رابطه ی میان تصور تا واقعیت تبدیل شده است، اما این تنها ویژگی میدجرنی نیست. محققان با استفاده از ابزارهای پیشرفته تر در تلاش برای توسعه ی این فناوری هستند تا در آینده ی نزدیک قابلیت تشخیص و درک بهتری متن و پیام های دریافتی باشد.

به این شکل هوش مصنوعی مولد اگرچه در حال حاضر قابل اعتماد و تاثیرگذار است، با تمرکز بیشتر روی جزییات و جنبه های مختلف تولید محتوای تصویری، قابل اعتماد تر و موثرتر نیز خواهد شد. اما هوش مصنوعی میدجرنی مانند سایر فناوری های هوش مصنوعی پیش از خود با انتقادهایی روبرو شده است.

ادامه مطلب  کاربرد هوش مصنوعی در ایران

برخی معتقدند هوش مصنوعی مولد میدجرنی با پیشرفت هایی که خواهد کرد هنرمندان را از ارائه ی تصاویر و آثار خود منصرف می کند و به سمت بهره برداری از تکنولوژی سوق می دهد که این ویژگی می تواند دو جنبه ی مثبت و منفی داشته باشد.

جنبه ی مثبت آن تاثیر هوش مصنوعی بر مشاغل و سرعت بخشیدن به خلق آثار هنری با کمترین زحمت است و جنبه ی منفی آن گرانی در مورد حق چاپ و امکان سوء استفاده و جعل آثار هنری ایجاد شده توسط هوش مصنوعی مولد را گوشزد می کند.
نتیجه گیری
هوش مصنوعی Midjouney با ارائه ی طیف وسیع و پیشرفته ای از امکانات در حوزه ی خلق آثار گرافیکی و عکس، پلتفرمی خلاق و تخصصی با هدف ایجاد آثار منحصر به فرد و با کیفیت است.

به محض ورود به محیط این پلتفرم و آشنایی با ویژگی های آن می توانید با طی کردن فرایندی نه چندان دشوار، آثار هنرمندانه ای ایجاد کرده و در افزایش بهره وری و کارایی بیزینس خود موثر عمل کنید.

میدجرنی پدیده ای تکنولوژیکی است که فازهای جدید آن در حال توسعه هستند و به زودی این هوش مصنوعی مولد با ابزارهای کارآمدتری عرضه خواهد شد.

همچنین گمانه زنی ها درباره ی ادغام شدن این تکنولوژی با شبکه های اجتماعی پرکاربرد مانند توییتر نیز می تواند افق های جدیدتری به سوی دنیای فناوری مولد بگشاید.

با تمام این تفاسیر، عده ی کثیری از متخصصان هنر و فرهنگ این پیشرفت فناوری را خطری برای اصالت هنر بدیع دست و اندیشه ی انسان می دانند.

نظر شما در این باره چیست؟ آیا پیشرفت تکنولوژی مصنوعی در راستای تهدید بشریت کار می کند و یا خدمت به آن؟

ثبت دیدگاه
ارسال دیدگاه
هنوز دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است
keyboard_arrow_up
طراحی و توسعه توسط