روش های افزایش فروش با سایت گوگل ادز

روش های افزایش فروش با سایت گوگل ادز

فرمول رشد سریع کسب و کار چیست؟ چطور در مدت زمان کوتاه به فروش بالا برسیم؟

اگر اخیرا فروشگاه اینترنتی خود را راه اندازی کرده اید، باید به دنبال راه هایی برای افزایش فروش و بالا بردن نرخ تبدیل آنلاین خود باشید. برای عده ی زیادی از افراد فرایند رشد کسب و کار اینترنتی به سئو و تبلیغات در فضای مجازی محدود می شود، اما تکنینک های موثرتری وجود دارند که این روزها به طور فزاینده ای محبوب شده اند و نه تنها کسب و کارهای نوپا، که بیزینس های باسابقه تر نیز از آن ها برای رشد و ارتقای سطح فروش استفاده می کنند.

راه اندازی کمپین های تبلیغاتی گوگل که با نام گوگل ادز Google Ads شناخته می شود بهترین استراتژی برای افزایش فروش و مسیری مستقیم و کوتاه برای دیده شدن در صفحه ی اول نتایج جستجوی گوگل است. در ادامه با این سرویس تخصصی بیشتر آشنا شوید.

گوگل ادوردز چگونه کار می کند؟

با حرکت سریع کسب و کارها در مسیر دنیای دیجیتال، اصلی ترین هدف آن ها افزایش فروش از طریق سایت است. همانطور که می دانید کسب و کارها می توانند مشتریان خود را در یک شبکه ی جستجوی بسیار عظیم تحت عنوان گوگل هدف قرار دهند، که در آن کاربران برای پیدا کردن محصول یا خدمات مورد نظر خود مرتبط ترین کلمات کلیدی را تایپ کرده و بلافاصله نتایجی در پاسخ جستجوی آن ها ظاهر می شود.

گوگل ادوردز به شما کمک می کند محصول یا خدمات خود را در اولین صفحه ی نتایج جستجو به کاربر نمایش دهید. دوره گوگل ادز به شما کمک خواهد کرد تا رتبه ی خوبی در موتور سرچ گوگل به دست آورید.

شما همچنین به کمک سرویس قدرتمند گوگل ادز می توانید تبلیغات خود را در سایت های مرتبط و پربازدید گوگل منتشر کنید تا شانس افزایش کلیک روی تبلیغات خود را افزایش دهید و نرخ بازدید سایت خود را بالا ببرید.

برای دریافت حداکثر نتیجه از این سرویس دو عامل مهم باید در نظر گرفته شود: کیفیت محتوا و پیشنهاد مبلغی که برای تبلیغات می پردازید. در ادامه بیشتر با این دو عامل و استراتژی های موثر در افزایش فروش با گوگل ادز آشنا خواهید شد.

ادامه مطلب  آموزش گوگل ادز

نقش گوگل ادز بر رشد سایت

تبلیغات کلیکی گوگل ادز چیست و چرا اهمیت دارد؟

Google Ads  سرویس قوی تبلیغاتی شرکت گوگل است که بر اساس پرداخت به ازای کلیک (PPC) کار می کند. این سرویس به کسب‌ و کارها این امکان را می دهد که برای افزایش شانس نمایش تبلیغات خود در صفحه ی اول نتایج جستجوی گوگل، برای کلمات کلیدی مرتبط با تجارت خود قیمت پیشنهاد بدهند.

هنگام استفاده از Google Ads، فقط زمانی پول پرداخت می کنید که شخصی روی تبلیغ شما کلیک کند و از سایت شما بازدید کند. می توانید تبلیغات خود را هر زمان مایل باشید تغییر داده یا اصلاح و به روزرسانی کنید و فیلترهایی در آن اعمال کنید که تنها به گروه خاصی از افراد بر اساس منطقه ی زندگی یا سن و سال و .. نشان داده شوند.

با استفاده از استراتژی تبلیغاتی PPC گوگل ادز می تواند به شما کمک کند تبلیغات خود را به میلیون ها مشتری بالقوه که دقیقاً به دنبال خدمات و محصولات شما در آن لحظه هستند نشان دهید. این کار تنها با انتخاب کلمات کلیدی مرتبط با برند یا کسب و کار شما امکان پذیر بوده و فقط زمانی برای آن پول پرداخت می کنید که کاربر روی تبلیغات شما کلیک کرده باشد.

گوگل پربازدیدترین سایت جهان و بهترین محیط برای تبلیغات است چرا که در هر لحظه میلیاردها کاربر در آن محصولات یا خدمات مورد نیاز خود را جستجو می کنند.

مزایای استفاده از پلتفرم گوگل ادز

برخلاف سایر روش های بازاریابی پولی، استراتژی های تبلیغات گوگل بودجه ی بازاریابی شما را کم نمی‌کنند.  معمولا سرمایه گذاری و اختصاص دادن بودجه ای برای تبلیغات به خصوص در کسب و کارهای نوپا ریسک بالایی دارد و کمی دشوار است. اما استفاده از استراتژی های Google Adwords یکی از بهترین و مفیدترین روش های بازاریابی ست که به سرعت نتیجه می دهد.

در ادامه دلایلی را به شما ارائه خواهیم داد که چرا کمپین های تبلیغاتی Google Ads باید بخشی جدایی ناپذیر از برنامه ی بازاریابی دیجیتال شما باشد.

  • سرعت بالاتر نسبت به SEO

سئو یا بهینه سازی موتور جستجو یک روش ارگانیک است. سئو و تبلیغات گوگل هر دو به فرآیند ایجاد ترافیک سایت شما کمک می کنند، اما گوگل ادز سریعتر کار می‌کند و ترافیک را با سرعت بیشتری هدایت می‌کند. مطمئناً، ترافیک ارگانیک برای تجارت شما بسیار مهم است، اما این فرآیند طولانی تر از تبلیغات گوگل است زیرا برای رتبه بندی هر کلمه کلیدی خاصی تلاش زیادی می شود.

  • قابلیت بازاریابی مجدد

بزرگترین مزیت استفاده از تبلیغات گوگل به عنوان کمپین بازاریابی شما این است که به شما کمک می کند دوباره بازدیدکنندگان قبلی سایت خود را که قبلا از سایت شما بازدید کرده اند اما هیچ اقدامی انجام نداده اند را شناسایی کرده و هدف قرار دهید.

ادامه مطلب  کارشناس گوگل ادز

گوگل ادوردز یک تاکتیک بازاریابی هدفمند است و راه های متعددی برای این کار در اختیار شما قرار می دهد،

برای مثال، می‌توانید استراتژی‌های بازاریابی مجدد را با استفاده از شبکه‌های نمایش یا شبکه‌های جستجو پیاده ‌سازی کنید.

  • قابلیت پیگیری و ردیابی نتایج

برای اطمینان از موفقیت کامل کمپین های جستجوی Google Ads خود باید روند پیشرفت خود را پیگیری کنید. زمانی که از روش های سنتی بازاریابی استفاده می کنید، امکان پیگیری نتایج بازاریابی غیرممکن یا دشوار است. اما از طریق گوگل ادز می توانید بودجه ی خود را کنترل کنید و نتایج را تجزیه و تحلیل کرده و مدیریت کمپین را در دست داشته باشید.

علاوه بر این ها، ایجاد آگاهی از برند، امکان تعیین وب سایت های میزبان شما، بهینه سازی کمپین های تبلیغاتی،  امکان هدف گذاری دقیق بر اساس شهر محل سکونت یا سن و سال و .. و بسیاری مزایای دیگر از جمله قابلیت هایی هستند که تبلیغات گوگل ادز در اختیار شما قرار می دهد.

تکنیک های برنده در افزایش فروش با گوگل ادز

5 تکنیک برنده در افزایش فروش با گوگل ادز

با آموزش گوگل ادز پی خواهید برد که راه های زیادی برای موفقیت با تبلیغات گوگل وجود دارد که بتوانید بوسیله ی آن ها مستقیم ترین مسیر را برای افزایش فروش آنلاین خود دنبال کنید. در این بخش 5 استراتژی کاربردی گوگل ادز را به شما معرفی کرده ایم.

  • انتخاب کلمات کلیدی و تعیین تقاضا

اندازه گیری و تعیین تقاضا یک استراتژی مهم تبلیغات گوگل است. بدون تعیین تقاضای مشتری، تبلیغات شما ناقص است . اگر مخاطبان هدف شما به دنبال محصولات و خدمات شما نیستند، تبلیغات گوگل ادز و پرداخت هزینه برای کلمات کلیدی برای برند شما مفید نخواهد بود.

بنابراین قبل از اینکه حتی به راه اندازی اولین کمپین تبلیغاتی گوگل خود فکر کنید، مطمئن شوید که حجم جستجوی کلمات کلیدی خود را به درستی اندازه گیری کرده اید. ابزارهای زیادی برای بررسی ارزش و حجم کلمات کلیدی جستجو شده توسط کاربران وجود دارند، این ابزارها به شما این امکان را می‌دهند که تعیین کنید افراد چقدر کلمات یا عبارات کلیدی مورد نظر شما را جستجو می‌کنند.

اگر از Google Keyword Planner استفاده می‌کنید، می‌توانید پیش از ایجاد استراتژی، کلمات کلیدی و حجم جستجوی آن ها را تخمین بزنید. این ابزار می تواند به شما در برنامه ریزی کمپین های تبلیغاتی و ایجاد استراتژی های پیشنهادی قوی کمک کند.

  • تجزیه و تحلیل رقبا

محیط اینترنت با انواع فروشگاه های مختلف تجارت الکترونیک اشباع شده است و رقابت سخت است. اگر کمی با دقت در محیط وب بگردید، می ‌بینید که بسیاری از کسب ‌و کارها از قبل کمپین‌های تبلیغاتی Google فعال دارند. به همین دلیل بدون دانستن برنامه ی رقیبان خود، اجرای استراتژی که رقیب شما را تحت الشعاع قرار می دهد برای شما دشوار خواهد بود.

ادامه مطلب  تبلیغات رایگان در گوگل

این بدان معناست که رقبای شما قبلاً مجموعه ی مناسبی از کلمات کلیدی را برای کمپین های خود کشف کرده اند. پس بهتر است برنامه ی رقبای خود در این فضا را شناسایی کنید و از یافته های خود برای ایجاد یک برنامه ی بهتر استفاده کنید. همچنین می‌توانید استراتژی ‌های پیشنهادی آن ها را در Google Ads مشاهده کنید.

پس از شناسایی فضای رقابتی، نظارت منظم بر تبلیغات جستجوی رقبا بسیار مهم است. با نرم افزار تماشای کمپین، می توانید ببینید که کدام رقبا تبلیغات جدید یا پیشنهادات صفحه ی فرود را راه اندازی کرده اند و تبلیغات آن ها در صفحه ی نتایج جستجوی گوگل چگونه به نظر می رسد.

با استفاده از ابزارهای تجزیه و تحلیل رقبا، می‌توانید بینش ‌هایی درباره ی استراتژی‌ های آن ‌ها به دست آورید و از آن اطلاعات برای سبقت گرفتن از رقبا استفاده کنید.

  • ارائه اطلاعات

سایت ها و کسب و کارهایی که اطلاعات کامل تری در اختیار کاربران قرار می دهند و محتوای جذاب تری دارند به مراتب نسبت به سایت هایی که ذهن مشتری را با سوالات و ابهامات بسیار رها می کنند، در کمپین های تبلیغاتی گوگل موفق تر هستند.

برای جلو افتادن در رقابت تنگاتنگ و نزدیک کمپین های تبلیغاتی گوگل ادز باید اطلاعات و خدمات بیشتر و بهتری نسبت به رقبای با سابقه تر خود ارائه دهید. کاربران همیشه به دنبال خدمات بیشتر و اطلاعات کامل تر هستند، پس برای به روزرسانی و تکمیل بخش های مختلف بیزینس خود از جمله صفحه ی فرود تلاش کنید تا کمپین های موفق تری داشته باشید.

ارائه ی اطلاعات تماس کامل، ارائه ی اطلاعات و جزییات کامل درباره ی محصولات و خدماتی که برند شما برای کاربران در نظر گرفته است و کلیه ی شرایط خرید از شما و همکاری با شما که مشتریان به آن نیاز دارند می تواند نقطه ی برتری شما از رقبا باشد.

ادامه مطلب  انواع کمپین های گوگل ادز

به عنوان یک کارشناس گوگل ادز با بررسی صفحات رقبا و شناخت ضعف های آن ها می توانید اطلاعات کسب و کار خود را به شکلی سازماندهی شده و دقیق در اختیار کاربران قرار دهید.

  • بنرهای تبلیغاتی

بهینه سازی رتبه ی شما در موتور جستجو و نمایش آن در صفحه ی اول نتایج سرچ کاربران تنها مزیت استفاده از سرویس تبلیغاتی گوگل ادز نیست. این پلتفرم امکانات به مراتب بیشتر و متنوع تری را برای کاربران فراهم می کند. یکی از این امکانات، بنرهای نمایشی یا Display Ad می باشد.

با بنرهای تبلیغاتی گوگل ادز با مشتریان خود در اپلیکیشن ها و سایت های مورد علاقه ی آن ها ارتباط برقرار کنید. Display Ad یا بنرهای تبلیغاتی گوگل ادز گسترده ترین دامنه ی دسترسی ممکن را برای ارتباط با مشتریان در اختیار شما قرار می دهند و می توانند به شما در دستیابی به اهداف کمپین خود از طریق ارتباط با مشتریان در هر کجا که در حال وب گردی هستند کمک کنند.

به عبارت دیگر گوگل ادز با نمایش بنرهای تبلیغاتی شما در وب سایت ها و اپلیکیشن های مختلف دیگر توجه کاربران را به کسب و کار شما جلب می کند و شانس کلیک کردن روی تبلیغات شما را افزایش می دهد. ممکن است یک کاربر در حال جستجوی یک بازی یا خواندن یک مطلب آموزشی باشد و تبلیغ شما در این میان توجه او را جلب کند و با کلیک کردن روی آن به وب سایت شما هدایت شود.

  • بهینه سازی سایت

بسیاری از فعالان حرفه ای کسب و کارهای اینترنتی، Google Analytics را کلید طلایی موفقیت و افزایش فروش می دانند که اطلاعات مفیدی درباره ی رفتار مشتریان در وب ارائه می دهد.

در ابتدای راه اندازی سایت خود ممکن است بیشترین تلاش خود را برای جلب مشتریان به کار بگیرید اما با این حال نتیجه ی دلخواه را در مدت زمان مناسب به دست نیاورید. این موضوع طبیعی است.

اما گوگل ادز به شما کمک می کند با استفاده از ابزارهایی مانند Google Analytics رفتار کاربران در وب را تحلیل و بررسی کنید و با ردیابی فعالیت های آن ها در اینترنت متوجه شوید دقیقا دنبال چه چیزهایی هستند و وب سایت خود را بر همان اساس تنظیم کنید.

این کار سرعت رشد بیزینس شما را افزایش می دهد و می توانید طبق چیزی که مخاطبان هدف شما به دنبال آن هستند، محصولات و خدمات خود را بهینه سازی کنید.

جهت بهینه سازی گوگل ادز برای فروشگاه اینترنتی توصیه می شود نسخه ی وب سایت خود را برای کار با تلفن همراه بهینه سازی کنید، چرا که این روزها کاربران بسیاری از طریق گوشی های هوشمند در موقعیت های مختلف به جستجوی کالا یا خدمات می پردازند و سایت هایی که نسخه ی موبایل بهینه سازی شده دارند شانس موفقیت بیشتری دارند.

ادامه مطلب  گوگل ادز چگونه عمل می کند؟

سرمایه گذاری روی گوگل ادز

سرمایه گذاری روی سئو بهتر است یا گوگل ادز؟

کدام استراتژی بهتر کار می کند، تبلیغات SEO یا PPC؟

پاسخ این سوال بستگی به این دارد که دوست دارید به چه چیزی برسید، زیرا SEO و تبلیغات کلیکیPPC  می توانند به روش های مختلف به کسب و کار شما کمک کنند.

به طور خلاصه: سئو ابزار مهمی برای بازاریابی آنلاین موفق است زیرا به کسب و کار شما بهترین شانس را برای دیده شدن و کسب رتبه ی بالا در سرچ گوگل می دهد، حتی اگر این روند بهینه سازی ارگانیک مدت زیادی طول بکشد تا به درستی انجام شود. اما تبلیغات PPC به شما امکان می دهد سریعتر به مشتریان دسترسی پیدا کنید و کمپین خود را در لحظه سفارشی کنید.

اگر هدف شما هدایت ترافیک زیاد به سایت شما در کوتاه ترین مدت زمان ممکن است، بهتر است تمرکز خود را به تبلیغات PPC یا تبلیغات کلیکی معطوف کنید و اگر می خواهید حضور آنلاین کسب و کار خود را در دراز مدت ارتقا دهید، سئو راه حل بهتری برای شماست.

روش دیگر، برای یک استراتژی جامع تر، صرف زمان و انرژی در SEO و PPC به طور همزمان است. بنابراین ابتدا هدف خود را تعیین کنید و سپس با بینش کامل بهترین استراتژی را انتخاب کنید.

نتیجه گیری

در این مقاله، بهترین شیوه های تبلیغات گوگل را مورد بحث قرار دادیم تا بتوانید با استفاده از استراتژی های موثر تبلیغات آن نهایت استفاده را ببرید و برای دیده شدن بیزینس خود تلاش کنید.

ابزارهای مختلف گوگل ادز به کسب و کارها این امکان را می دهد که به داده های خود در پلتفرم ها، وب و اپلیکیشن های مختلف دسترسی داشته باشند و سفر کاربران خود را در این محیط ها ردیابی و تحلیل کنند.

شکی نیست که تبلیغات گوگل و راه اندازی کمپین های تبلیغاتی Google Ads می توانند ترافیک وب سایت شما را افزایش دهند. اما به خاطر داشته باشید تبلیغات کلیکی یا بنرهای تبلیغاتی به تنهایی کافی نیستند و باید از این سرویس قدرتمند و اطلاعات و قابلیت هایی که در اختیار شما قرار می دهد در راستای بهینه سازی وب سایت خود و بهبود خدماتی که به مشتریان ارائه می دهید استفاده کنید.

ثبت دیدگاه
ارسال دیدگاه
هنوز دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است
keyboard_arrow_up
طراحی و توسعه توسط