چگونه در لینکدین پروژه بگیریم؟

چگونه در لینکدین پروژه بگیریم؟

با گسترش ارتباطات و سرعت توسعه ی تکنولوژی های روز لینکدین به بستری برای یافتن فرصت های شغلی ایده آل تبدیل شده است که در آن فضایی مناسب برای ارتباط با مدیران و صاحبان بیزینس های مختلف در سراسر جهان فراهم شده است.

از این رو بسیاری از افراد با هدف یافتن شغل و ایجاد کسب و کار وارد این محیط شده و ارتباطات کاری برقرار می کنند. در محیط تخصصی لینکدین ابزارها و امکانات دسترسی به اطلاعات و افراد مورد نیاز به شکلی منسجم وجود دارد. فریلنسرها و کارفرمایان می توانند با شرکت در دوره لینکدین به کارگیری این ابزارها را آموخته و به راحتی به یکدیگر دسترسی پیدا کنند.
برای ورود به لینکدین و امکان یافتن موقعیت شغلی ایده آل نیاز به اطلاعات کافی و تخصص در ثبت اطلاعات و موارد لازم در پروفایل خود دارید. در ادامه به روش های پروژه گرفتن در لینکدین پرداخته ایم.

لینکدین مارکتینگ یعنی چه؟

آیا از پتانسیل لینکدین برای ایجاد ارتباط، تبلیغات حرفه ای و تقویت و ارتقای برندها و مهارت ها اطلاع دارید؟
بازاریابی در لینکدین یا LinkedIn Marketing به پروسه ی استفاده از لینکدین به عنوان محیطی برای ارتقای برند، به اشتراک گذاری محتوای، تبلیغات تجاری و گسترش شرکت ها و روابط تجاری گفته می شود که امروزه با توجه به رقابت نزدیک برندها و شرکت ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

این فضای حرفه ای چه برای صاحبان برندها و چه برای افراد جویای کار از شرایط و امتیازات برجسته ای برخوردار است که به محض شروع به کار در آن با آن ها آشنا خواهید شد.
در حقیقت لیندکدین ابزاری پیشرفته و به روز برای تبلیغات و مارکتینگ در اختیار شما قرار داده است که بهتر است به زودی با ورد به این فضا آن را تجربه کنید. در حال حاضر بسیاری از مدیران برتر دنیا از طریق لینکدین در حال گسترش فعالیت های تجاری خود در فضای مجازی و حقیق هستند.
بنابراین اگر تمایل دارید از سایت لینکدین برای رسیدن به اهداف تجاری و شغلی و همچنین توسعه ی فعالیت های تجاری گوناگون بهره مند شوید، باید بازاریابی در لینکدین را به شکلی اصولی بیاموزید.

ادامه مطلب  درآمد دلاری از لینکدین

لینکدین مارکتینگ یعنی چه؟

مراحل اصلی لینکدین مارکتینگ

برای شروع فعالیت تخصصی در لینکدین می بایست با یک سری اصول و قواعد اولیه آشنایی داشته باشید و برای ثبت و ارتقای پروفایل رسمی خود در وب سایت لینکدین آن ها را رعایت کنید.
مانند هر شبکه ی اجتماعی دیگر در فضای مجازی برای شروع فعالیت و اقدام به برقراری ارتباط با افراد موثر و پیدا کردن پروژه های مورد نظرتان باید در گام اول در وب سایت لینکدین با ثبت اطلاعات فردی و حرفه ای تان یک پروفایل رسمی بسازید.
به این شکل توسط افراد و سازمان هایی که مرتب در لینکدین به دنبال افراد کارآمد در حوزه ی فعالیت شان هستند دیده می شوید و شانس شما برای یافتن پروژه ها افزایش می یابد.

ساخت پروفایل حرفه ای در لینکدین

فعالیت شما با ساخت حساب کاربری در لینکدین به عنوان ابتدایی ترین مرحله آغاز می شود. اما برای ایجاد ارتباط موثر با صاحبان مشاغل و تجارت ها در لینکدین و گرفتن پروژه نیاز به یک پروفایل حرفه ای در لینکدین دارید تا قادر باشد به خوبی توجه مدیران را به خود جلب کند.
حساب کاربری مهم ترین پل ارتباطی میان افراد جویای کار و کارفرمایان است که باید توانایی ها و پتانسیل های شما را به بهترین شکل به نمایش بگذارد. سعی کنید با تمرکز کافی استعدادها و توانایی های خود را در زمینه های مختلف اما به شکلی منسجم و موثر در پروفایل لینکدین وارد کنید تا مدیران به سرعت به آن ها دسترسی داشته باشند.
اطلاعات شخصی و شغلی تان را بدون ابهام و دقیق ثبت کنید و از ثبت اطلاعات غیر ضروری خودداری کنید. در قسمت Add a Photo یک عکس مناسب و واضح از خودتان قرار دهید.

افراد با حساب های کاربری دارای عکس ارتباط بهتری برقرار می کنند. می توانید برای عکستان زمینه ی دلخواه اضافه کنید که اگر به حوزه ی فعالیت شما مرتبط باشد در ارتقای پروفایل حرفه ای شما و جلب توجه کارفرمایان تاثیر بیشتری خواهد داشت.

کانکشن سازی و نقش آن در لینکدین مارکتینگ

برای افرادی که با هدف پروژه گرفتن در لینکدین فعالیت می کنند کانکشن سازی موضوع بسیار مهمی است. در شبکه های اجتماعی متعدد برای برقراری ارتباط با افراد دیگر از گزینه ی فالو Follow استفاده می کنیم اما در لینکدین ماجرای ارتباط با افراد کمی پیچیده تر است.
در لینکدین سیستم ارتباط یا کانکشن با افراد یک سیستم سه گانه ی سازماندهی شده و منظم است. به این ترتیب که زمانی که شما با فردی کانکت می شوید می توانید با دوستان او و دوستانِ دوستانِ او یز کانکت شوید!

ادامه مطلب  10 مزیت استفاده از لینکدین چیست؟

نفر اول در سطح کانکشن اول شما و نفرات بعدی و بعدی در سطح کانکشن دوم و سوم برای شما قرار می گیرند. در ابتدای فعالیت در لینکدین روزانه حداقل 20 کانکشن اضافه کنید.
پس سعی کنید با افراد مرتبط با حوزه ی کاری مورد نظرتان کانکشن برقرار کنید.
این سیستم برای افرادی که به دنبال روابط کاری مرتبط با حوزه ی تخصصی شان است بسیار مفید است، زیرا به جای ارائه ی پروفایل های غیر مرتبط با زمینه ی فعالیت شما، اغلب با اشخاص و اکانت هایی در ارتباط قرار می گیرید که در یک حیطه فعالیت می کنید.
در شبکه های اجتماعی دیگر مثل اینستاگرام این موضوع صدق نمی کند و شما دائما در معرض پروفایل های غیر مرتبط و بی نظمی فراوان قرار دارید.

ساخت رزومه و پورتفولیو

پیشتر به این اشاره شد که برای جلب توجه و دسترسی کارفرمایان و مدیران به پروفایل لینکدین شما می بایست یک سری اصول حرفه ای را رعایت کنید.

سرتیتر یا Headline پروفایل شما تیتر اصلی حساب کاربری شماست که توسط افراد دیده می شود، بنابراین مناسب ترین عنوان شغلی خود را در آن قرار دهید. علاوه بر این دستاوردها و موفقیت های شغلی خود را در رزومه حتما درج کنید.
در مرحله ی بعد از ساخت اکانت خود در لینکدین و انتخاب تصویر شخصی مناسب خود و پس زمینه ی مرتبط با شغل تان، برای ایجاد رزومه در وب سایت لینکدین وارد تب Me شده و گزینه ی View Profile را انتخاب کنید.

از میان گزینه های نمایش داده شده روی گزینه ی Build a Resume کلیک کنید ودر فهرست مقابل Create from profile را انتخاب کنید.

در قسمت Job title عناوین شغلی و حوزه های فعالیت خود را به دقت مشخص کنید. در این بخش سعی کنید کلمات کلیدی مناسب که شغل شما را به طور واضح و موثر بیان می کنند به کار ببرید. طراحی ظاهری و محتوای رزومه در لینکدین بیش از حد مهم تلقی می شود. پروفایل زیباتر، شانس استخدام بیشتر!
مدیران و کارفرمایان فعال در لینکدین با دیدن رزومه ی شما که بخش موثر پروفایل شماست که تصمیم می گیرند آیا برای تجارت آن ها به اندازه ی کافی کارآمد هستید یا خیر.

ادامه مطلب  آموزش لینکدین

کانکشن سازی و نقش آن در لینکدین مارکتینگ

تولید محتوای هدفمند در لینکدین

برای اینکه پروفایل حرفه ای شما در لینکدین دیده شود و رزومه ی شما با بازدیدهای مکرر توسط مدیران روبرو باشد، باید فعالیت مستمر و موثر در لینکدین داشته باشید.

با آموزش لینکدین در می یابید تولید محتوا به تنهایی کافی نیست، بلکه تولید محتوای هدفمند و تاثیر گذار و از همه مهم تر مرتبط با حوزه ی تخصصی شماست که حساب کاربری شما را به یک پروفایل حرفه ای در لینکدین تبدیل می کند.
محتوای به روز در حوزه ی تخصص تان را منتشر کنید و اخبار روز شغل خود را دنبال کنید و با توسعه ی شبکه ی ارتباطی و اطلاعاتی در رشته ی مورد نظرتان می توانید توجه و اعتماد مدیران را به خود افزایش دهید تا شانس گرفتن پروژه و شروع کسب و کار در بستر لینکدین برای شما بیشتر شود.
محتوای شما می تواند آموزشی، سرگرم کننده یا خبری باشه اما حتما توصیه می شود مرتبط با شغل تان باشد. یکی از قالب های محبوب تولید محتوا در لینکدین محتوای ویدیویی ست که تاثیرگذاری بهتر و بیشتری نسبت به سایر قالب های محتوایی دارد. ترکیبی از محتواهای هدفمند نوشتاری و ویدیویی به طور مستمر در ارتقای ارزش حرفه ای پروفایل شما نتیجه ی مثبتی خواهد داشت.

کامنت هوشمندانه و تاثیر آن در لینکدین مارکتینگ

کامنت گذاری در شبکه ی بزرگ لینکدین در گرفتن پروژه نقش مهمی دارد. اما نه هر کامنتی!
کامنت گذاری باید هوشمندانه و با هدف همراه باشد. مثلا اگر در راستای تایید یا نقد محتوایی صورت می گیرد حتما با ذکر دلیل باشد و منطق و علم از آن پشتیبانی کند. یا کامنت هایی که در راستای تکمیل یک محتوا نوشته می شوند باید موثق و معتبر باشند.
هر چه در حوزه ی تخصصی خودتان فعالیت موثر بیشتری در لینکدین داشته باشید و اهداف مشخصی را دنبال کنید، در معرض فرصت های شغلی بیشتری قرار خواهید گرفت. همچنین با فعالیت مستمر در لینکدین مدیران بیشتری با شما ارتباط برقرار خواهند کرد.
جستجو کنید و روزانه با پروفایل های مهم و پربازدید کانکت شوید و از طریق ارتباط با آن ها و کامنت های موثر و قابل تامل اکات خود را در معرض دید بگذارید.
آمارها نشان می دهد بیش از 90% مدیران کسب و کارهای بزرگ دنیا برای پیدا کرد افراد لایق و متخصص در لینکدین فعالیت می کنند. پس با رعایت اصول و قواعد حرفه ای به راحتی پروفایل خود را به پروفایل وزین و کارآمدی برای انجام پروژه های تخصصی تبدیل کنید.

ادامه مطلب  چگونه از طریق لینکدین پیشنهادکاری (job offer) بگیریم؟

دایرکت مارکتینگ در لینکدین

یکی از روش های بازاریابی بازاریابی مستقیم یا دایرکت مارکتینگ است که انجام آن در لینکدین به مراتب نسبت به فضای واقعی ساده تر است.
در لینکدین امکان برقراری ارتباط از طرف فریلنسرها با کارفرمایان فراهم شده است. به این معنی که شما به عوان فردی که جویای کار است می تواند درخواست خود را در لینکدین برای مدیرانی که در حوزه ی تخصصی او صاحب پست هستد ارسال کند.
در این درخواست شما توانایی های و قابلیت های خود را به همراه نمونه کار برای کارفرما می فرستید تا اگر برای انجام پروژه های مرتبط نیاز به مهارت های شما داشت با شما ارتباط برقرار کند. این کار مانند کاتالیزور عمل کرده و فرایند گرفتن پروژه در لینکدین را برای شما تسریع می کند.
بسیاری از افراد متخصص که مشغول فعالیت در شرکت های بزرگ تجاری در سراسر دنیا هستند از فرستادن رزومه ی خود به این شرکت ها شروع کرده اند و بالاخره توسط یکی از آن ها جذب شده اند، مدیران بزرگ زیادی در دنیا از این کار استقبال می کنند و برای آن ارزش قائل می شوند، از ارسال درخواست همکاری برای مدیران فرار نکنید.

دایرکت مارکتینگ در لینکدین

چند نکته برای بهبود فرایندهای لینکدین

رعایت نکات زیر برای بهبود فرایند مارکتیگ در شبکه ی لینکدین موثر هستند:

  • در تولید محتوا استمرار داشته باشید و به هنگام انتشار محتوا از مخاطب درخواست کنید به محتوای شما واکنش نشان دهد. کال تو اکشن همیشه از مهم ترین بخش های تولید محتوا و دیده شدن فعالیت شما در شبکه های اجتماعی به ویژه لینکدین بوده است. برقراری هرگونه تعامل کوچک یا بزرگ شما را به هدف خود یعنی دیده شدن پروفایل تان و برقراری ارتباط موثر با مدیران در لینکدین نزدیک تر می کند.
  • از راهنمایی های بازاریابان اینترنتی حرفه ای، متخصصان امور مارکتینگ و ایده های اینفلوئنسرهای به روز دنیا استفاده کنیم. علم مارکتینگ هر لحظه در حال رونمایی از چیزهای جدید است و ما برای به روز بودن باید با جریان مارکتینگ دنیا همراه باشیم و از جدیدترین روش های بازاریابی استفاده کنیم.
  • برای فعالیت بیشتر و هدفمندتر در لینکدین می توانید در گروه های تخصصی لینکدین عضو شوید و با کامنت گذاری و مشارکت در آن ها با اعضای گروه ارتباط موثر بگیرید. اگر می خواهید بدانید که چگونه از طریق لینکدین پیشنهادکاری (job offer) بگیریم؟ پاسخ این است که خیلی از فرصت های کاری در همین اجتماعات مجازی کوچک به دست می آیند.

نکات تکمیلی لینکدین مارکتینگ و گرفتن پروژه از لینکدین

عناوین ارائه شده اصلی ترین قواعد برای ساخت پروفایل حرفه ای در لینکدین به حساب می آیند، اگرچه این شبکه ی اجتماعی پیجیدگی ها و جزییات فراوانی دارد اما با رعایت نکات ذکر شده می توان فعالیت در لینکدین را از حالت عادی به فعالیتی مفید و موثر با هدف برقراری ارتباط با مدیران حرفه ای تغییر داد.
استراتژی بازاریابی در هر محیطی یک فراید بلندمدت و نیازمند صبر و حوصله است که با انجام تبلیغات مستمر و تولید محتوای ارزشمند می توان این مسیر را هموارتر و کوتاه تر کرد. مهم ترین فعالیت در لینکدین ایجاد ارتباطات گسترده و موثر است.

نکات تکمیلی زیر برای ارتقای پروفایل کاری شما در لینکدین تهیه شده:

  • از ابزارهای به روز و با امکانات خلاقانه برای تولید محتوا کمک بگیرید.
  • پروفایل های افراد متخصص و فعال در لینکدین را دنبال کنید و در فعالیت های آن ها مشارکت کنید.
  • ایده های تولید محتوا را از مدیران تبلیغاتی یاد بگیرید.
  • برای افزایش بازدید از پروفایل تان مطالب آموزشی پرطرفدار و جدیدترین اخبار روز را منتشر کنی
ادامه مطلب  مشتری یابی در لینکدین

نتیجه
تمام آنچه برای بهبود کیفیت پروفایل شما در لینکدین به آن یاز دارید را در این مطلب ارائه دادیم. امیدواریم با رعایت موارد ذکر شده و انگیزه و فعالیت مستمر کسب و کار خود را ازطریق شبکه ی حرفه ای لینکدین توسعه داده و بهترین پیشنهادها را از شرکت های مطرح دریافت کنید.

لینکدین مارکتینگ روشی نوین و ایده آل برای فعالیت تخصصی در بزرگترین پروژه ها در سراسر جهان است که فرصت رشد در تمام زمینه ها و تمام افراد را فراهم کرده است.
حضور افراد و سازمان های تخصصی، فرصت پیشرفت برای افراد با هر پیشینه ی حرفه ای و گسترش ارتباطات حرفه ای از امکانات ست که لینکدین در اختیار شما قرار داده است.

منبع : آکادمی زمردیان

ثبت دیدگاه
ارسال دیدگاه
هنوز دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است
keyboard_arrow_up
طراحی و توسعه توسط