مشتری یابی در لینکدین

مشتری یابی در لینکدین

با وجود تعدد و تنوع شبکه های مجازی، لینکدین هنوز در درجه ی اول یک رسانه ی اجتماعی برای به دست آوردن شغل است، حتی اگر شاغل هستید یا کسب و کار خود را قبلا راه اندازی کرده اید، لینکدین می تواند ابزاری برای پیدا کردن مشتریان بیشتر برای شما باشد.
در این راهنما که بخشی از دوره لینکدین است، جزئیاتی به شما ارائه خواهیم داد تا بتوانید از LinkedIn به عنوان ابزاری برای کسب مشتریان بیشتر و سود بهتر استفاده کنید.
روش معمول شما برای پیدا کردن مشتری پیست؟ شاید آگهی های استخدام را بررسی می کنید، برای شرکت های مختلف ایمیل ارسال می کنید یا به دوستان و آشنایان خود برای پیدا کردن کار یا مشتری سفارش می کنید، اما این روش های علاوه بر سنتی بودن و ناسازگاری با عصر تکنولوژی، وقت گیر هستند و کارایی لازم را ندارند. در ادامه به شما کمک می کنیم با بکارگیری روش های موثر مشتری یابی در لینکدین، بتوانید درآمد بیشتری کسب کنید.

کدام مشتریان در لینکدین اهمیت دارند؟

در بحث بازاریابی پیدا کردن مشتری اولویت اصلی ماست و هیچ کسب و کاری بدون مشتری فایده ای نخواهد داشت. اما آیا در محیط 900 میلیون نفری لینکدین، همه ی کاربران مخاطب ما هستند؟ خیر.
در واقع اگر قرار باشد تبلیغات و فعالیت های شما برای پیدا کردن مشتری همه ی کاربران را هدف قرار دهد کار کاملا بیهوده و وقت گیری کرده اید و به زودی نا امید و سردرگم خواهید شد. بنابراین تمرکز شما باید روی کاربرانی باشد که احتمال تبدیل شدن آن ها به مشتری بیشتر است.

برای اینکه بفهمید چه کسانی مخاطبان هدف شما هستند باید از خودتان بپرسید چه محصول یا خدماتی ارائه می دهید و چه کساننی به این محصولات یا خدمات نیاز دارند؟ سپس در جستجوهای خود عبارات مرتبط با آن را به کار ببرید تا جستجوی هدفمندتری داشته باشید. بنابراین قبل از هرگونه فعالیتی باید مخاطبان خود را به خوبی بشناسید و با فعالیت هدفمند در راستای جذب آن ها تلاش کنید.

ادامه مطلب  چگونه از طریق لینکدین پیشنهادکاری (job offer) بگیریم؟

در حقیقت باید با کاربرانی که بیشترین بازدهی را برای شما دارند تعامل کنید و آن ها را در اولویت فعالیت های خود قرار دهید تا از فعالیت هایی که منجر به اتلاف وقت و تمرکز روی موارد کم اهمیت می شوند نتایج بهتری دریافت کنید.

مشتری یابی در لینکدین به چه شکل انجام می شود؟

مشتری یابی در لینکدین به چه شکل انجام می شود؟

لینکدین محیطی حرفه ای و تخصصی برای مشاغل مختلف در سراسر دنیاست که در آن افراد و سازمان ها با یکدیگر ارتباط هدفمند برقرار می کنند و از این طریق شرکت های بسیاری نیروی مورد نیاز خود را پیدا کرده و استخدام می کنند.
شما نیاز دارید برای دیده شدن تخصص و توانمندی های خود روش های مشتری یابی در لینکدین را فرا گرفته و با استفاده از آن ها افراد را ترغیب کنید از محصولات و خدمات شما استفاده کنند، هرچه در این کار موفق تر عمل کنید مشتریان بیشتر و سود بهتری به دست خواهید آورد.
با آموزش لینکدین یاد می گیرید علاوه بر فعالیت مستمر و استفاده از روش های بازاریابی موثر مانند Direct Marketing، روش های موثر دیگری برای پیدا کردن مشتری در لینکدین می تواند به شما در ارتقای کسب و کارتان کمک کند.
اگر برای تخصص یا کسب و کار خود به دنبال مشتری هستید در این پلتفرم می توانید به روش های مختلفی می توانید مشتری هدف خود را جذب کنید. در ادامه مهم ترین استراتژی های مشتری یابی در لینکدین را به طور مجزا بررسی کرده و ابزارهای جستجوی پیشرفته در لینکدین را به شما معرفی خواهیم کرد.

پروفایل خود را تا حد امکان حرفه ای بسازید

پروفایل شما اولین چیزی ست که توجه افراد را به خود جلب می کند پس باید به ادازه ی کافی حرفه ای باشد. هدلاین خود را دقیق و درست بنویسید و آنچه را که در حال حاضر انجام می‌دهید و مهارت‌ هایتان را بیان کنید.

ادامه مطلب  چگونه در لینکدین دیده شویم؟

می توانید هدلاین را به صورت اول شخص بنویسید، مثلا “من در زمینه ی برنامه نویسی کار می کنم” یا اگر مهارت یا گواهینامه ‌های زیادی برای فهرست کردن دارید، بین هر مهارت/گواهینامه، نوارهای عمودی اضافه کنید. به عنوان مثال: «طراح وب | Adobe Photoshop | Adobe Illustrator | GIMP | Adobe InDesign.” .
تصویر پروفایل خود را مرتبط با بیزینس خود انتخاب کنید و یا یک عکس رسمی مناسب از خودتان برای پروفایل در نظر بگیرید. همچنین خوب است که پروفایل لینکدین خود را مرور کنید و از کامل بودن و به روز بودن آن اطمینان حاصل کنید.

اگر قبلاً در این پلتفرم نبوده اید، مطمئن شوید که مکان، صنعت، شغل فعلی و سابقه شغلی مرتبط خود را اضافه کرده‌اید. اگر می‌خواهید در لینکدین مشتری پیدا کنید، بخش درباره ی شما ابزار ارزشمندی است. اطلاعات این بخش باید به روز باشد و مخاطبان شما را هدف قرار دهد.

برخلاف تیتر لینکدین شما، بخش “درباره” یا About تعداد زیادی کاراکتر را در اختیار شما قرار می دهد. علاوه بر بحث در مورد دستاوردهای حرفه ای خود، بخش About فرصتی عالی برای نمایش شخصیت و ویژگی های شما است.

از جستجوی Boolean در لینکدین استفاده کنید

از جستجوی Boolean در لینکدین استفاده کنید

Boolean ابزاری عالی برای به افزایش قابلیت جستجوی هدفمند شما در لینکدین است. استفاده از ویژگی های Boolean می‌تواند به شما کمک کند هنگام جستجوی مشتریان در لینکدین، بدون نیاز به فیلتر کردن پروفایل ‌های غیرضروری و غیر مرتبط، جستجوی دقیق تری داشته باشید.
می‌توانید با ترکیب کلمات کلیدی با AND، NOT و OR در LinkedIn، جستجوی Boolean را اجرا کنید. در ادامه با این ویژگی بیشتر آشنا شوید.

  • جستجو با علامت نقل قول:

برای یک عبارت دقیق، عبارت را در علامت نقل قول قرار دهید. به عنوان مثال “مدیر فروش” را تایپ کنید. همچنین اگر می‌خواهید فردی با عنوان چند کلمه‌ ای پیدا کنید، می‌توانید از علامت نقل قول استفاده کنید. به منظور بهینه سازی عملکرد کلی سایت، از کلماتی مانند “by”، “in”، “with” و غیره استفاده نمی شود.

  • جستجو با استفاده از NOT :

کلمه NOT با حروف بزرگ را بلافاصله قبل از یک عبارت جستجو تایپ کنید تا آن را از نتایج جستجوی خود حذف کنید. این کار معمولاً نتایج جستجوی شما را محدود می کند. به عنوان مثال، “برنامه نویس NOT manager”

  • جستجو با استفاده از OR:

کلمه OR را با حروف بزرگ تایپ کنید تا نتایجی را ببینید که شامل یک یا چند مورد در یک موضوع است. این کار معمولاً نتایج جستجوی شما را گسترش می دهد. به عنوان مثال، “فروش یا بازاریابی یا تبلیغات.

  • جستجو با استفاده از AND:

کلمه AND را با حروف بزرگ تایپ کنید تا نتایجی را ببینید که شامل همه ی موارد مورد نظر شما است. این کار معمولاً نتایج جستجوی شما را محدود می کند. به عنوان مثال، “حسابدار و امور مالی ”

  • جستجو با استفاده از پرانتز:

استفاده از پرانتز می تواند به سازماندهی بهتر جستجو کمک کند. پرانتز به موتور جستجوی شما می گوید که چگونه جستجو را پردازش کند. می توان از آن برای ترکیب دو عبارت و انجام جستجوهای پیچیده استفاده کرد. این کار به کلمات کلیدی درون پرانتز اولویت می دهد.

ادامه مطلب  نصب لینکدین

جستجوی پیشرفته در لینکدین

جستجوی پیشرفته در لینکدین

کاربران زیادی به دنبال پاسخ به این سوال هستند که چگونه در لینکدین دیده شویم؟ در پاسخ باید گفت: تمرکز روی مخاطبان هدف و تعامل با افرادی که بیشتر به خدمات شما نیاز دارند و احتمال تبدیل شدن آن ها به مشتری شما بیش از سایر کاربران است، از نکته های مهم برای فعالیت در لینکدین است.
یکی دیگر از امکاناتی که لینکدین در اختیار کاربران قرار می دهد امکان جستجوی پیشرفته و فیلتر کردن نتایج جستجو است. ممکن است قبلا با این ویژگی در آنلاین شاپ ها برخورد کرده باشید و با ویژگی های آن آشنایی داشته باشید، در پلتفرم لینکدین نیز در قسمت جستجو با استفاده از گزینه ی All Filters شما می توانید جستجوی خود را روی موارد خاصی متمرکز کنید.

مثلا با اعمال فیلتر مکان می توانید نتایج جستجو را به یک محدوده ی جغرافیایی خاص محدود کنید. یا با اعمال فیلتر شغلی فقط یک زمینه ی خاص در کسب و کار را هدف قرار دهید.
این قابلیت به شما اجازه می دهد جستجوی تخصصی تری داشته باشید، نتایج غیر مرتبط و متفرقه را حذف کنید و با سرعت بیشتر به افراد و بیزینس های مد نظر خود دست پیدا کنید. محدود کردن نتایج جستجو به شما کمک می کند با نتایج سازماندهی شده تر و تخصصی تری مواجه شوید و از اتلاف وقت جلوگیری می کند

پیوستن به گروه های لینکدین

شما می‌توانید به حداکثر ۱۰۰ گروه در لینکدین بپیوندید، توصیه می شود مواردی را انتخاب کنید که به شما در دستیابی به اهداف شغلی شما کمک می کند. به عنوان مثال، ممکن است به یک گروه عمومی برای صنعت خود بپیوندید، سپس به چند گروه برای سِمت تخصصی خود بپیوندید. همچنین می توانید بخشی از گروه ‌هایی شوید که مشتریان مورد نظر شما به آن ها ملحق می‌شوند. پیدا کردن گروه های مرتبط در لینکدین ساده است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک کلمه کلیدی مرتبط را جستجو کنید و سپس گروهی را انتخاب کنید که بیشتر به آن علاقه دارید. برای عضویت در گروه ها باید درخواست کسب مجوز کنید و پس از پذیرفته شدن وارد گروه می شوید. بسیاری از افراد با پیوستن به گروه ها مختلف مشتری پیدا می کنند یا با افرادی آشنا می شوند که در ارتقای سطح بیزینس به آن ها کمک می کنند.
مهم است که در گروه هایی که به آن ها ملحق می شوید، فعال باشید. این کار باعث ایجاد اقتدار و جلب توجه افراد گروه به شما خواهد شد. شاید یکی از اعضای گروه به لطف پست های شما مشتری جدید بعدی شما شود. یا ممکن است شخصی را بشناسند که به خدمات شما نیاز دارد و شما را به او معرفی کنند.

ادامه مطلب  10 مزیت استفاده از لینکدین چیست؟

تولید محتوای هدفمند در لینکدین

محتوای ارزشمند و مرتبط با حوزه ی کاری خود را به طور مستمر در صفحه ی خود پست کنید. شکل محتوای ارزشمند به صنعت و جایگاه شما بستگی دارد، اما به طور کلی محتوا باید یا به مخاطبان شما درباره ی چیز جدید اطلاعات بدهد، به آن ها آموزش بدهد و یا آت ها را سرگرم کند. محتوای اینفوگرافیک، گزارش، چندرسانه ای، ویدیو و حتی پیوند به وبینارهای مرتبط از انواع تولید محتوا در لینکدین هستند. البته لازم نیست این محتوا توسط شما تولید شود، اما هر چه بخش بیشتری از آن متعلق به شما باشد، بهتر است. اگر مقاله یا یک اینفوگرافیک در لینکدین منتشر کنید که به طور گسترده به اشتراک گذاشته شود، نام شما به طور گسترده ای همراه با آن به اشتراک گذاشته می شود و این باعث افزایش بازدید پروفایل شما می شود و مشتریان را برای بازدید از پروفایل شما ترغیب می کند. دقت کنید اخبار روز بیزینس خود را پیگیری کنید و از انتشار خبرهای کذب و شایعات خودداری کنید تا به اعتبار خود لطمه نزنید.
تولید محتوای مرتبط و منسجم در پروفایل شما، شما را فردی مشتاق، علاقه مند و حرفه ای در تجارت تان نشان می دهد و این امر می تواند تاثیر مثبتی از شما را در ذهن کارفرما یا مشتری ایجاد کند.
نتیجه گیری
وقت آن رسیده که فضاهای متفاوتی مانند لینکدین را برای پیدا کردن مشتری امتحان کنید، این پلتفرم انتخابی ایده آل برای اهداف شماست زیرا دارای 900 میلیون کاربر از بیش از 200 کشور جهان است که 55 میلیون از آن ها شرکت ها هستند.
لینکدین یک رسانه ی اجتماعی محبوب و مطمئن است که جوابگوی نیاز شما خواهد بود. این پلتفرم از بالاترین درجه اعتماد کاربران در رسانه های اجتماعی برخوردار است و داده ها نشان می دهد که در هر دقیقه، سه نفر از طریق لینکدین استخدام می شوند.

ادامه مطلب  درآمد دلاری از لینکدین

کاربران جدید هر لحظه در حال پیوستن به این شبکه هستند و همین موضوع لینکدین را به مکانی ایده آل برای یافتن مشتریان جدید تبدیل می کند. با نکات و تکنیک هایی که در این مقاله توصیه کردیم، لیست مشتریان شما باید به طور پیوسته شروع به رشد کند.

اگر برای تقویت بازاریابی خود برای نتایج بهتر در لینکدین به کمک نیاز دارید، از افرادی که در این زمینه تخصص و تجربه ی کافی دارند و مدت ها قبل از شما شروع به فعالیت حرفه ای در لینکدین کرده اند کمک بگیرید و از تجربیات آن ها استفاده کنید.

ثبت دیدگاه
ارسال دیدگاه
هنوز دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است
keyboard_arrow_up
طراحی و توسعه توسط