مدیریت اکانت گوگل ادز

اگر صاحب برند هستید و قصد توسعه ی کسب و کار آنلاین خود را دارید، حتما با گوگل ادز آشنا هستید. گوگل ادز پلتفرم تخصصی برای تبلیغات آنلاین است که ابتدا تحت عنوان گوگل ادوردز Googel Adwords شروع به فعالیت کرد و حالا به نام گوگل ادز شناخته می شود.
تبلیغ کنندگان برای اینکه محصولات و خدمات خود را هرچه بهتر در بستر اینترنت به نمایش بگذارند می توانند پیشنهادات تبلیغاتی خود را به کمک گوگل ادز ارائه دهند. این سرویس کمک می کند تبلیغات شما رتبه ی بهتری در موتور جستجوی گوگل داشته باشند و کاربران سریع تر به آن ها دسترسی پیدا کنند.
امروزه کسب و کارهای کوچک و بزرگ برای سبقت گرفتن از رقبا از استراتژی های نوین تبلیغات دیجیتال متعددی استفاده می کنند که موثرترین آن ها گوگل ادز است. در دوره گوگل ادز با این سرویس کارآمد بیشتر آشنا خواهید شد و لزوم مدیریت حرفه ای اکانت گوگل ادز را درک خواهید کرد.

تبلیغات در گوگل ادز

به طور کلی فرایند تبلیغات و بازاریابی در عصر مدرن دچار تحول عظیمی شده و راهکارهای بازاریابی شکل جدیدی به خود گرفته اند. دیجیتال مارکتینگ به یک حوزه ی علمی تخصصی تبدیل شده است و افراد برای انجام هرگونه تبلیغات در فضای وب نیاز به دانش و تخصص در این زمینه دارند.
تبلیغات در گوگل ادز نیز روال پیچیده ای دارد و برای ساختن اکانت اختصاصی گوگل ادز، راه اندازی و مدیریت کمپین های تبلیغاتی می بایست از مهارت های خاصی برخوردار باشید.
اگر علاقه مند به داشتن به مشتریان جدید آنلاین با تبلیغات Google Ads هستید و از روش های سنتی و منسوخ شده ی تبلیغات و بازاریابی نتیجه نگرفته اید، تبلیغات در گوگل ادز راه حل مشکل شماست.
سیستم تبلیغاتی گوگل ادز بر اساس کلمات کلیدی کار می کند که موثرترین راهکار برای بازاریابی دیجیتال است، به این صورت که شما هنگام راه اندازی کمپین های تبلیغاتی در این پلتفرم فهرستی از کلمات و عباراتی را که فکر می کنید افراد برای جستجوی خدمات شما در گوگل سرچ می کنند انتخاب می کنید و به ای ترتیب به محض تایپ این کلماتْ گوگل شما را به کاربران پیشنهاد می کند.

گوگل ادز سرویس تخصصی است که مختص تبلیغات در بستر وب طراحی شده است و کار کردن در فضای این سرویس اصلا کار ساده ای نیست. پلتفرم گوگل ادز دارای بخش های متعدد با متغیرهای فراوان است که استفاده و بکارگیری هرکدام پیچیدگی های خاص خود را دارد.
اگرچه فعالیت صحیح و حرفه ای در گوگل ادز به سرعت نتیجه بخش خواهد بود، اما به همان میزان اگر نحوه ی مدیریت گوگل ادز را بلد نباشید تجربه ی شکست تلخی را خواهید داشت.
راه اندازی کمپین های تبلیغاتی در گوگل نیاز به رعایت اصول و انجام تحقیقات و بررسی های مختلفی دارد. تحقیق درباره ی کلمات کلیدی، برنامه ریزی برای اجرای کمپین ها، مدیریت هزینه ها و آشنایی با استراتژی های مختلف قیمت گذاری در گوگل ادز از جمله PPC، CPC، CPM و CPV که با آموزش گوگل ادز با آنها آشنا خواهید شد، از جمله مهم ترین مهارت هایی ست که باید برای مدیریت اکانت گوگل ادز به آن ها مسلط باشید.
کمک گرفتن از افرادی که در زمینه ی مدیریت گوگل ادز و طراحی استراتژی ها و راه اندازی کمپین های کارآمد خبره هستند و آموزش های لازم را در این زمینه دیده اند هوشمندانه ترین راه برای موفقیت در تبلیغات دیجیتال است که اهداف شما را به سرعت تحقق خواهد بخشید. در ادامه دلایل مهم نیاز به مدیریت اکانت گوگل ادز را مطالعه کنید.

ادامه مطلب  آموزش گوگل ادز

لزوم مدیریت تبلیغات گوگل ادز

مدیریت بهینه هزینه های تبلیغات در گوگل ادز

تبلیغات به هر شکلی که باشد هزینه هایی در بر دارد که معمولا در صورت بازدهی مثبت یا عدم بازدهی این هزینه ها از کیف پول شما پرداخت شده و قابل استرداد نیست. اما هزینه ی تبلیغات در گوگل کمی متفاوت تر است! در واقع شما به ازای بازخورد مثبتی که از تبلیغات دریافت می کنید هزینه می کنید و در غیر اینصورت قرار نیست پولی پرداخت کنید.
شما به عنوان تبلیغ کننده و صاحب بیزینس، در یک سیستم مزایده ای شرکت می کنید و حداکثر مبلغ پیشنهادی خود برای یک کلیک روی تبلیغات تان را ارائه می دهید. هر چه این مبلغ بیشتر باشد، جایگاه بهتری در رتبه بندی نتایج سرچ گوگل خواهید داشت.
ضمنا این مبلغ تنها زمانی از حساب شما برداشت می شود که کاربر روی تبلیغ شما کلیک کرده باشد و وارد سایت یا وبلاگ شما شده باشد، اصطلاحا شما هزینه به ازای هر کلیک یا Pay Per Click پرداخت می کنید که بسیار سیستم معقولانه و منطقی برای تبلیغات است.
موضوع دیگری که در مورد هزینه ی تبلیغات در گوگل ادز مورد توجه است افزایش ترافیک و افزایش فروش شما از طریق این سرویس است که خیلی سریع هزینه های تبلیغات شما را بازگشت خواهد داد. بهترین کار برای مدیریت بهینه ی هزینه ی تبلیغات در گوگل ادز کمک گرفتن از کارشناسان گوگل ادز و مدیریت اکانت گوگل ادز توسط افرادی ست که با چم و خم کار در این پلتفرم به خوبی آشنا هستند.

تضمین عدم ساسپند شدن اکانت گوگل ادز

گوگل برای فعالیت در پلتفرم های تبلیغاتی خود قوانین و ضوابطی وضع کرده است که هرگونه سرپیچی یا تخطی از آن ها منجر به منع ادامه ی فعالیت و ساسپند شدن یا تعلیق اکانت گوگل ادز شما خواهد شد.
شرایط و قوانین مورد نظر گوگل به شکلی واضح تعریف شده اند، با این وجود جزییات ظریفی دارند که باعث می شود گاهی افراد بدون قصد قبلی و ناخواسته آن ها را زیر پا گذاشته و از مرزهای تعیین شده در گوگل ادز عبور کنند. گوگل ادز به محض اینکه تشخیص دهد شما با حساب کاربری تان دچار تخلف شده اید بدون تذکر حساب شما را مسدود و شما را از ادامه ی فعالیت منع خواهد کرد.
مسدود شدن حساب کاربری شما به معنی توقف تمام کمپین های تبلیغاتی شما و به تعویق افتادن اهداف بازاریابی شماست. برای جلوگیری از این احتمال و به صفر رساندن ریسک مسدود شدن اکانت گوگل ادز، لازم است مدیریت اکانت گوگل ادز توسط فرد خبره در این زمینه انجام شود تا همه چیز طبق چارچوب های تعیین شده پیش رفته و از بروز اقدامات غیر مجاز و ساسپند شدن اکانت گوگل ادز شما جلوگیری شود.
گفتنی ست در صورت مسدود شدن اکانت گوگل ادز امکان بازیابی اکانت در بسیاری موارد غیر ممکن و یا بسیار دشوار خواهد بود.

ادامه مطلب  اصطلاحات گوگل ادز

بهینه سازی کمپین های تبلیغاتی

بهینه سازی کمپین های تبلیغاتی

بهینه سازی کمپین های تبلیغاتی در گوگل ادز به این معنی است که شما بتوانید با صرف هزینه ی کم نتیجه ی موفقیت آمیزی از اجرای کمپین ها بگیرید.
این کار نیازمند مهارت و تجربه در زمینه ی دیجیتال مارکتینگ و کار با پلتفرم های تخصصی تبلیغاتی مانند گوگل ادز و برخورداری از سطح خوبی از شناخت این محیط است.
برای بهینه سازی کمپین های تبلیغاتی قبل از اچرای کمپین می بایست استراتژی تبلیغاتی خود را شفاف و روشن تعریف کنید و در برنامه ای دقیق موارد زیر را مشخص کنید:

  • هدف شما از تبلیغات چیست؟
  • مخاطب هدف شما کیست؟
  • بودجه ی شما چقدر است؟
  • پیشنهاد ویژه ی شما چیست؟
  • برای کم کردن فاصله با رقبا به چه اقداماتی نیاز دارید؟
  • مزیت رقابتی که ارائه می دهید چیست؟

سپس با جمع آوری اطلاعات لازم از کانال های مختلف نسبت به زمانبندی و اقدامات لازم برای اجرای کمپین اقدام کنید. تمام این موارد در ظاهر ساده به نظر می رسند اما عملا چالش برانگیز هستند و انجام صحیح آن ها در گرو بهره مندی از دانش روز مارکتینگ و تجربه و سابقه ی فعالیت در گوگل ادز می باشد.

لذا توصیه می شود برای بهینه سازی کمپین های تبلیغاتی گوگل ادز بی گدار به آب نزنید و کار رابه کاردان بسپارید.

تجزیه و تحلیل کمپین های تبلیغاتی

یکی از امکانات مفیدی که گوگل ادز در اختیاز کاربران خود قرار می دهد امکان تجزیه و تحلیل نتایج است. در روش های سنتی تبلیغات شما هرگز شانس در اختیار داشتن اطلاعات دقیق درباره ی بازخوردهای تبلیغاتی خود را نخواهید داشت.

ادامه مطلب  ساخت اکانت گوگل ادز

اما گوگل ادز این امکان را به شکلی پیشرفته برای کاربران فراهم کرده است و با کمک آن می توانید به جزییات نتایج و بازخوردهای دقیق کمپین های تبلیغاتی که راه اندازی کرده اید دسترسی داشته باشید.
برای بررسی وضعیت بازدهی آگهی ها در گوگل ادز و میزان تاثیرگذاری آن ها می توانید در بخش مخصوصی که برای این کار در گوگل ادز طراحی شده به تعداد کلیک ها روی تبلیغات، تعداد مشتریان بالقوه، کلمات کلیدی که موفق تر عمل کرده اند و میزان ترافیک وب سایت خود دسترسی داشته باشید و در هر زمان که تصمیم گرفتید تغییرات و اصلاحات لازم را مجددا روی کمپین های خود اعمال کنید.
دسترسی به این بخش برای تمام اکانت ها میسر است اما تجزیه و تحلیل نتایج و اعمال تغییرات مثبت در جهت بهبود وضعیت آگهی ها نیاز به تبحر و تجربه دارد. مدیریت این بخش اگر به دست افراد متخصص اداره شود در روند رو به رشد آگهی ها و افزایش نرخ بازدید تاثیر بسزایی خواهد داشت.

تعیین استراتژی مزایده در گوگل ادز

تعیین استراتژی مزایده در گوگل ادز

قبلا اشاره کردیم که سرویس گوگل ادز استراتژی های مختلفی برای کمپین های تبلیغاتی ارائه می دهد. هرکدام از این استراتژی ها بر اساس هدف شما و نوع کمپین شما ویژگی های متفاوتی دارند.

مثلا بسته به اینکه کمپین تبلیغاتی شما کدام شبکه ها را شامل می شود و تمرکز اصلی شما از تبلیغات در این پلتفرم روی کدام بخش بازاریابی است استراتژی شما متفاوت خواهد بود.
یکی از مواردی که در مدیریت حرفه ای گوگل ادز باید مورد توجه قرار بگیرد انتخاب بهترین استراتژی با توجه به فاکتورهای مد نظر شماست که به خوبی مشخص کند آیا دریافت بیشترین کلیک، بیشترین بازدید، تبدیل و یا فروش برای شما اهمیت دارد و بر همان اساس اولویت ها را کنار هم بچیند.
تنظیمات تخصصی و متغیرهای مختلفی در بخش تعیین استراتژی وجود دارند که کوچکترین تغییر در هرکدام ممکن است بیشترین تاثیر را در پی داشته باشد و به علت همین حساسیت در تنظیمات مدیریت اکانت گوگل ادز به امری خطیر برای صاحبان کسب و کارها تبدیل شده است.
به طور خلاصه استراتژی های مزایده ای Bidding Strategy در گوگل ادز روشی موثر برای به حداقل رساندن هزینه ها و مدیریت آن هاست که شایسته ی توجه زیاد می باشد.
نتیجه گیری
گوگل ادز با قابلیت های بی شماری که در اختیار کاربران قرار می دهد این امکان را به شما می دهد که با برنامه ریزی هدفمند و پیروی از اصول و نکات مهم دیجیتال مارکتینگ در مسیر رشد کسب و کار و تحقق اهداف تان پیش بروید.

ادامه مطلب  پیش نیازهای گوگل ادز

با در دست گرفتن کنترل هزینه ها و امکان تجزیه و تحلیل رقبا سریع تر به مقصد خواهید رسید. اما این موارد در گرو مدیریت حرفه ای و نظارت همه جانبه روی اجرای کمپین های تبلیغاتی است.
تبلیغات در گوگل ادز با تبلیغات در تمام پلتفرم های موجود متفاوت است و در صورتیکه مهارت لازم برای استفاده از آن را نداشته باشید نتیجه ی خوبی به شما ارائه ندهد.

پس برای مدیریت موثر اکانت گوگل ادز و نهایت بهره مندی از امکاناتی که در اختیار شما قرار می دهد آموزش های لازم را ببینید و از افراد کاردان در این زمینه راهنمایی بگیرید.

ثبت دیدگاه
ارسال دیدگاه
هنوز دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است
keyboard_arrow_up
طراحی و توسعه توسط