چگونه ترافیک سایت خود را افزایش دهیم؟

افزایش ترافیک سایت

برای افزایش ترافیک وب‌سایت چه اقدام‌هایی می‌توان کرد؟

از آنجایی که ترافیک سایت حائز اهمیت است و از ارکان یک سایت به شمار می رود. از این رو افزایش آن، از اصلی‌ترین خواسته های دارندگان صاحبان ‌سایت‌ است. برای رسیدن به این امر،تکنیک هایی وجود دارد که در این مقاله قصد داریم به برخی از مهم ترین آن ها بپردازیم.

ترافیک سایت چیست؟

افزایش ترافیک سایت با به روز رسانی محتواها

انواع محتوا بر روی سایت موجود است که به روز رسانی آنها را باید به طور منظم در اولویت قرار بدهید. محتواهای قدیمی باید به روز رسانی شوند و در این به روز رسانی باید نیازهای جدید کاربران مدنظر قرار گیرد زیرا برخی از نیازها با گذشت زمان تغییر می کنند و نحوه ارائه آنها باید طوری باشد که برای مخاطبان جذاب و به دنبال آن باشند. دیگر محتواها نیز باید کامل تر و غنی تر شوند. زیرا زمانی که محتواها به روز رسانی می شوند مخاطبان به روز ترین و جدید ترین مطالب را در سایت مشاهده می کنند که این امر موجب افزایش بازدید و ترافیک سایت شما می شود.

افزایش ترافیک سایت با بهینه کردن محتوا

روند بهینه کردن محتوا به این صورت است که با استفاده از تکنیک های مختلف یک محتوای ساده را به گونه ای تغییر دهید تا از حداکثر پتانسیل مطلب استفاده کنید و آن را به نتایج برتر گوگل برسانید و بیشترین بازدهی و جذب مخاطب را از آن طریق داشته باشید. هر چقدر جایگاه محتوای شما در نتایج جستجوی گوگل بهتر باشد، ترافیک سایت شما هم بیشتر خواهد شد.

افزایش ترافیک سایت با بالابردن سرعت سایت

سرعت سایت از فاکتورهای مهم در ایجاد بهترین تجربه ی کاربری است. سایت های با سرعت پایین، به هیچ وجه نمی توانند بازدید مناسبی جذب کنند. با بالا بردن سرعت سایت، کاربران بدون مشکل و راحت از سایت شما بازدید می کنند و در نتیجه کم کم ترافیک سایت نیز بالا می رود که بر جایگاه سایت شما در صفحه نتایج جستجو و میزان ترافیک آن تاثیر بسزایی دارد.

افزایش ترافیک سایت با حضور در شبکه های اجتماعی

امروزه تقریباً تمام کاربران اینترنتی به نوبه خود با شبکه های اجتماعی سر و کار دارند و حضور در این شبکه ها یکی از بهترین روش های بالا بردن ترافیک سایت است. ساخت صفحه در شبکه های اجتماعی، اشتراک محتوای سایت با تعداد بیشتری از مخاطبان، انتشار مطالب مفید و ارزشمند در حیطه کاری، نشر مطالب جذاب برای مخاطبان و انتشار مطالب آموزشی کوتاه به افزایش ترافیک سایت کمک می کند.

افزایش ترافیک سایت با تبلیغات گوگل

تبلیغات گوگل (گوگل ادز)، روشی موثر و سریع برای افزایش ترافیک سایت است. در این روش، امکان نمایش تبلیغات در موتور جستجوی گوگل، یوتیوب، گوگل پلی و همچنین سایت ها و اپلیکیشن های همکار گوگل وجود دارد. با استفاده از گوگل ادز، می‌توانید با تنظیم کلمات کلیدی، بودجه و محتوای تبلیغ، مخاطبان هدف خود را جذب کنید و ترافیک سایت خود را افزایش دهید.

افزایش ترافیک سایت با بک لینک

بک لینک در واقع لینک یا پیوندی است از صفحه ای در یک سایت به سایت دیگر. زمانی که‌ سایت‌های دیگر به ‌سایت شما لینک می‌ دهند و همچنین تبادل لینک با سایت هایی که اعتبار دامنه بالایی دارند باعث افزایش اعتبار و قدرت سایت شما در موتورهای جستجو می‌ شود. بک لینک های سایت به معنای رای اعتماد سایر سایت ها به سایت شما است و برای گوگل اهمیت زیادی دارد. اعتماد بیشتر گوگل منجر به کسب رتبه بالا و افزایش ترافیک سایت می شود.


افزایش ترافیک سایت با استفاده از کلمات کلیدی طولانی


کلمات کلیدی طولانی عبارت‌هایی هستند که از 3 کلمه یا بیشتر تشکیل شده باشند که به جای تمرکز بر روی یک کلمه جامع و کلی، گروهی خاص از یک کسب و کار را هدف قرار می دهند. از آنجایی که این کلمات، خاص هستند شانس بیشتری برای رتبه گرفتن دارند چرا که هنوز رقبای زیادی سمت آنها نرفته اند. کلمات کلیدی طولانی و چند بخشی ترافیک بیشتری را جذب می کنند و می توانند در افزایش نرخ بازدید و افزایش ترافیک سایت به شما کمک کنند.


افزایش ترافیک سایت با  SEO

سئو مجموعه ای از فعالیت هایی است که در طراحی و کد نویسی سایت، تدوین استراتژی محتوایی، تولید محتوا و لینک سازی خارجی انجام می دهیم تا جایگاه بهتری در نتایج جستجوی گوگل کسب کرده و بازدید کنندگان بیشتری برای سایت جذب کنید. یکی از مهم ترین روش های افزایش ترافیک سایت، اهمیت دادن به سئو یک ‌سایت است. زیرا تاثیر بالایی در افزایش بازدید کنندگان و افزایش ترافیک یک سایت خواهد داشت. به این معنا که اگر محتواهای سئو شده بتوانند امتیاز بالایی را از گوگل بگیرند، ترافیک زیادی را از طریق سرچ گوگل جذب خواهند کرد. پس هر چقدر سئوی سایت و سئوی محتوا بهتر باشد، رتبه‌ی بهتری در سرچ به سایت داده می شود و در نتیجه بازدید بالاتری بدست می آید.


افزایش ترافیک سایت با ایجاد لینک های داخلی


لینک های داخلی، لینک هایی هستند که از یک صفحه در سایت شما به صفحه دیگری در همان سایت لینک می دهند. یکی دیگر از مهارت ها برای افزایش ترافیک سایت، ایجاد لینک های داخلی است، زیرا علاوه بر اینکه موجب افزایش اعتبار صفحات و سایت شما می شود به ساختار سایت شما نیز بهبود می بخشد و به بازدید کنندگان و موتورهای جستجو کمک می کند تا در سایت شما حرکت کنند. اهمیت دادن به ساختار لینک‌سازی داخلی، تاثیر بسزایی روی سئو سایت شما می‌گذارد و در نتیجه به بهبود ترافیک ورودی سایت کمک می‌کند.

افزایش ترافیک سایت با لندینگ پیج

یکی از بهترین ابزارها برای افزایش ترافیک سایت، لندینگ پیج‌ها هستند. معمولاً کسب‌وکارها از این صفحات برای اطلاع رسانی درخصوص امکانات جدید، پیشنهاد یک کمپین خاص و حتی فعالیت‌های تعاملی و … استفاده می‌کنند. هدف شما از لندینگ پیج هر کدام از موارد که باشد، با درج لینک سایت یا فروشگاه اینترنتی در صفحه می‌توانید ترافیک خوبی به سمت سایت هدایت کنید.

سخن پایانی

گوگل ادز سریع‌ترین روش افزایش ترافیک سایت

در این مقاله تکنیک های مختلف افزایش ترافیک سایت را به طور خلاصه بیان کردیم. در این میان گفته شد تبلیغات گوگل (گوگل ادز)، روشی موثر و سریع برای افزایش ترافیک سایت است که باعث می شود سایت شما کلیک بیشتری داشته باشد و مشتریان بیشتری را در کوتاه ترین زمان برای خدمات و کالاهای شما جذب کند. در یک دید کلی، افزایش ترافیک سایت یکی از مهم ترین اهداف سایت های فروشگاهی و کسب و کارهای دیجیتال است. برای کمپین هایی که در زمان های خاص اجرا می شوند یا در شرایطی که می خواهید به سرعت در رتبه های برتر قرار بگیرید، باید از گوگل ادز استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *