نصب لینکدین

معتبرترین محیط برای به اشتراک گذاشتن فرصت های شغلی کجاست؟

آیا به دنبال آگهی های جدید شغلی یا ارتقای برند خود هستید؟ لینکدین یکی از بزرگترین پلتفرم های اجتماعی برای مشاغل آنلاین است. در این پلتفرم می توانید جامعه ی تجاری خود را رشد دهید، با مدیران موفق در عرصه ی کسب و کار مورد نظرتان ارتباط برقرار کنید، آخرین اخبار کسب و کار را دنبال کنید و مسیر شغلی خود را بسازید.
با نصب لینکدین رزومه ی آنلاین خود را بسازید، مخاطبین هدف خود را توسعه دهید، با استخدام کنندگان و مدیران حرفه ای ارتباط برقرار کنید و شانس های متعدد برای شغل بعدی خود را ارزیابی کنید. با شرکت در دوره لینکدین می‌توانید مشاغل نیمه ‌وقت، آزاد یا تمام ‌وقت را در لینکدین جستجو کنید و با شرکت در گروه های تخصصی حرفه ی خود بیشتر در حوزه ی کاری تان فعالیت کنید و به روز باشید.

لینکدین (LinkedIn)؛ همه چیز برای کسب و کار

اگر بتوانید یک رزومه ی درست و اصولی از فعالیت های سابق خود در لینکدین ارائه دهید و روش های بازاریابی تخصصی در فضای آن را به کار بگیرید، هرگز بیکار نخواهید ماند و به سرعت توسط شرکت ها و موسساتی که به تخصص شما نیاز دارند جذب خواهید شد.
لینکدین محیطی سازماندهی شده و هدفمند برای فعالیت حرفه ای کارجویان و کارفرمایان از سراسر دنیاست که هر لحظه در آن عده ی زیاید به استخدام سازمان ها و شرکت های معتبر درمی آیند و به شکل تخصصی جذب بازار کار بین المللی می شوند.
در این پلتفرم که تا این لحظه به عنوان کاربردی ترین پلتفرم کاریابی بین المللی شناخته شده است بیش از 900 میلیون کاربر حقیقی و حقوقی عضو هستند که عمده ی آن را مدیران، کارفرمایان و متخصصان حوزه ی مختلف تشکیل می دهند. لینکدین این شرکت ها و متخصصان را به هم ارتباط داده و مانند پلی حرفه ای برای رسیدن آن ها به اهداف تجاری خود عمل می کند.
امکانات این پلتفرم که در ادامه بیشتر به آن پرداخته ایم برای عموم مردم قابل استفاده است. از طریق این امکانات می توان رشد واقعی کسب و کار را تجربه کرد و در عرصه ی تجارت بین المللی به جایگاه قابل قبولی دست یافت.

ادامه مطلب  10 مزیت استفاده از لینکدین چیست؟

لینکدین برای کسب و کار

نصب لینکدین

شما با نصب اپلیکیشن لینکدین روی دستگاه های اندروید یا سیستم عامل IOS خود می توانید اکانت لینکدین خود را به بهترین شکل مدیریت کنید. برای نصب این برنامه کافی ست از طریق یکی از پلتفرم های ارائه دهنده ی گوگل پلی، اپ استور و یا سایر شبکه های مشابه اقدام کنید و پس از نصب برنامه مراحل زیر را طی کنید.
لازم به توضیح است تمامی امکانات و قابلیت هایی که وب سایت LinkedIn.com در اختیار کاربران قرار می دهد از طریق نسخه ی نرم افزاری آن روی موبایل، تبلت و سایر دستگاه ها قابل دسترسی است و به همین دلیل کاربران از نصب این اپلیکیشن روی گوشی تلفن همراه خود استقبال فراوان کرده اند.
قبل از نصب لینکدین توجه داشته باشید نصب آخرین نسخه ی لینکدین و به روزرسانی منظم آن در عملکرد این اپلیکیشن نقش داشته و ممکن است با ارائه ی نسخه های جدیدتر نسخه ی قدیمی پشتیبانی نشود و برای مدیریت اکانت خود در لینکدین دچار مشکل شوید.
بنابراین آخرین ورژن لینکدین را از مارکت های معتبر اندروید یا اپ استور روی دستگاه خود نصب کنید و از تمام ویژگی های آن بدون مشکل استفاده کنید. پس از ورود به محیط لینکدین می توانید با راهنمایی هایی که در ادامه به شما داده شده فعالیت خود را دراین شبکه گسترش دهید.

مراحل ایجاد حساب کاربری در لینکدین

اگر قبلا در این شبکه حساب کاربری داشته اید با انتخاب گزینه ی Sign In و ورود نام کاربری و رمز خود وارد محیط شبکه شوید. در غیر اینصورت گزینه ی Join را انتخاب کنید و نسبت به ایجاد حساب کاربری لینکدین اقدام کنید.
نام، نام خاوادگی و ایمیل خود را در تب های پیش رو وارد کنید و در آخرین تب یک رمز برای حساب کاربری خود وارد کنید و آن را به خاطر بسپارید. لینکدین مشکلی با نوشتن نام های فارسی ندارد اما برای فعالیت حرفه ای تر توصیه می شود با کاراکترهای انگلیسی کار کنید.
برای اینکه لینکدین مطمئن شود یک شخص حقیقی در حال استفاده از شبکه است با ارائه ی کد کپچا از شما درخواست راستی آزمایی می کند. کد را وارد کنید و با Verify کردن به مرحله ی بعد بروید.
در بخش بعدی با عبارت What type of work you do مواجه می شوید که می بایست در پاسخ به آن شغل و سمت خود را در هر کمپانی که مشغول به کار در آن هستید وارد کنید. اگر کمپانی شما در لینکدین عضو است می توانید نام آن را جستجو کرده و انتخاب کنید.
مراحل بعدی شامل انتخاب کشور محل سکونت، اضافه کردن عکس و تایید و اعتبارسنجی ایمیل شما هستند که پس از آن ثبت نام شما در لینکدین تکمیل خواهد شد.

ادامه مطلب  چگونه در لینکدین پروژه بگیریم؟

نکات و استراتژی های مهم فعالیت در لینکدین

  • حساب کاربری یا پروفایل شما در لینکدین مهم ترین چیزی ست که میزان حرفه ای بودن شما را به کارفرمایان و شرکت های هدف شما برای همکاری نشان می دهد، پس با تکمیل تمام بخش های پروفایل خود و قرار دادن یک عکس یا لوگوی برازنده بهترین تصویر از کسب و کار و مهارت های خود را به اشتراک بگذارید.
  • با نوشتن هدلاین Headline مناسب و جذاب که تخصص و توانمندی های شما را به شکل خلاصه و موثر بیان کند شانس دیده شدن توسط مدیران حرفه ای را افزایش دهید.
  • با تولید و اتشار محتوای جذاب، جدید و مرتبط در لینکدین فعالیت مستمر داشته باشید و با نظر دادن و به اشتراک گذاری پست های مرتبط دیگران تعامل خود را بالا ببرید.
  • در گروه های مختلفی که همتایان شما در آن فعالیت دارند و یا به هر شکل با حوزه ی تخصص و کسب و کار شما در ارتباط هستند عضو شوید و از تجربیات، اطلاعات و فرصت های موجود در آن ها بهره ببرید.
  • با ایجاد ارتباط و شبکه سازی با افرادی که در حیطه ی تخصص شما کار می کنند شانس دیده شدن را بالا ببرید و ارتباطات تجاری خود را توسعه دهید. با رعایت موارد فوق امکان مشتری یابی در لینکدین برای شما بیشتر خواهد شد.

چرا باید از برنامه لینکدین استفاده کنیم؟

قبل از ارائه ی درخواست کار در شرکت ها و سازمان های عضو شبکه ی لینکدین، اطلاعات کسب و کار، از جمله اطلاعات شرکت و مسئولیت ها و سِمت های شغلی را دریافت کنید. سپس به سرعت و با خیال راحت از طریق شبکه ی لینکدین با رزومه یا پروفایل خود در هر موقعیتی که هستید درخواست کار را ارائه دهید.
لینکدین امکانات و ویژگی های متعددی در اختیار کاربران قرار می دهد، از مهم ترین دلایلی که لینکدین را دوست خواهید داشت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جستجوی کار و استخدام:

در مورد شرکت های مورد علاقه ی خود تحقیق کنید و موقعیت های مناسب با مهارت های خود را پیدا کنید، سپس از طریق ایجاد پروفایل حرفه ای، رزومه یا فرستادن پیام مستقیم برای موقعیت شغلی مورد نظر خود اقدام کنید.

  • ارائه ی رزومه ی آنلاین:

رزومه ی آنلاین خود را بسازید و آن را در معرض دید کارفرمایان قرار دهید. با برجسته کردن مهارت ها و دستاوردهای خود مدیران را برای جذب خودتان ترغیب کنید.

  • پیگیری اخبار کسب و کار:

اخبار مرتبط با حوزه ی فعالیت خود را در لینکدین دنبال کنید و از اتفاقات و موقعیت های به روز اطلاعات کسب کنید.

  • به گروه های تخصصی بپیوندید:

در گروه های مرتبط با فعالیت تخصصی خود عضو شوید و از این طریق دامنه ی ارتباطات حرفه ای خود را گسترش دهید.

ادامه مطلب  درآمد دلاری از لینکدین

فعالیت در لینکدین

چطور فعالیت در لینکدین را شروع کنیم؟

لینکدین یک پلتفرم آنلاین برای متصل کردن حرفه ای ها در هر کسب و کار و در هر کجای دنیاست. مراحل فعالیت در لینکدین ساده بوده و شامل اقدامات زیر است:

ایجاد حساب کاربری:

ثبت نام و ایجاد پروفایل خود بهترین راه برای شروع استفاده از LinkedIn است. یک اکانت کامل لینکدین، سابقه ی حرفه ای شما، ارتباطات شما، کارفرمایان سابق و فعلی و دستاوردها و تخصص های شما را به طور خلاصه ارائه می دهد.
از طریق پروفایل خود، می توانید زندگی حرفه ای، نقاط عطف، مهارت ها و علایق خود را به نمایش بگذارید.

  • ساختن شبکه ارتباطی:

شبکه شما نقش مهمی در استفاده از پتانسیل لینکدین دارد. ساخت شبکه ی حرفه ای به شما کمک می کند بفهمید در حوزه تخصص شما در دنیا چه اتفاقی می افتد.

می بایست با اضافه کردن شرکت های مرتبط، همکارهای گذشته یا فعلی و هم کلاسی های خود به دایره ی ارتباطی تان ساخت شبکه حرفه ای را استارت بزنید. می‌توانید از امکانات لینکدین برای ایجاد و پیوستن به رویدادهای حرفه ‌ای مانند کارگاه‌های آنلاین، سمینارها، رویدادهای شبکه و موارد دیگر استفاده کنید.

  • کاریابی:

اگر به دنبال یک فرصت حرفه ای جدید هستید، جستجوی شغل را در لینکدین آغاز کنید. می‌توانید از لینکدین برای تحقیق در مورد شرکت‌ها و ارتباط با آن ها استفاده کنید و حتی مستقیماً به آنها درخواست دهید.

امکانات اپلیکیشن لینکدین

لینکدین پلتفرمی تخصصی ست که با هدف ایجاد بستری برای تحقق اهداف تجاری و به ویژه استخدام و بازاریابی طراحی و راه اندازی شده است. در این راستا این برنامه ویژگی ها و امکاناتی ارائه می دهد که بوسیله ی آن ها می توان سریع تر به مقصود رسید. از جمله امکانات لینکدین به ویژه در حوزه ی کاریابی که با آموزش لینکدین با آنها آشنا خواهید شد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • طراحی و ساخت رزومه ی آنلاین و امکان آپلود و ارسال آن برای شرکت ها و کارفرمایان مختلف
  • جستجوی موقعیت های شغلی مورد نظر و محدود کردن نتایج جستجو به گزینه های مرتبط از طریق اعمال فیلتر مکان یا نوع تخصص
  • امکان کسب درآمد دلاری از طریق کار با شرکت های خارجی و دریافت پروژه های بین المللی
  • شبکه سازی و عضویت در گروه های بزرگ بین المللی در حوزه ی تخصصی تان
  • اطلاع از به روزترین اخبار حوزه ی کسب و کارتان
  • استفاده از امکانات بازاریابی حرفه ای مانند دایرکت مارکتینگ
  • امکان تولید و انتشار محتوا
  • تعامل با افراد و پیج های مرتبط با تخصص تان
  • امکان نمایش دستاوردها و مهارت های تان در قالب عکس یا ویدیو
ادامه مطلب  درآمد دلاری از لینکدین

علاوه بر امکانات بالا امکانات متعدد دیگری در لینکدین در اختیار کاربران قرار داده شده است تا از موثرترین و سریع ترین راه های ممکن در حوزه ی کسب و کار خود پیشرفت کنند و مسیر رشد را به شکل هدفمندتری طی کنند.

حساب کاربری در لینکدین

حساب کاربری free و Premium در لینکدین چه تفاوتی دارند؟

لینکدین امکان ایجاد دو نوع حساب کاربری تحت عناوین Free و Premium را برای کاربران فراهم کرده است که یکی رایگان و دیگری غیر رایگان می باشد. تفاوت اصلی این دو نوع حساب کاربری در میزان و نحوه ی دریافت خدمات و امکاناتی ست که در لینکدین ارائه می شوند.
به عبارت دیگر، تمام کاربران و صاحبان هر دو نوع حساب کاربری در لینکدین می توانند از امکانات و قابلیت های اصلی و پایه ی ای پلتفرم بهره مند شوند، اما کاربران Premium در برخی ویژگی ها از امتیازات بیشتری برخوردار هستند.

مثلا پروفایل این کاربران در معرض دید عده ی بیشتری از کارفرمایان و شرکت ها قرار داده می شود یا اولویت نمایش این اکانت ها نسبت به سایر اکانت های رایگان از جایگاه بهتری برخوردار است.
علاوه بر این، آگهی استخدام اکانت های شرکتی Premium بیش از سایر اکانت ها بازدید می شود و امکان ارسال پیام شخصی، تعداد بادید از پروفایل و جستجوی حرفه ای برای آن ها کمی بیشتر از سایر اکانت های رایگان می باشد.
شما در لینکدین چه صاحب حساب کاربری رایگان باشید و چه اکانت غیر رایگان داشته باشید می توانید با تمام افراد تعامل کنید و از قابلیت های این پلتفرم بهره ببرید.

ادامه مطلب  چگونه از طریق لینکدین پیشنهادکاری (job offer) بگیریم؟

نتیجه گیری

لینکدین پلتفرمی ایده آل با پتانسیل های بالا برای رشد کسب و کارهای گوناگون است که در حال حاضر بزرگترین و تخصصی ترین محیط بین المللی برای تعاملات تجاری به حساب می آید.

شما می توانید با فعالیت در این شبکه و تولید محتوای ارزشمند و با کیفیت در آن به شکلی هدفمند تر و استراتژیک تر برای ارتقای موقعیت شغلی خود تلاش کنید.
روش های منسوخ شده و سنتی بازاریابی را فراموش کنید و از به روزترین ابزاری که تکنولوژی در دسترس شما قرار داده است به بهترین شکل استفاده کنید.

از جستجوی شغل جدید گرفته تا حفظ و ارتقای برند شخصی خود، استفاده از لینکدین امروزه بخش مهمی از حرفه ای بودن در هر صنعتی است.

ثبت دیدگاه
ارسال دیدگاه
هنوز دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است
keyboard_arrow_up
طراحی و توسعه توسط