فریلنسر چه کسی است؟

فریلنسر چه کسی است؟

بهترین روش دورکاری و کسب در آمد در خانه چیست؟

در دهه ی اخیر کلمه ی فریلنسر Freelancer بسیار به گوشمان خورده است و تا حدودی معنا و مفهوم این کلمه در حوزه ی کسب و کار جا افتاده است. فریلنسری یکی از روش های ایجاد کسب و کار و شاغل بودن است که از جنبه های مختلف با کار کردن به روش سنتی و کسب درآمد متفاوت است.
در این مقاله در مورد فریلنسرها یا افرادی صحبت شده که برای کار کردن و کسب درآمد از خانه بیرون نمی روند و در هر زمان و از هر مکانی که بخواهند شغل خود را با دورکاری اداره می کنند. فریلنسرها می توانند با کار کردن در حوزه های گسترده ی فریلنسری بدون اینکه در ساعت خاصی برای حاضر شدن در محل کار آماده شوند، کسب درآمد کنند.
اگر در مورد فریلنسری و نحوه ی کار به روش فریلنسینگ Freelancingکنجکاو هستید و تمایل دارید از فریلنسرها و مشاغلی که به صورت فریلنسری قابل انجام هستند اطلاعات کسب کنید، این مقاله راهنمای کامل فریلنسر شدن شماست. همچنین شما میتوانید دوره فریلنسر دلاری که در وب سایت آکادمی زمردیان تهیه گردیده را تماشا کنید.

فریلنسینگ چیست و فریلنسر چه کسی است؟

فریلنسر (Freelancer) در معنی لغوی به معنی آزادکار است و اصطلاحا به کسانی گفته می شود که بدون استخدام رسمی یا تعهد بلندمدت به سازمان یا مجموعه ی خاصی کار می کنند.
این افراد برای پیدا کردن شغل از طریق فضای مجازی و ارتباط با مدیران و سازمان هایی که نیاز به فریلنسرِ دورکار برای انجام پروژه های مختلف خود دارند، اقدام می کنند و یا از روش های دیگر به مدیران و مجموعه ها معرفی می شوند.
در واقع فریلنسینگ (Freelancing) انجام پروژه های مختلف در زمینه های گوناگون برای مجموعه هایی ست که اغلب به حضور شما در شرکت نیازی ندارند و برای همکاری با شما معمولا محدودیت زمانی و مکانی خاصی تعیین نمی کنند.
نحوه ی انجام پروژه و عقد تعهد و قرارداد کاری میان فریلنسرها و شرکت ها می تواند متفاوت باشد و به سلیقه و شرایط فریلنسر و شرکت مربوطه بستگی دارد. بعضی از شرکت ها با فریلنسرها قرارداد رسمی امضا می کنند در حالیکه برخی از آن ها بر اساس اعتماد به یکدیگر همکاری را ادامه می دهند.
میزان دستمزد دریافتی فریلنسر، نحوه ی دریافت آن، مدت زمان انجام پروژه و سایر مسائل در ابتدای کار طرفین به شکلی روشن و واضح مشخص شده و فریلنسر استارت پروژه را میزند. لازم به ذکر است در مقاله ای جدا و به صورت کاملا مفصل با عنوان آموزش فریلنسر دلاری به آموزش فریلنسر دلاری پرداخته ایم که میتوانید آن را نیز مطالعه کنید.

ادامه مطلب  بهترین روش نقد کردن درآمد فریلنسر دلاری

فریلنسینگ و  فریلنسر

روش پرداخت دستمزد فریلنسرها چگونه است؟

پرداخت دستمزد فریلنسری به روش های مختلفی انجام می شود و بسته به شرایط کار و شرکت مربوطه ممکن است متفاوت باشد. اغلب فریلنسرها تمایل دارند پس از اتمام هر پروژه دستمزد آن را دریافت کنند اما بعضی از آن ها ترجیح می دهند هزینه ی کل پروژه های یک ماه را در آخر ماه دریافت کنند.

شرکت هایی که پروژه های دشوارتر با جزییات بیشتری را به فریلنسر می سپارند معمولا با تدوین یک قرارداد شامل اطلاعات پروژه و مدت زمان مورد نیاز برای انجام پروژه توسط فریلنسر، دستمزد هر مرحله را تعیین کرده و بعد از انجام کار و بررسی کیفیت آن به فریلنسر پرداخت می کنند، و یا هنگام شروع پروژه بخشی از دستمزد را به عنوان پیش پرداخت به فریلنسر پرداخت می کنند.
روش قیمت گذاری پروژه های فریلنسری تا حد زیادی توافقی بوده و با اعمال نظر فریلنسر و کارفرما هزینه ی انجام پروژه تعیین می شود. فریلنسرهایی که یک کار ثابت انجام می دهند مثلا به صورت تخصصی در زمینه ی تولید محتوا یا طراحی بنرهای تبلیغاتی فعالیت می کنند، معمولا تعرفه های مشخصی به ازای سطح کیفی و مقیاس پروژه دارند و برای همکاری به شرکت ها و مجموعه های مختلف ارائه می دهند.

درآمد فریلنسری چقدر است؟

پیش بینی درآمد فریلنسری با توجه به انعطاف شرایط فریلنسینگ کار ساده ای نیست. در حقیقت برای محاسبه ی درآمد فریلنسری می بایست عوامل متعددی را در نظر گرفت، مثلا میزان پروژه های انجام شده در ماه، تخصص و تجربه ی فریلنسر و شهرت فریلنسر می تواند در درآمد او موثر باشد.
اگر شما کارمند یک شرکت یا مجموعه ی مشخص باشید میزان دریافتی شما در ماه از حد مشخصی تجاوز نمی کند. اما یک فریلنسر می تواند در یک ماه با انجام دادن پروژه های متعدد درآمد عالی کسب کند در حالیکه در ماه بعد پروژه های کمتری انجام دهد و دریافتی چندانی نداشته باشد.
فریلنسرها مانند تمامی شاغلان در مهارت و تخصص درجات مختلفی دارند و طبعا فریلنسرهای مجرب تر و حرفه ای تر توانایی انجام پروژه های سنگین تر و بیشتری را دارند و درآمد بهتری به دست می آورند.
می توان گفت درآمد فریلنسرها تا حد زیادی به خود آن ها بستگی دارد و با افزایش کار و ارتقای مهارت ها و تجربه ی کاری خود می توانند دستمزد دریافتی خود را افزایش دهند، این موضوع به عنوان یکی از مزیت های فریلنسری شاخته می شود.

ادامه مطلب  بهترین مهارت برای فریلنسری دلاری

برای ورود به دنیای فریلنسری چگونه اقدام کنیم؟

فریلنسر بودن با کارمند یک شرکت یا اداره بودن تفاوت های بسیاری دارد، برای فریلنسر شدن ابتدا باید حوزه ی کاری و تخصص خود را مشخص کنید و سپس به دنبال شرکت ها یا کارفرمایانی باشید که به تخصص و مهارت شما نیاز دارند و به دنبال جذب یک فریلنسر دورکار برای انجام پروژه های مرتبط در شرکت خود هستند.
از طریق روابط مختلف اجتماعی، فضای مجازی و یا ارسال درخواست برای شرکت های مربوطه می توانید برای پیدا کردن شغل مورد نظرتان اقدام کنید.
ممکن است شما و کارفرما هرگز یکدیگر را ملاقات نکنید و کل همکاری شما به شکل دورکاری صورت گیرد، در واقع کارفرما یا مشتری جزییات مورد نظر پروژه را برای شما ارسال می کند و شما بعد از انجام و ارسال نسخه ی نهایی دستمزد خود را دریافت می کنید.
برای ورود به دنیای فریلنسری باید حوزه ی کاری خود را مشخص کنید و در مورد جزییات پروژه های که قادر به انجام آن ها هستید اطلاعات لازم را داشته باشید. مثلا برنامه ی دقیق از فعالیت هایی که به آن ها علاقه دارید یا در انجام آن ها تخصص دارید آماده کنید. فرقی نمی کند شما نویسنده ی خوبی هستید یا در زمینه ی ساخت اکسسوری تجربه دارید، دنیای فریلنسینگ برای همه ی مهارت ها جا دارد!
سعی کنید در فعالیت هایی که این روزها طرفداران و متقاضیان زیادی دارد مهارت کسب کنید تا با شناخت بازار کار، پروژه های بیشتری بگیرید. همچنین لوازم و ابزار مورد نیاز کار خود را آماده کنید، مثلا اگر در زمینه ی طراحی و گرافیک کار می کنید مطمئن شوید برنامه های لازم برای این کار را روی رایانه ی خود دارید.
در ابتدای راه ممکن است نتوانید به سرعت پروژه بگیرید اما با شناخت بهتر و بیشتر مهارت های خودتان و روش کار فریلنسری و بازار آن، به زودی موفق خواهید شد.

ادامه مطلب  5 سایت فریلنسری برای کسب درآمد دلاری

فعالیت در زمینه فیلنسری

چگونه در زمینه ی فریلنسری فعال تر باشیم؟

فریلنسری دنیای رقابتی بزرگی ست که از مهارت ها و تخصص های فراوان تشکیل می شود. برای اینکه در این فضای وسیع خودتان را مطرح کنید راهکارهایی وجود دارد که در ادامه مطالعه خواهید کرد.

  • اینترنت را دست کم نگیرید:

برای اینکه بیشتر درگیر دنیای فریلنسینگ شوید با فضای مجازی و سایت هایی که در زمینه ی فریلنسری فعالیت می کنند بیشتر ارتباط برقرار کنید. بسیاری از پروژه های آنلاین فریلنسری در سایت های فریلنسینگ ارائه می شوند و از طریق ساخت پروفایل حرفه ای در این سایت ها می توانید مهارت ها و توانایی های خود را در معرض دید کارفرمایان قرار دهید.

  • خدمات حرفه ای ارائه دهید:

خدمات خود را برای مشتری توضیح دهید و سعی کنید او را متقاعد کنید که کار شما کیفیت بالایی دارد و همکاری با شما برای او مفید خواهد بود. در زمینه ی تخصص خودتان جنبه های مختلف را تقویت کنید تا بتوانید خدمات بیشتری به مشتری ارائه دهید.

  • به همه ی پروژه های مرتبط توجه کنید:

در ابتدای کار با پروژه های معمولی تر شروع کنید و کم کم تجربه کسب کنید. برای آشنایی با فوت و فن های فریلنسری ابتدا باید کمی خاک صحنه بخورید تا پیشرفت کنید.

  • درخواست همکاری ارسال کنید:

برای کارفرمایان و مدیران حوزه های کاری مرتبط با مهارت خود درخواست همکاری و رزومه ی خود را ارسال کنید. این کار یکی از روش های مهم در جلب نظر کارفرمایان است که باعث می شود افراد با دیدن نمونه کارها و توانایی های شما به پروفایل شما توجه کنند.

ادامه مطلب  آموزش فریلنسر دلاری

چگونه فریلنسر شویم؟

بعد از شناخت تخصص ها و توانایی های خود چه مسیری برای فریلنسر شدن در پیش دارید؟

  • اولین قدم ساختن یک پروفایل حرفه ای و رزومه ی قوی است که بتواند نظر مدیران را به شما جلب کند. برای این کار از نمونه کارهای خود استفاده کنید. نمونه کارهای خود را در سایت های مختلف فریلنسری بارگذاری کنید و با افراد و گروه هایی که در زمینه ی کاری شما فعالیت می کنند در تعامل باشید. بسیاری از فرصت های کاری در همین گروه ها به وجود می آیند.
  • در سایت های بین المللی فریلنسینگ مانند لینکدین فعالیت مستمر داشته باشید و با تولید و انتشار محتوای مرتبط با شغل خود توجه افراد را به پروفایل کاری تان جلب کنید.
  • روش های بازاریابی اینترنتی را یاد بگیرید و با استراتژی های مختلف بازاریابی مانند دایرکت مارکتینگ Direct Marketing و غیره آشنا شوید تا از طریق راه های بیشتری با مجموعه ها و شرکت های مرتبط ارتباط برقرار کنید.
  • از سایت هایی که آگهی رایگان کار منتشر می کنند به شکل منظم بازدید کنید و در میان آگهی ها جست و جو کنید تا افرادی که به دنبال جذب فریلنسر یا همکارِ دورکار هستند را پیدا کنید.

مزایای فریلنسری چیست؟

در اینجا برای ارائه ی اطلاعات بیشتر در مورد ویژگی های مثبت فریلنسری مزایای فریلنسری را به شما معرفی خواهیم کرد.

  • انعطاف پذیری:

این اصلی ترین مزیت فریلنسری است که شما در هر زمان و مکانی مطابق میل خود می توانید کار کنید و برای سر کار رفتن الزاما نیازی به بیدار شدن در ساعت مشخص یا پیمودن مسیر خانه تا محل کار ندارید.

  • خوداشتغالی:

درست است که فریلنسرها برای کارفرما یا مشتری مشخصی کار می کنند، اما در واقع کارفرما بالای سر شما برای نظارت یا اطمینان از روش صحیح کار شما نیست و شما خودتان رئیس خودتان هستید که روند پیشرفت کار یا زمان استراحت را مشخص می کنید. همچنین در انتخاب کارفرما مختار هستید و مجبور به کار با افراد یا مجموعه هایی که دوست ندارید، نیستید.

  • کنترل و ارتقای موقعیت شغلی:

فریلنسری مثل کار کردن در ادارات و سازمان ها نیست که ارتقای موقعیت شما به افراد دیگر وابسته باشد. شما در کار کردن به روش فریلنسینگ می توانید با افزایش مهارت ها و بهبود ارتباطات خود سریع تر و بیشتر از سایر روش های کار کردن درآمد خود را افزایش دهید و به موقعیت های بهتر دست یابید.

ادامه مطلب  بهترین روش نقد کردن درآمد فریلنسر دلاری

مزایای فریلنسری

در چه مشاغلی می توان به شکل فریلنسری فعالیت کرد؟

انعطاف پذیری فریلنسری به زمان و مکان انجام پروژه ها محدود نمی شود، بلکه در زمینه های شغلی نیز این انعطاف پذیری دیده می شود. تقریبا می توان گفت توانایی شما در هر زمینه ای که باشد می توانید از طریق فریلنسینگ با آن کسب درآمد کنید. مهم ترین و پرطرفدارترین حوزه ها در فریلنسینگ به شرح زیر هستند:

  • تولید محتوا:

تولید محتوا می تواند به اشکال مختلف صورت گیرد. نوشتن مقاله و تولید محتوای متنی و ویدیویی از انواع پرطرفدار تولید محتوا هستند که به علت اهمیت کسب و کارهای اینترنتی این روزها متقاضیان زیادی دارند. اگر در زمینه ی نویسندگی، تصویرسازی و ساخت ویدیو مهارت دارید از همین کار شروع کنید.

نتیجه

فریلنسری چیزی نیست جز سرمایه گذاری روی خودتان و توانایی هایی که دارید. برای فریلنسر بودن نیاز به پشتیبانی و حمایت هیچکس جز خودتان ندارید و تنها کافی ست روی شناخت و تقویت تخصص هایی که دارید تمرکز کنید و از روش های درست وارد بازار کار فریلنسری شوید.
در هر کجا و با هر شرایطی که هستید اگر به هر دلیلی امکان سر کار رفتن برای شما وجود ندارید یا ترجیح می دهید در خانه و با کار کردن برای خودتان کسب درآمد کنید، فریلنسری ایده آل ترین گزینه برای شماست.
فریلنسینگ اغلب به صورت آنلاین است اما می تواند به شکل حضوری نیز اتفاق بیفتد که در هرکدام از این روش ها فریلنسر پروژه را از مشتری دریافت کرده و برای انجام آن اغلب به شکل دورکار اقدام می کند. این روش کسب و کار نوین مزایایی دارد که هم به نفع کارفرماها و هم به نفع فریلنسرها خواهد بود. برای شروع کار به عنوان فریلنسر با بکارگیری روش های ارائه شده در همین مقاله اقدام کنید.

منبع : آکادمی زمردیان

ثبت دیدگاه
ارسال دیدگاه
هنوز دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است
keyboard_arrow_up
طراحی و توسعه توسط