لینکدین مارکتینگ

لینکدین مارکتینگ

بزرگترین شبکه ی تخصصی برای فعالیت تمام کسب و کارها در جهان لینکدین LinkedIn است که در حال حاضر بیش از 900 میلیون کاربر دارد. لینکدین با معرفی کسب و کار شما به دنیا، برند شما را در سطح بین المللی معرفی می کند و تجربه های جدیدتری را در حوزه ی کسب و کار برای شما فراهم می کند. اگر تجربه ی راه اندازی کمپین های تبلیغاتی در گوگل ادز Google Ads را داشته اید، با لینکدین مارکتینگ LinkedIn Marketing نیز ارتباط خوبی برقرار خواهید کرد.

فرقی نمی کند کارفرما هستید یا جویای کار، دوره لینکدین می تواند راه های آشنایی با میلیون ها بیزینس که در حوزه ی مورد نظر شما فعالیت می کنند را پیش رویتان قرار داده و فرصت های نوینی به شما ارائه دهد.
معرفی برند، افزایش فروش و افزایش مشتری، ارتقای کسب و کار و بازارایابی در لینکدین به بهترین شکل ممکن صورت می گیرد و افراد و کسب و کارها در محیطی تخصصی با هم ارتباط پیدا می کنند. با اختصاص زمان کوتاهی به مطالعه ی این مطلب شرایط بازاریابی و تبلیغات در لینکدین را بهتر بشناسید.

لینکدین مارکتینگ به چه معناست؟

به طور کلی بازاریابی به معنای دیدن و بهره بردن از فرصت های موثر برای ارتقای کسب و کار است و لینکدین بهترین بستر را برای تحقق این هدف فراهم کرده است. اگر برای کسب و کار خود به دنبال موقعیت ها و فرصت های جدیدی هستید تا آن را گسترش داده و موفق تر شوید، لینکدین پنجره های جدیدی به روی شما خواهد گشود.
به عبارت دیگر، لینکدین مارکتینگ یعنی حضور و نمایش پروفایل جامعی از کسب و کار و برند خود در لینکدین و بکارگیری استراتژی های موثر بازاریابی دیجیتال، با جریان تبلیغات مدرن همراه شوید و روش های مختلف فروش و بازاریابی را در این بستر ایده آل پیاده کنید.
روش های سنتی فروش مستقیم و محدود در دنیای دیجیتال جایی ندارند و در حال منسوخ شدن هستند، بنابراین اگر به دنبال پا گرفتن کسب و کار خود هستید می بایست چارچوب های محدود ذهن خود را شکسته و پا را فراتر بگذارید.
با تبلیغات موثر و تولید محتوای جذاب در لینکدین در مدت زمان کوتاهی قادر به کسب درآمد قابل توجه خواهید شد. کافی ست روش صحیح لینکدین مارکتینگ را یاد گرفته و آن را در کسب و کار خود اعمال کنید.
لینکدین مارکتینگ به چه معناست؟

لینکدین مارکتینگ برای کسب و کارها چه مزایایی دارد؟

با نگاهی اجمالی به شبکه ی لینکدین متوجه خواهید شد افراد و شرکت ها با هر تخصص و هر حوزه ی فعالیتی در این شبکه فعالیت دارند و قراردادها و روابط بی شماری هر لحظه در لینکدین در حال شکل گیری است.
با توجه به این موضوع می توان نتیجه گرفت پتانسیل این شبکه ی تخصصی کسب و کار برای بازاریابی و تبلیغات برند شما بسیار بالا بوده و به سرعت از طریق آن می توانید رشد و پیشرفت شغلی را تجربه کنید.
امکان برقراری ارتباط مستقیم با تاثیرگذارترین بیزینس ها و مدیران موفق، عرضه ی خدمات و محصولات برای طیف وسیعی از افراد و شرکت ها و همچنین شرکت در گروه ها و اجتماعات مرتبط با حوزه ی کاری شما از بهترین مزیت های لینکدین مارکتینگ است.
شما در لینکدین به خوبی قادر هستید با سلیقه و نیاز مخاطبان از قشرهای مختلف آشنا شوید و محصولات و خدمات خود را مطابق با آن عرضه کنید. از همه مهم تر لینکدین مارکتینگ یک فرصت شگفت انگیز است که به صورت رایگان در اختیار شما قرار داده شده تا بتوانید به سطح مطلوبی از اهداف خود در کسب و کار برسید.

توسعه ی کسب و کار در لینکدین

بعد ایجاد حساب کاربری برای خودتان یا کسب و کارتان در لینکدین، روش هایی وجود دارد که از طریق آن ها می توانید در این پلتفرم موثرتر کار کنید. در ادامه به برخی از این روش ها می پردازیم.

سبک فعالیت لینکدین

شبکه ی اجتماعی لینکدین با سایر شبکه های اجتماعی متفاوت است. شما زمانی که در لینکدین فعالیت می کنید، فضای تخصصی تری را نسبت به توییتر یا اینستاگرام تجربه خواهید کرد. بنابراین لازم است اصول فعالیت در این سطح حرفه ای را بشناسید و در چارچوب آن رفتار کنید.

شبکه سازی قدرتمند

در لینکدین با ارتباط برقرار کردن با افرادی که در حوزه ی تخصصی کسب و کار شما فعالیت دارند و کانکشن های مرتبط با آن ها شبکه سازی کنید و این شبکه ها را هر روز وسیع تر کنید تا با افراد و بیزینس های مرتبط بیشتری در تماس باشید و هر دو طرف از فعالیت های هم آگاه شوید.

اجتماعات تخصصی مرتبط

گروه هایی که به شکل تخصصی و به روز در حوزه ی کاری شما فعال هستند را پیدا کرده و به آن ها بپیوندید، تا هم از اطلاعات و آموزش های مفید آن ها کسب تجربه کنید و هم خودتان را در معرض دید آن ها قرار دهید.

تبلیغات در لینکدین

موارد بالا فعالیت هایی هستند که در لینکدین به شکل رایگان امکان انجام آن ها را دارید. اما علاوه بر آن ها تبلغات در لینکدین و راه اندازی کمپین های تبلیغاتی متعدد می تواند شما را در راستای رسیدن به هدف تان متمرکزتر کند و فرایند رشد شما را تسریع بخشد.
بازاریابی در لینکدین از موثرترین روش های برای ارتقای موقعیت شماست که از طریق آن به موفقیت های چشمگیری دست خواهید یافت.

آموزش بازاریابی در LinkedIn یا لینکدین مارکتینگ

با روشن شدن اهمیت استفاده از لیندکدین به عنوا ابزرا قوی بازاریابی مدرن م مزیت های آن، نوبت به شروع فعالیت های مفید در حوزه ی لینکدین مارکتینگ می رسد. در این بخش با اصول و استراتژی های موثر لینکدین مارکتینگ تا حد زیادی آشنا خواهید شد.
  • ایجاد پروفایل حرفه ای
گام نخست ایجاد پروفایل در لینکدین است، اما نه یک پروفایل معمولی. پروفایل شما در لینکدین باید معرف کسب و کار شما باشد و با استفاده از عبارات کلیدی و مشخصات شفاف و واضح مخاطب را به جای درستی هدایت کند.
آموزش بازاریابی در LinkedIn یا لینکدین مارکتینگ
  • انتشار محتوای مفید و جذاب
با انتشار محتوای ارزشمند مخاطبان را به سوی خود جذب کنید و برای آن ها ارزش آفرینی کنید. بازنشر محتوای تکراری یا انتشار متن و تصاویر معمولی کسی را نسبت به شما کنجکاو نخواهد کرد. برای جلب اعتماد و ایجاد ارتباط موثر با مخاطبان با شناخت سلیقه ی آن ها تلاش در تولید محتوای ویژه و مختص آن ها کنید تا به ارتباط با برند شما ترغیب شوند.
  • ایجاد کانکشن های بیشتر
از طریق سیستم جستجوی لینکدین که یکی از سرویس های مفید این شبکه ی اجتماعی ست، با افراد و کسب و کارهای مرتبط ارتباط بگیرید و به این شکل دایره ی ارتباطات خود را وسیع تر کرده و برند خودتان را در معرض دید افراد و شرکت های بیشتری قرار دهید.
  • بررسی رقبا
یکی از امکاناتی که پلتفرم تخصصی لینکدین در اختیار کاربران قرار می دهد امکان تحلیل و بررسی رقبا است. با بررسی کسب و کارهای رقیب و پیش بیی اقدام بعدی آن ها بهتر می توانید برنامه ریزی های خود را عملی کنید و در مسیر موثرتری حرکت کنید.

تحلیل استراتژی های بازاریابی در لینکدین چگونه است؟

آیا فعالیت در لینکدین و راه اندازی کمپین های تبلیغاتی در آن برای ارتقای کسب و کار شما کافی ست؟ قطعا خیر. با آموزش لینکدین به یکی از مباحث مهم مارکتینگ به ویژه در بحث لینکدین مارکتینگ، یعنی تحلیل استراتژی های بازاریابی تسلط خواهید یافت.
به این معنی که شما در فواصل زمانی کوتاه و متعدد بررسی می کنید استراتژی های بازاریابی شما در این پلتفرم چقدر موثر بوده است و بر اساس نتایج به دست آمده روند خود را تغییر یا ادامه می دهید.
در لینکدین مارکتینگ این کار بوسیله ی ابزارهای داخلی لینکدین که برای تحلیل بازار طراحی شده اند و یا ابزارهای تحلیل بازار مانند Socialinsider و Social Pilot امکان پذیر است.
در مرحله ی آنالیز بازاریابی باید بررسی کنید چقدر دیده شده اید؟ میزان بازنشر محتوای شما و کانکشن های شما در مدت زمان مشخص چقدر بوده است؟ و در افزایش مخاطب و مشتری موفق عمل کرده اید یا نیاز به تغییر استراتژی دارید.
یک کمپین تبلیغاتی زمانی موفق است که نرخ بازدید و تعداد فالوورها و به اشتراک گذاری محتوای شما را افزایش دهد. در غیر اینصورت باید به سرعت ایراد کار را پیدا کرد. لینکدین مارکتینگ تمامی ابزار مورد نیاز برای ارتقای کسب و کار را به راحتی و رایگان در اختیار شما قرار داده و شما مسئول استفاده ی هوشمندانه از آن هستید.

بازاریابی در لینکدین چقدر هزینه دارد؟

اگر تمایل به راه اندازی کمپین های تبلیغاتی در لینکدین داشته باشید، مانند راه اندازی کمپین های تبلیغاتی گوگل ادز Google Ads می بایست برای این کار هزینه بپردازید.
لینکدین یک پلتفرم تخصصی برای ارتقای کسب و کارهاست که برای ایجاد کمپین تبلیغاتی کمی گران تر از سایر پلتفرم ها از جمله گوگل ادز است. با این وجود به علت تخصصی بودن و افزایش موثر نرخ بازدید و فروش شما افراد حاضرند برای تبلیغات در لینکدین هزینه ی آن را بپردازند. کمترین هزینه ی تبلیغات در لینکدین به شرح زیر است:
  • هزینه روزانه ۱۰ دلار: به ازای هر کمپین
  • هزینه کلی ۱۰ دلار: به ازای هر کمپین
  • کمترین پیشنهاد ۲ دلار: به ازای هر CPC و یا CPM
عده ی زیادی گوگل ادز را بهترین تصمیم برای تبلیغ تجارت خود می دانند چرا که شما در این پلتفرم می توانید هزینه ی تبلیغات خود را مدیریت کنید و هر زمان نیاز بود آن ها را تغییر دهید. به این ترتیب مدیریت هزینه ها در گوگل ادز و کمتر بودن هزینه ی تبلیغات کلیکی گوگل ادز نسبت به لینکدین، یکی از برتری های آن نسبت به لینکدین محسوب می شود.
تحلیل استراتژی های بازاریابی در لینکدین چگونه است؟

بازاریابی در لینکدین، بهترین بازاریابی B2B

یکی از مهم ترین عناصر رشد هر کسب و کاری بازاریابی B2B یا تجارت به تجارت است، به این معنی که ما محصول یا خدمات خود را متناسب با نیاز سازمان ها و شرکت ها ارائه می دهیم.
بنابراین لینکدین به عنوان محیطی تخصصی که در آن کسب و کارها و تجارت های متنوع حضور دارند، می تواند بهترین فضا برای بازایابی B2B تلقی شود. شما در لینکدین مارکتینگ می توانید خدمات خود را به کسب و کارهای دیگر بدون پرداخت هزینه ی تبلیغات معمول دیجیتال مارکتینگ مانند تبلیغات پیامکی، چاپ کاتالوگ و غیره، معرفی کنید.
این یک مزیت لینکدین مارکتینگ به شمار می آید در واقع شما بدون هیچ زحمت خاصی، بدون واسطه و مستقیما به کارفرماها و مدیران کسب و کارها در لینکدین دسترسی خواهید داشت و برای تبلیغات و معرفی برند یا محصول خود با چالش های هزینه ی تبلیغات، دسترسی به افراد مسئول و تصمیم گیرنده در سازمان ها و غیره روبرو نخواهید بود.
در گذشته قبل از اینکه لینکدین به محبوبیت امروز دست یابد، کمتر کسی فعالیت بازاریابی در این پلتفرم را جدی می گرفت یا اصلا به آن فکر می کرد! اما با ارائه ی سرویس های تبلیغاتی گوگل ادز و فعالیت حرفه ای کسب و کارها در آن، عده ای به این فکر افتادند که چگونه در لینکدین پروژه بگیریم؟ امروزه لینکدین به بستری برای رشد و پیشرفت بیزینس ها تبدیل شده است.
نتیجه
لینکدین مارکتینگ یکی از بهترین ابزارهای موجود برای اطلاع از جدیدترین ترندهای بازار، تحلیل رقبا و ارتقای برند محسوب می شود که با شناخت و درک خوبی که از بازار و مشتریان ارائه می دهد شما را در بهبود شرایط کسب و کارتان یاری می کند.
این روزها وسعت بازار به قدری گسترش یافته که تنوع و تعدد کسب و کارها به شکل فزاینده ای رو به رشد است و برای سازگاری با ترندهای بازار باید به روزترین روش های بازاریابی را پیاده کرد.
تمامی اهداف بازاریابی از جمله آگاهی از برند، خلق ارزش و افزایش فروش با استراتژی های کاربردی لینکدین مارکتینگ امکان پذیر بوده و کسب و کار شما را به تمام دیا معرفی خواهد کرد.
امکاناتی نظیر شبکه سازی قدرتمند در حوزه ی تجارت شما و تخصصی بودن این پلتفرم از مهم ترین ویژگی های هستند که در هیچ یک از شبکه های اجتماعی دیگر پیدا نخواهید کرد. بنابراین برای پیوستن به جمع حرفه ای ترین ها درنگ نکنید و لینکدین مارکتینگ را دست کم نگیرید.
ادامه مطلب  مشتری یابی در لینکدین
ثبت دیدگاه
ارسال دیدگاه
هنوز دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است
keyboard_arrow_up
طراحی و توسعه توسط