واقعیت را بخواهید، آماده‌کردن بهترین مهارت ها برای مهاجرت کاری سخت است؛ چون با توجه به کشور مقصد و نیازهای مقطعی ممکن است که نیازها متفاوت باشد. مثلاً ممکن است کانادا به نیروی فنی و استرالیا به نیروی پزشکی بیشتر از بقیۀ مشاغل نیاز دارد و یک سال بعد، این نیازها مرتفع گردد و بازارِ کار مشاغل دیگر داغ گردند.
جدای از اینکه داشتن مهارت به تنها خوب است! باید کشور مقصد را درنظر بگیرید و نسبت به نیازهای فعلی آن کشور و تقاضا بازار کار کشور مقصد گام بردارید
در دوره درامد دلاری با مهاجرت به عنوان پدیده ای که از زمان باستان با توجه به اهداف مختلفی مانند یافتن شغل یا زندگی بهتر در زندگی انسان نقش داشته است آشنا می شوید. این روزها از مهاجرت برای زندگی بهتر و به خصوص برای یافتن شغل مناسب، کمک گرفته می‎شود و به محوبیت آن حتی از قبل نیز بیشتر گردیده است.
مهاجرت سبک‎های متفاوتی دارد که نمونه ی که نیاز به مهارت و دانش دارد، مهاجرت است. زمانی که صحبت از مهاجرت کاری می شود باید بدانید که چه مشاغلی مورد نیاز کشور خارجی است و معمولاً شانس گرفتن ویزای کار برای متقاضی واجد شرایط با مهارت های لازم برای این نوع مشاغل بیشتر است.

مهارت‌های مناسب کسب درآمد

در کشورهای اروپایی و کانادا، کسب‌وکارها در یک تجارت آزاد و مبتنی بر قوانین حمایتی فعالیت خود را دنبال می کنند. رقابت کسب‌وکارها، شرکت‌ها و استارتاپ ها در این کشورها در دو بخش منابع انسانی و نوآوری دسته بندی می گردد.

بدین ترتیب اهمیت منابع انسانی همچنان در موفقیت کسب‌وکارها بسیار بالاست، برای همین حتی کمپانی‌های بزرگ فنّاورانه مانند گوگل و فیس‌بوک از سراسر دنیا افراد توانمند در حوزه دیجیتال را برای رسیدن به رشد و توسعه تجارت خود جذب می کنند و دستمزدهای بسیار ارزشمندی به آن‌ها پرداخت می نماییند.
جالب اینکه مهارت‌های پرطرفدار مهاجرت در کشورهای اروپایی الزاماً در دسته مهارت‌های تکنولوژیک و دیجیتالی دسته بندی نمی گردد. انواع مهارت فنی، هنری و صنایع‌دستی، همچنان در کشورهای اروپایی متقاضی بالایی دارد. شرکت‌ها و کسب‌وکارها در امریکا و کانادا و هلند نیز بیشتر، متقاضی جذب افراد دارای مهارت‌های دیجیتالی را به خود اختصاص داده اند.

مهارت‌های مناسب کسب درآمد برای مهاجرت

تفاوت هزینه یادگیری مهارت در ایران و کشورهای دیگر

تفاوتی ندارد که برای مهاجرت یا شروع یک کسب وکار، آموختن یک مهارت شانس شما را برای رسیدن به موفقیت بیشتر می کند. لازم به اشاره است که هزینه‌های یادگیری مهارت در ایران بشدت کمتر از یادگیری مهارت در کشورهای دیگر خواهد بود.
کارگاه‌های آموزشی در کشورهای همسایه باقیمت پایه‌یک هزار دلار آغاز می گردد که شما را با چالش دلار روبرو می‎کند! شما به این مبلغ، هزینه رفت‌وبرگشت، هتل و هزینه‌های جنبی را نیز اضافه نمایید. آموزشی نیز باقیمت پایه هشت هزار دلار شروع می‌شوند.

در دوبی و ترکیه که نزدیک‌ترین کشور برای شرکت در دوره‌های مهارتی بین‌المللی و دریافت گواهی‌نامه هستند، باید هزینه‌های هتل و رفت‌وبرگشت را نیز اضافه کرد. طبیعتاً هزینه یادگیری مهارت در ایران بسیار ارزان‌تر از کشورهای دیگر خواهد بود.

پرطرفدارترین مهارت‌های مناسب مهاجرت

مهارت‌های پرطرفدار مهاجرت در سال ۲۰۲۳ ارتباط مستقیم با کشور مقصد شما دارد. طبیعتاً کشورهایی مانند امریکا، کانادا، امارات متحده و فنلاند در این سال به دنبال افرادی هستند که به مهارت‌های فنّاورانه و دیجیتالی مسلط باشند.

البته این بدان معنا نیست که مهارت‌های دیگر قابلیت خلق یک زندگی را در این کشورها نداشته باشند. بلکه فرصت‌های شغلی این مهارت‌ها نسبت به مهارت‌های دیگر در سال جاری بیشتر خواهد بود.

اگرچه تقریباً افرادی که تمایل به کار کردن و کسب درآمد بیشتر داشته باشند، هیچ‌گاه بیکار نخواهند ماند. مهارت هایی چون: مهارت سئو، مربی حیوانات خانگی، آهنگری، جوشکاری، نجاری، هوش مصنوعی و برقکاری نیز در دسته مشاغلی است که این روزها بسیار پرتقاضا هستند. یکی از مهارت هایی که با آموزش درامد لاری آن را فرا می گیرید، مهارت سئو است.

نکات مهم برای متقاضیان مهاجرت بامهارت

اگر قصد مهاجرت با هر سبکی را دارید، توصیه که داریم این است حتما مهارتی را یاد بگیرید. حتی اگر روش مهاجرت شما از طریق تحصیل یا سرمایه‌گذاری باشد. چیزی که می‌تواند باعث اتصال شما به اجتماع در یک کشور دیگر باشد، توانایی‌های فردی تنها شما خواهد بود!
مهارت‌ها صرفاً برای کسب درآمد به کار نمی‌آیند، شما برای ارتباط با دیگران باید چیزی برای عرضه کردن بسازید. مهارت تولید شکلات دست‌ساز یکی از فرصت‌های مهارتی بی‌نظیر برای افراد است که فرصت‌های شبکه‌سازی، ارتباط اجتماعی و نمایش توسعه فردی شما به یک اجتماع غریبه می باشد.

نتایج یادگیری یک مهارت در مهاجرت

  • افزایش ضریب پذیرش مهاجرت
  • امکان کسب درآمد در روزهای ابتدایی مهاجرت
  • فرصت شبکه‌سازی و ارتباطات اجتماعی
  • کاهش فشارهای روانی مهاجرت
  • جذب سرمایه‌گذار برای راه‌اندازی استارتاپ

مهارت های لازم برای مهاجرت

  • مهارت‌های ارتباطی:

ارتباط برقرارکردن، مهم‌ترین کلید موفقیت شما در هر جای از این کره خاکی است. برای رسیدن به موفقیت و استخدام در یک کشور خارجی، باید مهارت‌های ارتباطی خود را در بهترین و بالاترین نقطه نگه دارید. مهارت های نوشتاری، گفتاری و درک مطلب به زبان کشور مقصد به شما کمک می کند هر چه زودتر به هدف خود برسید.

مهارت های لازم برای مهاجرت

  • تسلط بر زبان کشور مقصد:

بدون دانستن زبان کشوری عملا زندگی در آن غیر ممکن خواهد بود. زمانی که به دنبال کار باشید و بخواهید درآمدی کسب کنید، این مهارت حتی اهمیت بیشتری دارد. برای آنکه بتوانید در یک کشور بیگانه ادامه زندگی خود را داشته باشید و یا به‌ قول‌ معروف، گلیم خود را از آب بیرون بکشید، باید به‌اندازه کافی بر زبان کشور مقصد تسلط داشته باشید.

  • توانایی در سخنرانی:

این مهارت که بیشتر در زمان پیداکردن کار نیازتان خواهد شد، گاه می‌تواند راهی برای نجات شما به‌حساب بیاید! در تحقیقاتی که به‌تازگی صورت گرفته است، کارفرماها و مدیران، برای استخدام نیروی جدید، ترجیح می‌دهند افرادی را جدا کنند که مهارت بیشتری در سخنرانی و ارائه مطالب داشته باشند. هراندازه که توانایی شما در ارائه و سخنرانی بیشتر گردد، بدون شک شانس بیشتری برای پیداکردن کار و امرار معاش بعد از مهاجرت دارید. توانایی نطق‌کردن تنها محدود به مواقع جدی و کاری نیست؛ بلکه می‌تواند حتی در زمان معرفی خود به دیگران نیز به کارتان بیاید.

  • مهارت گفتگو و احوالپرسی:

مهم‌ترین مهارتی که می‌تواند مسبب بقای شما بعد از مهاجرت شود، مهار‌ت‌های ارتباطی است. توانایی ایجاد گفتگوهای کوچک و حتی خوش و بش کردن با دیگران برای زندگی و پیدا کردن کار در یک کشور جدید راهگشاست. این مسئله نشان‌دهنده اعتمادبه‌نفس شما است و به دیگران ثابت می‌کند که تا چه اندازه می‌توانید نقش موثری در اجتماع بدست بیاورید.

  • توانایی رهبری و نوآوری:

استخدام شدن بعد از مهاجرت یک چیز است و باقی‌ماندن در آن منصب شغلی، چیز دیگر!
نامرئی ماندن در محیط کار، نتیجه‌ای جز راکد ماندن ندارد و شما را ازیاد می برد، به همین دلیل است که باید نوآوری داشته باشید، جسارت کنید و کاری را پیش بگیرید که به داوطلب مناسبی برای ارتقا شغلی بدل گردید. برای رسیدن به این هدف نیز به توانایی رهبری و مدیریت و اندکی خلاقیت احتیاج خواهید داشت.

  • توانایی حل بحران و مذاکره:

احتمالاً در زمان مصاحبه برای استخدام، از شما درباره توانایی‌تان در زمینه کنترل بحران یا مذاکره سؤال میپرسند. کنترل بحران همان‌طور که از نامش پیداست، به مهارتی می گویند، که در موقعیت‌های سخت و پیچیده، کنترل اوضاع را به دست بگیرید. مذاکره که نیز به‌خوبی ماهیتش پیداست؛ با این مهارت شما می‌توانید ارتباطی موثر با مدیر و مشتریان خود برقرار کنید و در نهایت، به اهداف خود دست پیدا نمایید.

  • انتقاد‌پذیری:

از دیگر مهارت‌های لازم برای مهاجرت، می‌توان به انتقادپذیری خواهد بود. این مهارت نه‌تنها برای استخدام که برای تمام ابعاد زندگی امری لازم است زیرا در هر جنبه از زندگی رشد و توسعه را به دنبال دارد.

زمانی که در یک شرکت استخدام می‌شوید، باید خودتان را برای نوع انتقادی حاضر کنید. اگر در محیط کار، با مخرب‌ترین انتقادها نیز از سوی کارفرمای خود مواجه شدید؛ نباید نگران شوید، اما چیزی که مهم است، این است که شما چطور در برابر این انتقادها واکنش نشان دهید و از آن‌ها برای رشد و پیشرفت خود بهره ببرید.

  • انعطاف‌پذیری و سازگاری:

برای آنکه بتوانید در کشوری خارجی به‌عنوان یک مهاجر فعالت کنید، انعطاف‌پذیری را داشته باشید. با این خصیصه سریع‌تری و راحت‌تر با شرایط جدید اخت شوید و زندگی راحت‌تری را در کشوری بیگانه آغاز کنید.

در زمان استخدام در کشوری تازه نیز این مهارت برای شما اهمیت خواهد داشت. اگر بتوانید به کارفرمای خود را راضی نمایید که برای یادگیری و سازگاری با محیط جدید حاضر خواهید بود، بدون شک شانس بیشتری برای موفقیت بدست می آورید.

  • پایبندی به اخلاق کاری:

و در آخر، مهارت حائز اهمیت دیگری که در زمان مهاجرت می‌تواند موفقیت شما را تضمین و صددرصد کند، پایبندی به اخلاق کاری شماست!
اگر بتوانید به اخلاق کاری و آداب‌ورسوم محل کار اشراف کامل نشان دهید و آن را کاملا نمایش دهید، بدون شک برای بقا در آن کشور شانس بیشتری خواهید داشتو. اخلاق کاری در کشورهای اروپایی و آمریکایی بسیار حائز اهمیت است.

بهترین مشاغل تدارکاتی و لجستیکی برای مهاجرت

بهترین مشاغل تدارکاتی و لجستیکی برای مهاجرت

فکر نکنید برای مهاجرت حتماً شغل شما باید پزشکی یا مهندسی باشد! در برخی کشورها بهترین مهارت های پولساز مشاغل ساده‌ ای هستند که نه تنها شرایط خوبی برای مهاجرت دارند، بلکه بازار کار خیلی از کشورها هم به آن‌ها نیاز مبرم دارد. مشاغلی مانند این موارد:
بهترین مشاغل تدارکاتی
• رانندۀ لیفتراک 4,000 دلار*
• رانندۀ کامیون 5,500 دلار
• مهندس حمل‌ونقل 7,500 دلار
• مدیر زنجیرۀ تأمین 5,500 دلار
• متخصص خط تولید 4,500 دلار
• مسئول خرید 4,500 دلار

نتیجه گیری

مواردی مثل تسلط به زبان کشور مقصد، مهارت‌های ارتباطی، مهارت‌ آغاز مکالمه، انتقاد‌پذیری، انعطاف‌پذیری، توانایی رهبری، توانایی مذاکره و حل بحران، از مهم‌ترین مهارت هایی است که قبل از اقدام به مهاجرت بایدآن را پرورش دهید تا در کشور جدید زندگی خود را آنطور که دوست دارید رقم بزنید. همانطور که در متن اشاره کردیم، یکی از بهترین و جذاب‌ترین راه‌های مهاجرت، مهاجرت کاری می باشد که همانطور که می‌دانیم اولین گام در این روش پیدا کردن شغلی مناسب در کشور مقصد است. داشتن مهارت، تخصص یا گذراندن دوره‌های آموزشی این امکان را به شما می‌دهد تا بتوانید شغل بهتری را در هر جای این کره زمین پیدا نمایید.
به طور کلی می‌توان گفت بهترین شغل‌ها برای مهاجرت در زمینه‌های مهندسی، پزشکی و مدیریتی خواهد بود. هرچه رشته تحصیلی شما به این شغل‌ها نزدیکتر و مرتبط‌تر باشد، شانس اخذ ویزای کاری بیشتری در کشور مقصد را بیشتر می کند. اگر به صورت جدی قصد مهاجرت دارید، با مشاوران ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up
طراحی و توسعه توسط